Summit MPS za nami. Relacja z pierwszej edycji konferencjiPoprzedni artykuł 

21 i 23 sierpnia w warszawskiej Manufakturze Czekolady odbyła się pierwsza edycja Summit MPS, konferencji poświęconej innowacjom w firmowej strefie druku. Podczas wydarzenia uczestnicy nie tylko dowiedzieli się o najnowszych trendach odnośnie m.in. technologii druku atramentowego czy zarządzania flotą urządzeń, ale mieli też możliwość wzięcia udziału w unikatowych warsztatach poświęconych czekoladzie. Poniżej prezentujemy relację z konferencji, podczas której gośćmi specjalnymi byli przedstawiciele HP Inc. oraz Epson Polska.

Drzwi warszawskiego lokalu Manufaktury Czekolady dla zaproszonych gości otworzyły się chwilę przed godz. 14:00. Przy wejściu odwiedzających witali przedstawiciele Ediko, a także delikatnie unoszący się w powietrzu zapach świeżej czekolady. Przed oficjalnym rozpoczęciem Summit MPS uczestnicy mieli chwilę na rozejrzenie się po wnętrzu kawiarni. Uwaga gości skupiona była głównie na ustawionych pod ścianą najnowszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie urządzeniach drukujących, które prezentowało Ediko. Część osób przyglądała się także wystawionym na ekspozycji czekoladowym narzędziom oraz obserwowała pracujące maszyny, w których powstawała czekolada.

O godzinie 14:00 rozpoczęła się słodka część całego wydarzenia. Po oficjalnym przywitaniu uczestników przez zarząd firmy Ediko, kilka słów wygłosiła przedstawicielka partnera organizacyjnego, czyli Manufaktury Czekolady. Zebrani dowiedzieli się m.in. w jaki sposób przebiega i co wnosi temperowanie czekolady (proces został zaprezentowany przez jednego z pracowników), a także, jakie wydarzenia historyczne miały wpływ na to, że czekolada jest tym, co znamy dzisiaj. W międzyczasie każdy z uczestników otrzymał własną, jeszcze płynną czekoladę w formie tabliczki, którą mógł spersonalizować zapewnionymi przez organizatora dodatkami. Wśród nich, obok truskawek, malin, migdałów czy płatków kukurydzianych pojawiły się też egzotyczne propozycje, jak np. zielony pieprz czy słone paluszki. Po tym, jak wszyscy goście zakończyli proces ozdabiania, czekolady powędrowały do chłodni, by być gotowe do rozdania pod koniec konferencji.

Po tym wstępie przyszedł czas na danie główne, czyli wystąpienie wiceprezesa firmy Ediko, Alana Pajka. Rozpoczął on od przybliżenia zebranym skróconej historii firmy, od momentu jej powstania w 1988 r. aż do teraz. Pozwoliło to uchwycić drogę, jaką konsekwentnie podąża Ediko i pokazać, że nowości, które wdraża firma, stanowią naturalne przedłużenie jej obecnej działalności jako integratora technologii. Prelekcja, wsparta multimedialną prezentacją skupiała się na kwestiach związanych z przejściem od zarządzania sferą druku do pełnego BPO, czyli zarządzania obiegiem informacji w biznesie. Duży nacisk położony został tu na proces digitalizacji jako na wsparcie dla tradycyjnych wydruków. Oprócz tego Ediko zaprezentowało wiele nowości, które pomogą rozwijać biznesy ich klientów. Zdecydowanie najciekawszą z nich był Welliot, czyli projekt wykorzystania elektronicznego papieru jako rozwiązania wspomagającego ekologiczne technologie niskoprądowe – co, pomimo dużych możliwości, nie jest jeszcze w Polsce tak szeroko wykorzystywane. – Chcieliśmy pokazać, że współcześnie sfera druku wychodzi już poza same urządzenia i materiały eksploatacyjne. Zależało nam na tym, by uczestnicy wyszli z konferencji z pomysłem na to, jak dzięki wiedzy tu zdobytej mogą poprawić efektywność swojego biznesu – mówi Alan Pajek, wiceprezes Ediko.

Następnie przyszedł czas na przemówienia partnerów konferencji. Pierwszego dnia swoją prelekcję wygłosili przedstawiciele HP Inc, Kamila Nowik i Tomasz Omelaniuk. Przedstawili i szczegółowo opisali oni najnowsze osiągnięcia inżynieryjne, które trafiły na rynek dzięki opracowanej przez ich specjalistów głowicy drukującej o nazwie Page Wide. – Podczas Summit MPS pokazaliśmy uczestnikom mechanizmy, które sprawiają, że praca w biurze może być jeszcze szybsza. Dla przykładu, najnowsze urządzenia drukujące z serii Page Wide zawierają w sobie ponad 42 tys. mikrodysz, które pozwalają drukować nawet z prędkością 75 stron na minutę. Dzięki ich dużemu zagęszczeniu, w postaci 1,2 tys. dysz na cal, możliwe jest zarówno pasywne, jak i aktywne zastępowanie uszkodzonych dysz, przez co takie usterki nie odbijają się na jakości i prędkości wydruku – mówi Kamila Nowik z HP.

Drugiego dnia przemawiał natomiast przedstawiciel firmy Epson Polska. Jego prelekcja skupiała się na technologicznych aspektach drukowania, a mianowicie – druku atramentowym dla biznesu. Wysłuchanie wykładu pozwoliło rozwiać wiele mitów związanych z rywalizacją druku atramentowego i laserowego. Uczestnikom przybliżone zostały informacje o najnowszych odkryciach technologicznych, które pozwoliły na uczynienie druku atramentowego tańszym, wydajniejszym, bardziej niezawodnym i przyjaznym zarówno dla zdrowia pracowników, jak i dla środowiska naturalnego. – Jedno z błędnych przekonań, z którymi chcieliśmy się zmierzyć, dotyczy tego, że drukarki laserowe są efektywniejsze kosztowo dla firmy, ponieważ jest dokładnie odwrotnie. Drukarki atramentowe dla biznesu potrzebują bowiem o 80 proc. mniej prądu oraz posiadają znacznie mniej elementów zużywających się podczas eksploatacji, tj. bębny czy grzałka, które są niezbędne do działania drukarek laserowych. Korzystanie z drukarek atramentowych oznacza więc nie tylko niższe koszty napraw ale i mniejsze ryzyko awarii – mówi Robert Reszkowski, przedstawiciel Epson Polska.

Format mikrokonferencji sprawdził się bardzo dobrze. Niewielka liczba zaproszonych pozwoliła stworzyć kameralną atmosferę oraz dokładnie odpowiadać prelegentom na wszystkie zadane przez uczestników pytania. - Summit MPS okazał się wyśmienitą okazją do networkingu. Jeszcze długo po zakończeniu wystąpień goście rozmawiali ze sobą i z przedstawicielami naszej firmy oraz Epsona, dopytywali się o szczegóły techniczne urządzeń czy też organizację współpracy – mówi Łukasz Laskowski, prezes Ediko. Przy wyjściu każdy otrzymał prezent w postaci czekoladowego narzędzia oraz, oczywiście, tabliczkę własnoręcznie stworzonej czekolady. Sukces konferencji sprawił, że firma Ediko już teraz planuje organizację kolejnej jej edycji.

Na podstawie informacji firmy Ediko sp. z o.o.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności