Drukarnia Eurographic, Antalis i HP dzielą się wiedzą z agencjami reklamowymiPoprzedni artykuł 

Inspirujące prelekcje, prezentacje najnowszych rozwiązań z zakresu druku cyfrowego na maszynach HP Indigo 7900 i 12000 HD oraz praktyczne zajęcia obejmujące wykończenia wydruków poprzez cięcie i bigowanie na ploterze Esko Kongsberg – to zakres warsztatów druku pod hasłem „Adventure Begins”, które odbyły się 5 września br. w drukarni Eurographic w Szczecinie. Uczestnicy podkreślali użyteczność zajęć oraz możliwość uczenia się od renomowanych profesjonalistów.

W warsztatach mogli wziąć udział przedstawiciele agencji reklamowych oraz brand managerowie chcący poszerzyć swoją wiedzę w zakresie druku i finishingu. Do podzielenia się swoją wiedzą zostali zaproszeni eksperci z dziedziny poligrafii. Marcin Dąbrowski z eMProove opowiadał o barwie w druku, a dr Iwo Zmyślony z Umiemy.com zdradzał tajniki procesów projektowych. Uczestnicy mogli także porozmawiać z przedstawicielami Antalis oraz Digiprint i Digiprint PL, pytając o interesujące ich zagadnienia.

- Drukarnia Eurographic razem z Antalis stworzyli przestrzeń warsztatową, w której każdy uczestnik mógł zapoznać się drukiem cyfrowym na wysokiej jakości papierach ozdobnych. Przedstawione zostały kluczowe zagadnienia oraz najczęstsze problemy w druku, w wyniku których otrzymujemy inny produkt od zamierzonego – opowiada jeden z uczestników, Patryk Wyzuj z agencji Skivak. Przekazano nam też praktyczne wskazówki odnośnie doboru odpowiedniego papieru do druku. Dla mnie najciekawszym elementem warsztatów była część, w której pokazywano, jak sprawić by praca wyglądała lepiej niż w założonym projekcie. Były też pokazy na maszynach, gdzie „cyfrowy guru” demonstrował wcześniej omawiane tematy. Warsztat oceniam jak najbardziej pozytywnie – podsumowuje Patryk Wyzuj.

Po części teoretycznej uczestnicy przenieśli się do pomieszczenia z urządzeniami drukującymi, aby obejrzeć możliwości maszyn. Organizatorzy zaprezentowali cyfrowy druk offsetowy na HP Indigo – sprzęt daje możliwość odwzorowania ponad 90% kolorów Pantone, a także druk kolorami specjalnymi, np. fluorescencyjnymi. Ma też m.in. funkcję personalizacji wydruków. Na ploterze Esko Kongsberg zaprezentowano wykończenia wydrukowanych materiałów poprzez cięcie, bigowanie i wycinanie bardzo skomplikowanych kształtów.

Możliwości maszyn i efekty końcowe testowaliśmy na papierach Curious Matter, Curious Metallics, Curious Skin, Popset i-Tone oraz Mohawk Superfine z gamy papierów ozdobnych Antalis. Są one znakomitym nośnikiem wspomagającym komunikację wizualną firmy. Nadają się też do produkcji opakowań dla eleganckich prezentów oraz kartek okolicznościowych. Cieszymy się bardzo z tak dużego zainteresowania warsztatem jak również naszymi papierami, tym bardziej przed sezonem świątecznym, który w działach marketingu jest już w pełni – mówi Beata Karcz, Manager ds. Papierów Ozdobnych i Backsellingu Antalis.

Partnerzy wydarzenia: HP Indigo, Digiprint, Digiprint PL i Antalis.

Na podstawie informacji firmy Antalis Poland Sp. z o.o.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności