Dzień z życia: Erwin Busselot z Ricoh EuropePoprzedni artykuł 

Ja­ka jest Pana ro­la w Ri­coh?

Za­rządzam działem Bu­si­ness In­no­va­tions and So­lu­tions (BIS) w departamencie Commercial and Industrial Printing Ri­coh Eu­ro­pe. Nad­zo­ru­ję czte­ry głów­ne ob­sza­ry – ko­mu­ni­ka­cję (PR, wy­da­rze­nia i targi, me­dia spo­łecz­no­ścio­we), działania marketingowe skoncentrowane na poszczególnych segmentach rynku, roz­wój bi­zne­su i planowanie działań komunikacyjnych dla nowych rozwiązań, które zamierzamy włączyć do naszej oferty.

Jakie umiejętności są kluczowe na tym stanowisku?

Kluczowe znaczenie ma dobra komunikacja. Znajomość kil­ku języ­ków jest także dużym atutem. Ważna jest również umiejętność planowania i strukturyzowania pracy, szczególnie, że codziennie musze odejmować wiele ważnych decyzji. Nie mniej istotna jest pasja.

Jak wy­gląda ty­po­wy dzień pra­cy?

Nie ma cze­goś ta­kie­go jak „ty­po­wy” dzień i to po części dla­te­go tak bar­dzo lu­bię swo­ją pra­cę.To, jak to wszyst­ko wy­gląda, za­le­ży od te­go, nad jakim projektem akurat pracujemy. Mo­gę być na konferencji, spo­tka­niu z klien­tem lub spo­tka­niu we­wnętrz­nym.

Po­zwól­cie wi­ęc, że od­po­wiem, opi­su­jąc idealny dzień. Zacząłbym go od sprawdzenia poczty, potem nadszedłby czas na planowanie zadań zgodnie z założeniami matrycy Eisenhowera.

Później korzystając z tego, że moi japońscy koledzysą jeszcze w pracy, uzgodniłbym z nimi ważne kwestie. Potem nadszedłby czas na kawę i belgijskie czekoladki. Dzięki nim będę miał dużo energii i szybko zrealizuje najistotniejsze zadania.

Na­stęp­nie szyb­ki lunch z dzien­ni­ka­rzem z prasy branżowej lub ana­li­ty­kiem. Takie spotkanie byłoby doskonałą okazją do omówienia najważniejszych trendów na rynku.

Później po po­łud­niu wrócę na her­ba­tę i telekonferencję z moim ze­spo­łem. To doskonała okazja, żeby zrobić status i przedyskutować ważne tematy.

W drugiej połowie dnia mogę skontaktować się z ko­le­ga­mi z USA.

Gdyby to był rzeczywiście idealny scenariusz, to znalazłbym jeszcze czas na dokończenie prezentacji na temat trendów i tego, jak będzie wyglądała nasza branża w 2030 roku. Miałbym też chwilę na rozmowę z handlowcem, który ma kilka pytań dotyczących działań marketingowych.

Po pracy następuje czas dla rodziny i rozmowę z żoną. Najczęściej dyskutujemy na tematy polityczne, ponieważ moja żona pra­cu­je w bel­gij­skim par­la­men­cie. Potem jest czas na przeczytanie książki lub obejrzenie jakiegoś filmu dokumentalnego na Netfliksie.

Oczy­wi­ście bar­dzo rzad­ko zda­rza się, że wszyst­kie te rze­czy dzie­ją się w ci­ągu jed­ne­go dnia, zazwyczaj rozkładają się na cały tydzień pracy.

Co ko­chasz w swo­jej pra­cy?

Uwiel­biam to, że mogę tworzyć komunikację marketingową dla najnowocześniejszych technologii. Bardzo ważne jest również to, że w pracy otaczają mnie świetni i utalentowani ludzie.

Ja­kie są two­je głów­ne wy­zwa­nia i jak je re­ali­zu­jesz?

Doskonale definiuje je akronim OTIFNE:

  • Na czas (On Ti­me): czas jest ograniczonym za­so­bem i dlatego tak ważna jest umiejętność prioryteryzacji zadań.
  • Kompleksowo (In Full): w natłoku zadań łatwo jest coś przeoczyć. Dlatego tak ważne jest dobre raportowanie, efektywna wymiana informacji i dbałość o szczegóły.
  • Bez błędów (No Er­ror): obawa przed popełnieniem błędów nie powinna hamować przed podejmowaniem działań. Na błędach musimy się uczyć i wyciągać odpowiednie wnioski z porażek.

Jak wi­dzisz roz­wój bra­nży i reagujesz na szanse, które się dzięki niemu pojawiają?

Je­den z mo­ich by­łych sze­fów powiedział (już w la­tach dzie­wi­ęćdzie­si­ątych), że: „Wszyst­ko, co mo­że być cy­fro­we, będzie cy­fro­we, a dru­k nie jest tu wy­jąt­kie­m”. Oczy­wi­ście pa­ra­fra­zo­wał stwierdzenie autorstwa Ni­co­la­sa Ne­gro­pon­te z ksi­ążki „Be­ing Di­gi­ta­l”. Ja sam je­stem zwo­len­ni­kiem pra­wa Ro­ber­ta Ama­ry „Lu­dzie przeszacowują w perspektywie krót­kookresowej, ale niedoszacowują w perspektywie długofalowej”. Przed drukiem cyfrowym bardzo ciekawe perspektywy, ale ta technologia musi jeszcze przejść długą drogę zanim zastąpi druk analogowy. Patrząc od strony technologicznej widzę duży potencjał inkjetu. Głownie dlatego, że może być wykorzystany w wielu różnych obszarach.

Jak efektywnie wykorzystywać nowe szanse? Kluczowe jest tu praktyczne i szybkie wykorzystanie nowych rozwiązań technologicznych.

Ja­kie są Two­je ce­le?

To proste pytanie. Mo­im krót­ko­ter­mi­no­wym ce­lem jest nas udany udział w dru­pa 2020. W długiej perspektywie to rozwój naszego biznesu.

Kie­dy masz wol­ny czas, co lu­bisz wtedy ro­bić?

Uwiel­biam spędzać czas z ro­dzi­ną. Są dla mnie ogromnym wsparciem. Bardzo ważni są też dla mnie przyjaciele. Razem odwiedzamy muzea i organizujemy spacery śladami działań wojennych. Cza­sa­mi zdarza się nam rów­nież uczest­ni­czyć w rekonstrukcjach.

Er­win Bus­se­lot, Business Innovations & Solutions Director, Commercial and Industrial Printing Group, Ricoh Europe

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności