Konica Minolta wzmacnia swoją pozycję na rynku druku - Pavel Černý dyrektorem sprzedaży na Europę Środkowo-WschodniąPoprzedni artykuł 

Pavel Černý został nowym dyrektorem sprzedaży Konica Minolta na Europę Środkowo-Wschodnią. Jest specjalistą z 16-letnim doświadczeniem w branży profesjonalnych urządzeń drukujących, dołączył do czeskiej regionalnej centrali producenta. Nowy dyrektor będzie odpowiedzialny za sprzedaż rozwiązań cyfrowych maszyn do drukukolorowego AccurioJet KM-1 oraz systemów B2, oferowanych we współpracy z firmą MGI.

Ma za zadanie pozyskanie nowych klientów, jak też współpracę z obecnymi – wsparcie ich w zakresie konsultacji dotyczących rozbudowy posiadanego środowiska maszyn drukujących i wdrażania najnowszych rozwiązań.Pavel Černý jest wysokiej klasy specjalistą w zakresie druku przemysłowego, który ostatnie 9 lat kariery zawodowej spędził w firmie HP Indigo.

Zdecydowałem się na zmianę stanowiska ze względu na chęć sprostania nowemu wyzwaniu – podkreśla Pavel Černý. – Jest to dla mnie okazja do zbudowania czegoś nowego we współpracy z moim bardzo silnym, efektywnym, pracującym z japońską precyzją zespołem. Naszym celem jest popularyzacja rozwiązania KM-1 i przyczynienie się do jego sukcesu na rynku. Zależy mi, aby produkty KM-1 i MGI były najczęściej wybierane przez klientów i stały się częścią ich transformacji do cyfrowego świata druku.Tym bardziej, że w 2020 roku oczekujemy wzrostu w tym obszarze, nawet o 15-20%. Polska jest liderem i widać rosnący popyt na urządzenia u producentów opakowań oraz w drukarniach cyfrowych.

Transfer Pavel Černý do Konica Minolta to ugruntowanie pozycji japońskiej firmy na rynku i otwarcie na nowe trendy zwłaszcza w zakresie cyfryzacji i unowocześniania procesu druku. Konica Minolta od 2014 roku utrzymuje strategiczną współpracę z MGI - francuskim potentatem w zakresie druku i uszlachetnień. Współpraca zaowocowała technologiąJETVARNISH 3DS – czyli miejscowego powlekania drukudodatkową powłoką lakieru UV. Lakier sensorycznypoprzez wykorzystanie kolejnej grubej warstwy przyciąga uwagę.

Warstwa jest wypukła i wyraźnie wyczuwalna pod palcem co sprawia wrażenie, jakby została wytłoczona na papierze dedykowanym stemplem -patrycą. Proces wykorzystać można w druku wszelkich materiałów marketingowych jak broszury, kartki z życzeniami, magazyny, plakaty i ulotki, ale też wizytówki. Wykorzystanie lakieru sensorycznego pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę odbiorców do wydrukowanych materiałów.Nakładanie miejscowego połysku w formie dodatkowej warstwy sprawia, że wydruki stają się żywsze i bardziej ekskluzywne. Technologia cyfrowa nie wymaga długotrwałych i kosztownych przygotowań, które konieczne są w wypadku przygotowywania rastra metodą tradycyjną. Rozwiązanie Konica Minoltadostępne jestod ręki, nadaje się zatem do niskich nakładów oraz personalizacji druku. Dla porównania opłacalność tradycyjnych metod wymuszała minimalny nakład na poziomie tysiąca sztuk arkuszy. Lakier sensoryczny ma jeszcze jedną niepodważalną zaletę – proces drukowania materiałów jest szybki, co pozwala spełniać rosnące wymagania klientów, aby zlecenia realizować tego samego lub kolejnego dnia po uzgodnieniu warunków.

Takie wydruki realizować można na AccurioJet KM-1maszynie uznawanej za przyszłość kolorowego druku atramentowego. KM-1 jest alternatywą dlanisko-iśrednionakładowegodruku offsetowego.Spełnia najnowocześniejsze wymagania, wyróżnia się wysokąjakością odwzorowania kolorów, prostotą obsługi oraz możliwością zastosowania największej gamy nośników poligraficznych. Jest atrakcyjnym rozwiązaniem ponieważ nie wymaga używania specjalnych cyfrowych nośników lub drogich powłok. Dzięki wykorzystaniu natychmiastowo wysychającego tonera UVdrukarnia może tuż po wydruku wysyłać zlecenia do dalszej obróbki introligatorskiej. Zadania do druku wysyłać można przez internet. Maszyna jest zaś w stanie wydrukować do 3 tysięcy arkuszy na godzinę. KM-1 to wszechstronna maszyna, któramożeobejmować różne rodzaje prac, od zwykłego druku komercyjnego do drukowania grubych kartonowych opakowań, a tym samym przyczynia się do zwiększeniamożliwości biznesowych drukarni.

Definiowanie kierunku dalszego rozwoju i wizji przyszłości, to zdaniem nowego dyrektora sprzedaży Konica Minolta jedno z największych wyzwań przed jakimi stają firmy poligraficzne w nadchodzącym roku. Pavel Černýuważa, że Konica Minolta - Jako firma prowadzi sprzedaż bezpośrednią, ale członkowie jego zespołu widzą się raczej w roli konsultantów, niż sprzedawców produktów. Finalnym efektem, który chcemy uzyskać, jest aby Konica Minolta była szanowanym partnerem w oczach rynku i naszych klientów.- mówi nowy dyrektor sprzedaży Konica Minolta na Europę Środkowo-Wschodnią.

Pavel Černý w latach 2003-2010 pracował na stanowisku Senior Sales Manager w czeskiej spółce KBA-Grafitec. Od 2010 do 2019 r. w firmie HP Indigo sprawował funkcję najpierw dyrektora regionu Western CEE (Europa Centralna i Wschodnia), a następnie Regional Business Managera Central Europe & Turkey. Od 3 czerwca br. pracował w Konica Minolta na stanowisku szefa sprzedaży w dziale druku przemysłowego B2, w którym odpowiadał za sprzedaż rozwiązań AccurioJet KM-1, MGI B2 oraz AccurioLabel 230.

Na podstawie informacji firmy Konica Minolta Business Solutions Polska

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności