Włoski ARGRAF stosuje do produkcji etykiet maszynę Xeikon CX3 z suchym toneremPoprzedni artykuł 

Dzięki 40-letniemu doświadczeniu włoski ARGRAF stał się autorytetem w produkcji etykiet żywności i liderem w wysokiej jakości etykietach do wina. Osiągnięcie tej pozycji opiera się na jakości i innowacyjności. W 2017 r., aby kontynuować dalszy postęp, firma postanowiła zaangażować się w druk cyfrowy zasilany z Internetu, powiększając dział samoprzylepny o dwie cyfrowe maszyny drukarskie. W 2019 r. ARGRAF ponownie rozszerzył swoje portfolio o zakup cyfrowej drukarki Xeikon CX3, zaprojektowanej specjalnie do produkcji etykiet samoprzylepnych.

Jesús Davalillo, dyrektor ds. Drukowania wstępnego i drukowania cyfrowego w ARGRAF, wyjaśnia przyczynę tej decyzji. „Po dwóch latach pracy z inną technologią cyfrową (płynny toner) postanowiliśmy dodać prasę z technologią suchego tonera, która oprócz oferowania certyfikatów do kontaktu z żywnością i bezpieczeństwa, pozwala nam rozszerzyć nasze portfolio produktów i kontynuować świadczenie wysokiej jakości usług naszym klientom ”. Wybór padł na Xeikon CX3.

Cyfrowa prasa do etykiet Xeikon CX3 jest oparta na technologii Cheetah firmy Xeikon, drukując z maksymalną prędkością 30 m / min. Dzięki dużej prędkości drukowania dla każdego rodzaju materiału, bez potrzeby wstępnego drukowania, wraz ze stabilnością, niezawodnością i minimalną konserwacją, seria Cheetah, zarówno o szerokości 330, jak i 520 mm, jest idealną jednostką Xeikon do operacji z większą ilością wydruków. Ta cyfrowa prasa o bardzo wysokiej rozdzielczości 1200 x 3600 dpi oferuje dodatkowe zalety, takie jak stosowanie suchych tonerów, które spełniają między innymi przepisy amerykańskiej FDA dotyczące kontaktu z żywnością, jej wielką precyzję i stabilność kolorów, oraz możliwość drukowania białego tonera o wysokim stopniu krycia w jednym przejściu.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości nieprzezroczystej bieli Xeikon i ogólnie stabilności prasy, a także z niskiego poziomu wymaganej konserwacji. Chociaż pracujemy nad tym dopiero od siedmiu miesięcy i jest już niedługo ostateczna ocena, mamy pewność, że wszystko będzie kontynuowane w ten sposób, co pozwala nam osiągnąć maksymalną prędkość 30 metrów na minutę dla większości materiałów, z kilkoma wyjątkami - powiedział Davalillo.

Technologia tonera

Dyrektor ARGRAF zajmujący się drukowaniem wstępnym jasno stwierdza, że ​​produkcja firmy wymaga obecnie technologii tonera. „Chociaż atramentowy postęp szybko się rozwija i być może w średnim okresie jest on opłacalny w przypadku drukowania wszystkich rodzajów materiałów, obecnie wierzymy w toner. Stopniowo zdobywamy doświadczenie, które mówi nam, który z naszych dwóch rodzajów tonerów jest najlepszym rozwiązaniem dla każdego zadania. Dla nas są to technologie komplementarne i musimy wyciągnąć z każdego z nich to, co najlepsze ”.

Davalillo dodaje: „Prasy gepardowe firmy Xeikon to prasy elektrofotograficzne z suchym tonerem, co oznacza, że ​​możemy ogólnie używać tradycyjnych mediów bez konieczności ich testowania z użyciem wstępnego druku lub materiałów specjalnie wyprodukowanych dla określonej technologii. Oprócz najszerszej gamy kolorów dla czterokolorowego przetwarzania, piąta stacja Xeikon CX3 może być używana do niestandardowych kolorów, kolorów rozszerzających zakres chromatyczny, biały toner lub tonera zabezpieczającego. Prasa dobrze współpracuje z mediami o gramaturze od 40 do 350 g / m². ”

Wszystkie te cechy przynoszą korzyść ARGRAF, ponieważ jej celem jest oferowanie każdego rodzaju wykończenia w celu upiększenia etykiety i przewidywania zmian w projekcie, które są coraz bardziej wymagane. Davalillo wyjaśnia: „Inwestycje w technologię i doświadczenie naszego personelu są kluczem do zapewnienia kompleksowego i wysokiej jakości produktu w konkurencyjnych cenach. Jesteśmy dumni z faktu, że zawsze szukamy realnego rozwiązania dla każdego projektu, zawsze stosując skalowalne, zautomatyzowane rozwiązania, które nie wymagają ręcznej obsługi lub wielu procesów, które sprawiłyby, że produkcja byłaby niemożliwa do zarządzania i bardzo droga ”.

ARGRAF zawsze miał strategię wzrostu, reinwestycji i poszukiwania nowych wyzwań. „Przez ostatnie trzy lata rozwijaliśmy i realizujemy projekt, który obejmuje reorganizację działów i procesów firmy, z zamiarem jakościowego zwiększenia naszych możliwości zarządzania i poprawy interakcji z naszymi klientami. Przeprowadzamy kilka inwestycji technologicznych, w tym nową maszynę offsetową z podajnikiem internetowym. Uważnie obserwujemy również rozwój technologii cyfrowej i, najprawdopodobniej w ciągu najbliższych dwóch lat, dodamy także nowe możliwości w tym obszarze ”- podsumował Davalillo.

ARGRAF to firma rodzinna założona przez Martína Torrobę i innych partnerów w 1978 roku, produkująca ponad 2,5 miliarda etykiet wina i cyny rocznie. Najnowocześniejsza technologia i specjalizacja pozwoliły jej uplasować się w czołówce nowych technik etykietowania, osiągając obrót w wysokości około 24 milionów euro; 80% obrotu pochodzi z etykietowania wina, a pozostałe 20% głównie z etykiet żywności w puszkach, z niewielkim udziałem innych produktów.

Na podstawie informacji firmy Xeikon

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności