Mark Andy wprowadza do oferty nową linię cyfrowych maszyn hybrydowych – Digital ProPoprzedni artykuł 

Firma Mark Andy poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty Digital Pro – nowej cyfrowej maszyny drukującej, bazującej na technologii tonerowej. Urządzenia z tej serii oferują prędkość 23,4 m/min. niezależnie od stosowanego podłoża i przynoszą użytkownikom – jak podkreśla producent – niski koszt jednostkowy wydruku. Tym samym Mark Andy chce skłonić kolejne przedsiębiorstwa poligraficzne do inwestycji w technologię druku cyfrowego i związane z nią korzyści. Światowa premiera nowych urządzeń odbędzie się podczas lokalnych wydarzeń branżowych odbywających się w sierpniu w Ameryce Północnej, natomiast europejski debiut zaplanowano na wrześniowe targi Labelexpo Europe w Brukseli.

Seria pracujących w systemie CMYK maszyn tonerowych Digital Pro obejmuje obecnie dwa modele: bazowy – Digital Pro 1 oraz hybrydowy – Digital Pro 3, który jest oferowany w konfiguracjach uwzględniających różne moduły pracujące w trybie inline. Maszyna Digital Pro 1, działająca w trybie „z roli na rolę”, wyposażona została w odwijak, wysokowydajną jednostkę drukującą oraz nawijak; urządzenie obsługuje wstęgę o szerokości 12,5 cala. Jak podkreśla Mark Andy, model bazowy jest dedykowany zakładom poligraficznym z istniejącymi już działami obróbki i wykańczania druków – w ich przypadku jedną z największych zalet urządzenia ma być prostota obsługi zapewniana przez rozwiązania cyfrowe. Wraz ze wzrostem biznesu, producent zaleca wykorzystanie modułowej budowy Digital Pro 1 – maszynę można rozbudowywać w sposób skalowany, z uwzględnieniem wszystkich obecnych i przyszłych opcji drukowania i przetwarzania wydruków.

Drugim nowym modelem, jaki pojawił się na rynku, jest hybrydowy Digital Pro 3. Z myślą o zdobieniu wydruków system wyposażono w wielofunkcyjny zespół fleksograficzny, a urządzeniem steruje kontroler DFE, pozwalający na zastosowanie personalizowanych danych oraz tworzenie różnych wariantów tej samej pracy. Funkcja ta jest przydatna – jak podkreśla Mark Andy – zwłaszcza w przypadku prac nisko- i średnionakładowych. Maszyna Digital Pro 3 może zostać dodatkowo wyposażona w dwa rodzaje modułów sztancujących: pojedynczy bądź semirotacyjny (z myślą o wykańczaniu etykiet w trybie inline). Drugie z wymienionych rozwiązań redukuje liczbę przechowywanych przez użytkownika wykrojników; posiada też w standardzie 19-calowy cylinder magnetyczny umożliwiający zrealizowanie większości powtarzających się zleceń bez ponownego przezbrajania maszyny.

Systemy z serii Digital Pro wykorzystują do drukowania wysokowydajny toner i obsługują szerokie spektrum podłoży, niewymagających wstępnego powlekania czy nanoszenia primera. Wśród mediów, jakie można wykorzystywać w nowych maszynach, producent wymienia m.in. folię winylową czy PVC. Mark Andy podkreśla przy tym, że Digital Pro oferuje o 70% wyższą prędkości i 30% niższy koszt wydruku w porównaniu z maszyną Digital One. Zdaniem firmy, sukcesywne przejście z wcześniejszego modelu na właśnie wprowadzony do oferty pomoże zoptymalizować realizowaną w nich produkcję i pomóc w poprawie marż z niej uzyskiwanych, głównie za sprawą znacząco niższych – jak zapewnia producent – kosztów jednostkowych wydruku.
Joe Calmese, Chief Business Officer w dziale rozwiązań cyfrowych Mark Andy, mówi: „Drukowanie w technologii cyfrowej z wysoką prędkością i z uwzględnieniem dalszej obróbki w trybie inline to priorytety dla wielu współczesnych przedsiębiorstw poligraficznych. To samo dotyczy rozwiązań pracujących w trybie „z roli na rolę”. Uważnie wsłuchując się w potrzeby rynkowe, wprowadziliśmy do oferty Digital Pro – konfigurowalny system hybrydowy zapewniający właściwą ścieżkę do zyskowności, biorąc pod uwagę zarówno obecne jak i przyszłe uwarunkowania rynkowe. Kontynuujemy zatem naszą misję wprowadzania do oferty innowacyjnych rozwiązań, bazujących na technologii cyfrowej”.

Mark Andy planuje dalszy rozwój maszyn z rodziny Digital Pro, uwzględniający konfiguracje w jeszcze większym stopniu dostosowane do specyficznych potrzeb użytkownika. Pojawienie się nowych rozwiązań to część strategii północnoamerykańskiego producenta, która zakłada oferowanie modułowych

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl
Fot.: Mark Andy

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności