Sukces firmy API Folie Polska na targach Packaging Innovations 2018Poprzedni artykuł 

Sukcesem zakończył się udział firmy API Folie Polska – lokalnego oddziału API Group (producenta specjalistycznych folii, laminatów i rozwiązań holograficznych dedykowanych m.in. branży opakowaniowej) w targach Packaging Innovations 2018. Odbywały się one dniach 17-18 kwietnia br. w Warszawie. Stoisko firmy, obfitujące w liczne próbki materiałów wytwarzanych przez API oraz przykłady ich praktycznych zastosowań, było pełne gości przez oba dni targowe.

Dużym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród projektantów i innych osób odpowiedzialnych za kreację, cieszyła się 2. edycja API Trends Folio – publikacji prezentującej trendy w branży opakowań na lata 2018-2019. Z kolei przedstawiciele drukarń mogli poznać zalety nowej generacji folii do tłoczeń na zimno TA-Plus, jaka miała swoją polską premierę na targach.

Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: „Na wystawie Packaging Innovations pojawiliśmy się z własnym stoiskiem po raz trzeci i kolejny raz bez zawahania mogę stwierdzić, że był to trafiony pomysł. Warszawskie targi, podobnie jak ich edycje odbywające się w innych krajach, to impreza idealna dla takiej firmy jak API. Jesteśmy bowiem nie tylko producentem specjalistycznych materiałów znajdujących zastosowanie w produkcji opakowań oraz etykiet, ale też proponujemy naszym klientom różnego rodzaju rozwiązania, doradzamy przy tworzeniu projektów, obrazujemy ścieżkę rozwoju, a za sprawą publikacji API Trends Folio – wskazujemy trendy, które będą obowiązywać w branży opakowań w najbliższych dwóch latach”.

API Trends Folio to owoc pracy dedykowanego zespołu API Group, którym kieruje David Peters – Creative Development Manager w jej brytyjskiej centrali. W założeniach twórców publikacja ta ma być swego rodzaju przewodnikiem po świecie opakowań i ich projektowania, przy uwzględnieniu specyfiki docelowych produktów. Obecna, 2. edycja Trends Folio została podzielona na cztery części, obrazujące trendy, jakie mają obowiązywać na rynku w latach 2018-2019.
„Inspirowany naturalnymi zjawiskami przyrodniczymi Neon Storm zawiera wskazówki dla osób działających w branży opakowań, dedykowanych na rynek sprzedaży detalicznej, realizowanej m.in. w sklepach bezcłowych – mówi Katarzyna Kozińska. – Ethereal z kolei to część skierowana do firm działających na rynku produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych. Tu nasi eksperci wykorzystali stworzoną przez API technologię Holonique, pozwalającą na tworzenie efektów lustra i „miękkich” barw. Z myślą o segmencie opakowań na wyroby tytoniowe oraz e-papierosy powstał dział Primary Matrix, gdzie wykorzystano efekty specjalne, uzyskiwane dzięki manipulowaniu światłem. Zestaw zamyka Diamond Luxe – pakiet rozwiązań, mający uatrakcyjniać opakowania na dobra luksusowe (głównie napoje i prezenty klasy premium) za sprawą „diamentowych” elementów i wykończeń”.
Nowa edycja Trends Folio zawiera przykłady wdrożeń przeprowadzonych z udziałem materiałów API oraz na bazie pomysłów jej zespołu kreatywnego. Znalazły się tu dwa studia przypadku, dotyczące wódki klasy premium – Ciroc oraz szampana Taittinger. Oba powstały w oparciu o idee zaprezentowane w pierwszym wydaniu API Trends Folio.

„Publikacja ta spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem osób odwiedzających nasze stoisko – kontynuuje Katarzyna Kozińska. – Tym bardziej, że znalazły się też nim opisywane w niej opakowania oraz materiały służące do ich wykonania, których można było dotknąć, obejrzeć, a w przypadku Trends Folio – zabrać ze sobą własny egzemplarz. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się zwłaszcza podłoża soczewkowe i holograficzne – wydaje się, że rynek zaczyna w pełni dostrzegać ich potencjał. Cieszy nas, że – zgodnie z ideą targów Packaging Innovations – spektrum gości było bardzo szerokie: studenci uczelni zajmujących się designem, projektanci, osoby z działów kreacji, właściciele marek oraz przedstawiciele drukarń. Taka różnorodność pozwoliła na pozyskanie wielu kontaktów oraz zebranie cennych opinii na temat naszej firmy, jej oferty i postrzegania na rynku. To z pewnością zaowocuje już w niedalekiej przyszłości”.

Targi Packaging Innovations 2018 były też miejscem oficjalnej polskiej premiery nowej folii API do tłoczenia na zimno – TA-Plus. „Produkt ten jest naszym zdaniem najbardziej zaawansowaną technologicznie folią do tego typu zastosowań, obecnie dostępną na rynku – podkreśla Katarzyna Kozińska. – Oferuje ona wyjątkowo wyraźne odwzorowanie detali, możliwość aplikowania na większych powierzchniach opakowania oraz właściwe parametry w kontekście zadrukowywania”.
Na stoisku były obecne próbki zarówno TA-Plus, jak też innych podłoży wytwarzanych przez API i konfekcjonowanych m.in. w jej podwarszawskim zakładzie produkcyjnym. „Odnotowujemy dynamiczny rozwój na polskim rynku, więc wykorzystaliśmy targi, by poinformować szerzej o tym naszych obecnych i potencjalnych klientów. API Folie Polska zatrudnia obecnie około 15 osób, a zatrudnienie u nas wciąż rośnie m.in. z uwagi na przejęcie działalności w zakresie folii przemysłowych, realizowanej do niedawna przez zakład w niemieckim Rednitzembach; także w kontekście obsługi klientów z innych krajów. To bardzo duże wyzwanie i odpowiedzialność, ale też docenienie roli polskiego oddziału w strukturach API Group”.

„Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko podczas targów Packaging Innovations 2018. Zainteresowanych ofertą API zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z naszą firmą. Chcemy też zaanonsować naszą obecność na kolejnych tegorocznych wydarzeniach, dedykowanych branżom opakowań i etykiet. O każdym z nich będziemy sukcesywnie informować” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności