Żadnych innowacji bez zmian: hubergroup jako główny partner na kongresie C2C 2020Poprzedni artykuł 

Dr. Lars Hancke, kierownik ds. rozwoju firmy hubergroup ds. elastycznych opakowań, Heiner Klokkers, CEO hubergroup
Dr. Lars Hancke, kierownik ds. rozwoju firmy hubergroup ds. elastycznych opakowań, Heiner Klokkers, CEO hubergroup

Uczestnicząc jako główny partner na kongresie Cradle to Cradle, który zakończył się w Berlinie na początku lutego, jeden z wiodących międzynarodowych producentów farb drukarskich podkreśla znaczenie zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. „Zdajemy sobie sprawę z naszej odpowiedzialności społecznej i uważamy, że naszym zadaniem jest nie tylko optymalizacja własnych produktów i procesów, ale także przekazywanie ich wiedzy i wykonywanie pracy edukacyjnej” - powiedział Heiner Klokkers, CEO hubergroup, 255-letniej firmy rodzinnej o głębokich korzeniach społecznych.

Międzynarodowy Kongres Cradle to Cradle (C2C) rozpoczął w tym roku szóstą rundę. Coraz częściej udział w tym spotkaniu staje się koniecznością dla każdego, kto chce stworzyć prawdziwą gospodarkę o obiegu zamkniętym zgodnie z zasadami C2C. Wkład renomowanych przedstawicieli biznesu, nauki, edukacji, polityki i społeczeństwa jasno dał do zrozumienia, że ​​ochrona środowiska i wzrost gospodarczy nie wykluczają się wzajemnie, ale mogą tworzyć znaczącą symbiozę. W Berlinie producent farb drukarskich zaprezentował swoje innowacyjne pomysły i projekty jako pionier i ważny kontakt w dziedzinie farb drukarskich.

Pozycja hubergroup jest jasno określona: ​​Cradle to Cradle powinien stać się coraz bardziej standardem branżowym. Aby oddać sprawiedliwość temu projektowi, producent farb drukarskich daje dobry przykład. Firma otrzymała już certyfikat Cradle to Cradle Material Health dla farb offsetowych produkowanych w indyjskim zakładzie w Vapi i pracuje nad uzyskaniem pełnej certyfikacji. hubergroup Italy posiada już również certyfikaty Cradle to Cradle dla palety farb Gecko.

W ramach swojego wykładu na kongresie Heiner Klokkers zwrócił się do firm, konsumentów i polityków i wezwał do działania. Sam producent farb drukarskich uruchomił już kilka sztandarowych projektów. Historią sukcesu jest partnerstwo z grupą browarniczą Carlsberg, która prowadziła wspólne stoisko z hubergroup na kongresie C2C. We współpracy z producentem piwa specjalista od farb drukarskich po raz kolejny podkreślił swoje duże zaangażowanie w zrównoważone produkty. Etykiety butelkowe dla Carlsberga są drukowane od początku 2019 r. przy użyciu srebrnej farby Cradle to Cradle hubergroup Eco-Offset-Inks Premium Plus. Koncepcja ta ma zostać w najbliższym czasie rozszerzona o kolejne marki piwa z dużego browaru. Ale inne strategiczne partnerstwa, takie jak te z wiodącym niemieckim dyskontem lub międzynarodowym sklepem meblowym, również powinny zostać rozszerzone.

„Zrównoważony rozwój to problem, który dotyczy nas wszystkich. Tylko wtedy, gdy wszyscy połączymy siły, możemy coś zmienić i zmienić rynek w sposób zrównoważony. Kongres C2C był dla nas ważną platformą wymiany i nawiązywania kontaktów ze strategicznymi partnerami. Widzimy siebie nie tylko jako lidera technologii, który zajmuje się swoimi konkurentami w świecie farb drukarskich, ale jako lidera opinii, który jest naśladowany we wszystkich obszarach społeczeństwa, a nie tylko w branży poligraficznej ”, podsumowuje Bernd Groh, Global Product & Portfolio Menedżer hubergroup SF / UV.

Zrównoważony rozwój ma wiele aspektów

Praktycznym przykładem modelu kołowego jest praca hubergroup w Vapi w Indiach. Aby zredukować ścieki do zera, zbudowano stację uzdatniania wody, dzięki której 95% wody można odzyskać ze strumienia ścieków. Należy dostarczyć tylko 5 procent świeżej wody. Kompensuje utratę wody przez parowanie podczas ponownego przetwarzania.

W Niemczech i niektórych regionach Europy producent odbiera wodę, która powstaje podczas procesu wypłukiwania lakierni, a także poddaje ją recyklingowi. 25 procent tej wody zużywa się w postaci oczyszczonej do produkcji lakierów niespożywczych.

Społeczne zaangażowanie producenta farb drukarskich przejawia się w siedmiocyfrowej kwocie euro rocznie, przy pomocy której hubergroup od ponad dziesięciu lat wspiera Fundację MAA. Fundacja MAA prowadzi projekty edukacyjne dla nauczycieli, uczniów i studentów w celu poprawy poziomu edukacji na obszarach wiejskich w zachodnich Indiach. Umożliwia to dobrą edukację dzieciom i młodzieży, która nie jest w stanie zebrać niezbędnych funduszy.

Na podstawie informacji firmy hubergroup

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności