Brother w swojej strategii stawia na środowiskoPoprzedni artykuł 

Współczesne firmy muszą wziąć odpowiedzialność za ratowanie środowiska naturalnego. Brother realizuje tę ideę już od 20 lat – mówi Katarzyna Idzkiewicz, Marketing Coordinator w firmie Brother Polska – Przerzucanie ciężaru walki ze zmianami klimatu i wyniszczeniem środowiska na klientów to błędna i krótkowzroczna strategia. Dlatego aktywnie prowadzimy działania w ramach programu Brother Earth, który pomaga rozwiązywać problemy środowiska zarówno globalnie jak i lokalnie.

Jednym z głównych działań w ramach projektu jest partnerstwo z organizacją charytatywną Cool Earth, która zajmuje się ratowaniem lasów tropikalnych.

Cool Earth niestrudzenie działa na rzecz ochrony ekosystemów i wspierania społeczności lasów tropikalnych. Trwające już 10 lat partnerstwo koncentruje się na terenie Peru i Papui Nowej Gwinei, gdzie skupia się na ochronie lasów, ratowaniu zagrożonych gatunków i pomaganiu miejscowej ludności.

Współpracując z Cool Earth Brother pomaga chronić 46 gatunków zwierząt i 13 gatunków roślin, zachowując istotną różnorodność biologiczną w najważniejszych ekosystemach na świecie. W ciągu 10 lat skala partnerstwa ujawnia się w konkretnych liczbach. W tym czasie zabezpieczono ponad 4000 hektarów lasów deszczowych, a prawie 5 milionów drzew zostało ocalonych od wycinki. Działania w Peru i Papui Nowej Gwinei przyczyniają się także do zmniejszenia śladu węglowego firmy. Współpraca z Cool Earth sprawiła, że 213 tys. ton węgla pozostaje bezpiecznie w ziemi. Jest to odpowiednik dwudziestokrotnego przejechania dookoła świata.

Na działaniach korzystają nie tylko zwierzęta, ale przede wszystkim lokalna społeczność. Cool Earth współpracuje z mieszkańcami lasów tropikalnych w celu poprawy zdrowia i edukacji, a także pomocy w rozwijaniu umiejętności i poprawie warunków życia. Dzięki temu lokalna ludność może zarabiać w inny sposób niż dzięki sprzedaży ziemi firmom zajmującym się wyrębem lasów. Tak więc silniejsza społeczność oznacza bezpieczniejszy las.

Brother działa również wspólnie ze swoimi klientami dla ochrony środowiska. Dzięki inicjatywie Click for Earth internauci mogą wspierać wybrane projekty środowiskowe, które potem firma sfinansuje. Wśród projektów są między innymi ochrona płaszczek w Australii czy zalesianie tatrzańskich lasów.
Dodatkowo klienci z całej Europy mogą przesyłać za darmo do firmy Brother zużyte tusze i tonery, które następnie zostaną poddane utylizacji. Przesyłki trafiają do jednego z dwóch punktów utylizacji tonerów, znajdujących się w południowej Walii i Słowacji. Dzięki wykorzystaniu scentralizowanego systemu dystrybucji z siedzibą w Holandii wszystkie tonery docierają do punktu utylizacji w ramach jednej przesyłki zamiast pojedynczych paczek, zmniejszając przy tym emisję spalin.

Na podstawie informacji firmy Brother

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności