Prognozy na 2017 rok - II część materiału eksperta firmy Zebra TechnologiesPoprzedni artykuł 

Miniony rok okazał się niezwykle udany dla branży technologicznej. W 2017 roku spodziewamy się jeszcze większej dynamiki zmian i rozwoju technologii. Rozwój specjalistycznych rozwiązań do rejestrowania danych pozwoli firmom zyskać jeszcze lepszy wgląd w zasoby, ludzi i transakcje. Przedsiębiorstwa będą się również mierzyć z potrzebą szybkiego interpretowania ogromnej ilości danych. Równocześnie spodziewane jest jeszcze większe wykorzystanie urządzeń mobilnych w codziennej pracy. Jakie jeszcze trendy będą wpływać na przedsiębiorstwa w 2017 roku?

  1. Szersze wykorzystanie urządzeń

Na co dzień w działalności biznesowej wykorzystuje się coraz więcej urządzeń klasy konsumenckiej działających pod kontrolą różnych systemów operacyjnych – wystarczy pomyśleć, jak często używamy w pracy naszych smartfonów, tabletów i laptopów. Wiele organizacji pozwala pracownikom, a nawet zachęca ich do używania urządzeń osobistych do celów służbowych, co często określa się skrótem BYOD (Bring Your Own Device). Choć urządzenia te są przenośne, wszechstronne i „efektywne kosztowo”, brakuje im możliwości technologicznych, które zapewniałyby wysoką wydajność i efektywność w środowisku korporacyjnym. W 2017 r. przedsiębiorstwa będą szukały nowych sposobów na zwiększenie szybkości oraz funkcjonalności urządzeń w celu uzyskania poziomu wydajności dorównującego rozwiązaniom klasy korporacyjnej. Ponadto przewidujemy, że coraz więcej funkcji oraz usług będzie dostarczanych przez pojedyncze urządzenia klasy korporacyjnej. W branżach takich jak handel detaliczny, opieka zdrowotna, transport i logistyka oraz produkcja zwiększy się popyt na urządzenia mobilne, które m.in. skanują kody kreskowe, mierzą obiekty za pomocą mobilnych technologii wymiarowania, łączą się z Internetem lub intranetem czy obsługują połączenia głosowe. Przedsiębiorstwa będą też stopniowo przechodzić na technologie obrazowania 2D w skanowaniu kodów kreskowych, ponieważ są one bardziej wszechstronne. Czy chodzi o kody tradycyjne, czy 2D, wydrukowane na papierze czy też wyświetlone na ekranie urządzenia mobilnego, skanery 2D potrafią odczytywać je pod różnymi kątami i z różnych powierzchni, a także uzupełniać brakujące informacje z uszkodzonych kodów kreskowych.

  1. Większy wybór systemów operacyjnych w urządzeniach mobilnych klasy korporacyjnej

Urządzenia konsumenckie nie spełniają potrzeb przedsiębiorstw, ponieważ nie są projektowane pod kątem dużych obciążeń i realizacji wymagających zadań w środowisku korporacyjnym. Początkowa oszczędność kosztów jest pozorna, gdyż używanie urządzeń konsumenckich w przedsiębiorstwach wiąże się z wyższym łącznym kosztem eksploatacji (TCO). VDC Research ocenia, że TCO wzmocnionego komputera mobilnego jest o 44 proc. niższy w porównaniu z wydatkami związanymi z eksploatacją zwykłego urządzenia mobilnego. Przyczyną jest to, że w okresie pięciu lat koszt sprzętu to zaledwie 10 proc. TCO, podczas gdy mniej oczywiste koszty operacyjne – utrata produktywności, stracone okazje sprzedaży, wsparcie IT lub naprawy – składają się na pozostałe 90 proc. Firmy szukające bardziej wyspecjalizowanych urządzeń muszą najpierw wybrać mobilny system operacyjny, w którym będą działać ich aplikacje. W minionej dekadzie tradycyjnie preferowano osadzone wersje Microsoft Windows. Do 2020 r. Microsoft zakończy jednak wsparcie dla systemów Windows CE i Windows Embedded Handheld (WEH) 6.5, które są obecnie używane w większości urządzeń klasy korporacyjnej. Decyzja ta zmusza firmy do wyboru alternatywnego systemu spomiędzy wielu nowych opcji, takich jak Android, Microsoft Windows Embedded Handheld 8.1, Apple iOS i HTML, z których każda ma pewne wady i zalety.


  1. Usługi lokalizacyjne kluczem do satysfakcji klientów

Przewidujemy, że w 2017 r. technologie lokalizacyjne – niektóre nawet w postaci aplikacji opartych na dronach – znajdą szersze zastosowanie w takich branżach, jak opieka zdrowotna, handel detaliczny, hotelarstwo i produkcja. Niedawno opublikowany raport „Hospitality Vision Study” firmy Zebra pokazuje, że 70 proc. gości hotelowych chętnie otrzymywałoby spersonalizowane wiadomości i oferty. W tym celu można wykorzystać technologię lokalizacyjną – z sygnalizatorami i czujnikami Blutetooth – w celu dostarczenia gościom zależne od lokalizacji kupony i oferty, a także powiadomienia o dostępności spa, rozgrywek golfowych, bezpłatnych gier lub stolików w restauracji.

Piotr Klepczarek, Regional Director - Central Europe, Zebra Technologies

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności