Drukiem reklama stoi, czyli niesłabnąca siła poligrafiiPoprzedni artykuł 

W erze rozwiniętych technologii większość strategii marketingowych przenosi się do digitalu. Z komunikatami reklamowymi w formie cyfrowej spotykamy się niemalże na każdym kroku, przeglądając strony www, oglądając telewizję i słuchając radia. Czy oznacza to śmierć poligrafii reklamowej? Wręcz przeciwnie. Jak podkreślają eksperci, plakaty, broszury i ulotki są nadal bardzo skuteczną metodą promocyjną.

(nie) tylko online

W obecnym czasie reklama online stała się integralną częścią Internetu. Prawie każda styczność z platformą online wiąże się otrzymaniem komunikatu reklamowego. Banery, materiały sponsorowane, mailling, działania w social mediach to tylko nieliczne ze sposobów promocji w sieci. Obecnie większość strategii marketingowych wiąże się z takimi właśnie działaniami. Marketerzy, znając potencjał nowych technologii, chętnie „wchodzą” ze swoją marką do wirtualnego świata, zapominając niekiedy o bardziej tradycyjnych formach reklamowych, które… wcale nie odchodzą jescze do lamusa.

Druk wciąż w cenie

Broszury i ulotki są najczęściej wykorzystywane do przekazu krótkich komunikatów. Informują o specjalnych ofertach, otwarciu nowych punktów czy wprost o danym produkcie lub marce. Jest to jedna z nielicznych form promocyjnych, która trafia bezpośrednio „do rąk” potencjalnego klienta. Według badania przeprowadzonego przez Focus Research aż 63 % respondentów czyta ulotki by zasięgnąć wiedzy na temat ofert promocyjnych. Natomiast Badanie "GfK Shopping Monitor 2017" dowodzi, że aż 50% klientów czerpie informacje o promocjach w sklepach z gazetek lub ulotek. Jest to dowód na to, iż namacalne formy reklamy silnie wpływają na klienta, dając mu możliwość nawiązania z nią rzeczywistego kontaktu - oddziałują na minimum kilka zmysłów, jak dotyk czy wzrok, dzięki czemu zostają w pamięci na dłużej… O ile są odpowiednio wykonane. Jak wykorzystać potencjał druku?

Ulotka idealna

Skuteczna ulotka lub borszura musi przyciągać uwagę, być atrakcyjna i prosta w odbiorze. Do wykorzystania mamy tylko kilka linijek tekstu, dlatego należy wybrać tylko najważniejsze treści, które pełnią w przekazie najistotniejsza rolę. Im mniej treści na ulotce - tym lepiej. Jasny i prosty komunikat to bardziej precyzyjna komunikacja - mówi Monika Nowak z Pink Pepper Media. Ulotki i broszury warto tworzyć z pomysłem, tak, aby wyróżniły się w gąszczu innych. Dlatego powinny być kreatywne, estetyczne, zawierać dobrej jakości grafiki i wyróżniające się hasła, które przyciągną oko. Niezmiernie istotne są także dobrze wyeksponowane dane kontaktowe firmy, których nie może zabraknąć, aby klient z łatwością do niej trafił. Rozpoczynając projekt warto również przemyśleć format ulotki, a następnie dopasować do niej treści, tak, aby te najważniejsze znajdywały się w miejscu, które jako pierwsze zwraca uwagę klienta - zauważa ekspert Pink Pepper Media. Co najważniejsze, należy zadbać o jakość. Nie oszczędzajmy na ulotkach i broszurach, jeśli nie chcemy, aby od razu znalazły się w koszu. Podobnie na katalogach – to wizytówka naszej firmy. Papier powinien być dobrej jakości, teksty poprawne gramatycznie, a całość zaprojektowana przez doświadczonego grafika.

Skuteczność na wagę złota

Aby reklama drukowana przyniosła oczekiwany sukces należy spojrzeć na nią całościowo. Dlatego nie wolno zapomnieć o dobrym rozplanowaniu tego, w jaki sposób ulotka, broszura czy katalog trafi do klienta. Forma kolportażu ma nieoceniony wpływ na powodzenie akcji promocyjnej. Oprócz tego, zalecane jest, aby stale kontrolować efektywność projektu. Dzięki temu w przyszłości, pojawia się szansa na poprawienie wyników. Czy ulotka przyciąga wzrok? Czy znajdują się na niej wszystkie potrzebne informacje? Czy jej przekaz jest jasny? Na te wszystkie pytania nie odpowie nikt inny, jak sam klient, od którego warto zbierać informacje zwrotne.

Bywa, że najprostsze rozwiązania okazują się najbardziej skuteczne. Jeśli pod uwagę zostaną wzięte wszystkie powyższe czynniki, dobra reklama drukowana może zapewnić lepsze efekty niż nieprzemyślana kampania online.

Na podstawie informacji firmy Pink Pepper Media

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności