Future Promotion Forum 2019 i Production Printing Business Days 2019Poprzedni artykuł 

24 września br. w Poing pod Monachium Canon już po raz drugi zorganizuje Future Promotion Forum. To jedno z ważniejszych w Europie wydarzeń dla branży wydawniczej, marketingowej, promocyjnej oraz dostawców usług druku komercyjnego. O sposobach wykorzystania druku w kampaniach promocyjnych rozmawiać będą zgromadzeni licznie eksperci i goście.

Hasło przewodnie wydarzenia brzmi: „Postaw na zaangażowanie! Wykorzystuj dane i sprzedawaj emocjami”. Dzień później zaś odbędzie się Production Printing Business Days 2019. Wydarzenie będzie okazją do zapoznania się z pełnym asortymentem rozwiązań Canon do druku cyfrowego, przyjrzenia się pracy urządzeń drukujących oraz uzyskania wszelkich informacji od ekspertów, którzy poprowadzą prezentacje.

Online vs. Offline

Współczesny konsument przesycony jest treściami dostarczanymi mu w formie cyfrowej. Szczególnie działy marketingu i promocji polubiły ten kanał komunikacji z klientem – ze względu na szybkość dotarcia i szybszą optymalizację kosztów. Okazuje się jednak, że stawianie wyłącznie na cyfrowe kanały dotarcia nie do końca jest słuszną strategią, gdyż – bombardowany gigantyczną ilością marketingowego przekazu współczesny użytkownik Internetu – w dużej mierze uodpornił się na ten przekaz.

Inną kwestią są „bariery” technologiczne, takie jak filtry antyspamowe czy narzędzia blokujące reklamy – okazuje się bowiem, że Polacy od lat przodują w wykorzystaniu tego typu oprogramowania. Od 2012 do 2017 r. liczba użytkowników wtyczek typu AdBlock wzrosła o 192 proc. Badanie IAB Polska (koniec 2017 r.), wykazało, że już ponad 8,5 mln polskich internautów korzysta z blokad reklamowych. Efekt? Kampanie marketingowe nie zawsze docierają ze swoim przekazem tam, gdzie miały dotrzeć, a to realnie wpływa na założone KPI’s.

Czy wierzymy reklamom?

Okazuje się także, że przekazy marketingowe, które pojawiają się jedynie w sieci, nie wzbudzają takiego zaufania, jak powielone w innych, cieszących się większym zaufaniem, kanałach. Niemal 2/3 konsumentów (63%) odpowiedziałoby bardziej pozytywnie na reklamę w mediach społecznościowych, gdyby pojawiła się także w bardziej tradycyjnym kanale reklamowym. Jakie więc kanały wzbudzają zaufanie odbiorców? W pierwszej kolejności jest to prasa. Reklamy zamieszczone w gazetach wzbudzają zaufanie u 82 proc. badanych. 76 proc. badanych ufa drukowanym katalogom, a 69 proc. – dplakatom i bannerom.

Renesans reklamy drukowanej?

Jak więc widać, po czasach, kiedy druk w komunikacji marketingowej tracił swoją pozycję na rzecz działań w sieci, znów odzyskuje należne mu miejsce. Dodatkowo dziś możliwości druku w działaniach promocyjnych są zupełnie inne niż kilka czy kilkanaście lat temu. Dzięki wdrożeniu druku cyfrowego możliwe jest bowiem wykorzystanie danych w czasie rzeczywistym, także w materiałach drukowanych. To zaś w komunikacji promocyjnej pozwala stworzyć spójny przekaz, docierający do odbiorcy zarówno online, jak i offline, co skutkuje zwiększeniem emocjonalnego zaangażowania adresatów przekazu.

Badania pokazują, że z fizyczną przesyłką odbiorca obcuje dłużej niż z treścią wyświetlaną w Internecie, do tego oddziałuje ona nie tylko na jego wzrok, ale także na zmysł dotyku czy węchu, przez co zostaje zapamiętana na dłużej. W momencie zaś, kiedy przesyłka taka może zostać spersonalizowana i dostarczona adresatowi pocztą tradycyjną w odpowiednim czasie, przestaje być sztampową ulotką, którą w swojej skrzynce pocztowej znajdują wszyscy mieszkańcy bloku. Zyskuje zaś rolę łącznika pomiędzy marką a konsumentem, zachęcając go np. do dokończenia zakupów czy skorzystania z promocji (często już w świecie online). Dodatkowo w dobie większej ostrożności w zakresie przetwarzania danych osobowych druk może być traktowany jako bezpieczny kanał dotarcia do odbiorców.

O tych oraz innych sposobach wykorzystania druku w kampaniach promocyjnych rozmawiać będą uczestnicy Future Promotion Forum 2019. Podczas spotkania będzie wiele okazji do wymiany doświadczeń, opinii i wrażeń
z przedstawicielami innych firm i marek, drukarni czy firm z branży mediowej.

Wśród zgromadzonych ekspertów będą m.in.:

• Patrick Brück, Team Lead Sales w firmie HubSpot GmbH, który zajmuje się oprogramowaniem do wprowadzania danych.

• Olaf Hartmann, Dyrektor Zarządzający w Multisense Institute for Sensory Marketing.

• Faye Hawkins, dyrektor zarządzający w londyńskiej agencji content marketingowej First Base Unlimited.

• Lars Schlimbach, Head of Partner-Management & Development Dialogmarketing w Deutsche Post.

Production Printing Business Days 2019

Podczas Production Printing Business Days z kolei wszyscy zgromadzeni goście będą mogli zapoznać się z innowacjami w zakresie druku, jakie oferuje Canon. Poznają m.in. tajniki druku na żądanie, z wykorzystaniem zmiennych danych.

Agenda:

Future Promotion Forum Agenda | 24 września 2019

9.30-10.00: Rejestracja

10.00-10.15: Wprowadzenie
Peter Wolff, Vice President, Production Printing Products, EMEA Commercial Printing, Canon Europe

10.15-11.00: Prezentacja |Przyszłość komunikacji promocyjnej
Dr. Patrick Dixon, Futurist, Global Change Limited

11.00-11.30: Przerwa

11.30-12.00: Innowacyjność w biznesie – jak być o krok przed konkurencją
Catharina van Delden, Co-Founder & CEO, Innosabi GmbH

12.00-12.30: Moc dotyku – analiza meta danych dla przygotowania wartościowych reklam
Olaf Hartmann, Managing Director, Multisense Institute for Sensory Marketing

12.30-14.00: Przerwa lunchowa

14.00-14.30: Paradoks druku
Faye Hawkins, Managing Director, First Base Unlimited

14:30-15.00: Klient w centrum zainteresowania, czyli jak prowadzić kampanie promocyjne
Patrick Brück, Team Lead Sales, HubSpot GmbH

15.00-15.30: Druk vs. Digital – nowa era komunikacji
Lars Schlimbach, Head of Partner-Management & Development Dialogmarketing, Deutsche Post

15.30-16.00: Panel dyskusyjny
Prowadzenie: Richard Askam, Founder, WNC Limited

16.00: Zakończenie

Production Printing Business Days 2019 | 25 września 2019

9.30-10.00: Rejestracja

10.00-10.15: Przywitanie gości przez zespół Canon

10.15-11.00: Prezentacja | Przyszłość komunikacji promocyjnej

11.00-12.00: Customer Experience Centre: Prezentacja „na żywo” aplikacji i rozwiązań

12.00-14.00: Lunch

13.00-15.00: Strategie komunikacji (druk i online) w cyfrowej rzeczywistości:

  • Druk publikacji z wykorzystaniem danych z baz danych

  • Przygotowanie publikacji wykorzystujących dane znajdujące się w bazach danych

  • Dobre praktyki przy produkcji farmaceutyków oraz ochronie zdrowia

  • Druk na żądanie

16.00: Zakończenie

Na podstawie informacji firmy Canon Polska Sp. z o.o.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności