Agfa podsumowuje targi RemaDays Warsaw 2020: ploter Anapurna FB2540i LED w centrum uwagi zwiedzających stoisko firmyPoprzedni artykuł 

Na targowym stoisku firmy Agfa stoją od lewej: Radim Rosendorf - Sales Manager Inkjet SEE, Adriana Piotrowska-Ineksiak - regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym na obszarze Polski oraz Michał Śliz - dyrektor zarządzający polskim oddziałem
Na targowym stoisku firmy Agfa stoją od lewej: Radim Rosendorf - Sales Manager Inkjet SEE, Adriana Piotrowska-Ineksiak - regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym na obszarze Polski oraz Michał Śliz - dyrektor zarządzający polskim oddziałem

Codzienne pokazy płaskiego plotera Anapurna FB2540i LED z zastosowaniem różnych podłoży sztywnych; prezentacja licznych próbek, zrealizowanych na ploterach wielkoformatowych Agfa i składających się na wystrój stoiska; setki spotkań biznesowych z klientami firmy z segmentu druku wielkoformatowego i cyfrowego prepressu – to najkrótsze podsumowanie jej udziału w zakończonych niedawno targach RemaDays Warsaw 2020.

Demonstrowane podczas wystawy urządzenie zostało zakontraktowane przez drukarnię wielkoformatową Artlab i jest trzecim rozwiązaniem marki Agfa użytkowanym przez to warszawskie przedsiębiorstwo. Targi w Warszawie stały się również okazją do zapowiedzi belgijskiego producenta związanych z udziałem firmy w Fespa Global Expo 2020, gdzie pokazane zostaną zupełnie nowe urządzenie rolowe w jej ofercie – Oberon RTR3300 oraz znany już z wdrożeń, także w naszym kraju, ploter Jeti Tauro H3300 LED w wariancie w pełni zautomatyzowanym.

„Nasza obecność na targach RemaDays Warsaw – tradycyjnie już – koncentrowała się na oferowanych przez firmę Agfa rozwiązaniach, dedykowanych przemysłowemu drukowi inkjetowemu – mówi Adriana Piotrowska-Ineksiak, regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym firmy Agfa. – W tym roku trend ten został dodatkowo podtrzymany z uwagi na organizowane półtora miesiąca później targi Fespa, na których również będziemy prezentować maszyny, atramenty i oprogramowanie dla tego segmentu rynkowego. Z tego względu decyzja o pokazaniu płaskiego urządzenia Anapurna FB2540i LED, dedykowanego produkcji z zastosowaniem podłoży płaskich, zakupionego wcześniej przez firmę Artlab. Stąd też odpowiedni design i wystrój stoiska, przygotowanego przez innego z użytkowników naszych ploterów wielkoformatowych – firmę Kseroplast-Plus. Pokazane na nim próbki wydruków na różnych podłożach, także nietypowych spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających, ale niekwestionowaną „gwiazdą” stoiska była pracująca na nim maszyna”.
„Codziennie były na niej realizowane różnorodne prace, z zastosowaniem szerokiego spektrum podłoży obsługiwanych przez to urządzenie – dodaje Adriana Piotrowska-Ineksiak. – Chcieliśmy tym samym pokazać bogate, ograniczone jedynie wyobraźnią możliwości takich urządzeń, które mogą być z jednej strony użytkowane przez drukarnie wielkoformatowe (jak np. Artlab), z drugiej – przez firmy z różnych branż, wykorzystujące w swojej działalności podłoża takie jak pleksi, szkło czy drewno, wymagające zadrukowania. Jego bezdyskusyjnym walorem, poza wysoką jakością, wydajnością i elastycznością, jest zastosowana w nim technologia UV LED”.
Jak podkreśla Adriana Piotrowska-Ineksiak, wprowadzenie jej przez firmę Agfa we wszystkich maszynach inkjetowych z serii Anapurna i Jeti miało z jednej strony zwiększyć energooszczędność, z drugiej zaś – poprawić proekologiczność działalności prowadzonej przez ich użytkowników: „Zalety zastosowania promienników UV LED w miejsce tradycyjnych lamp rtęciowych są bardzo liczne. Szersze spektrum podłoży, w tym media wrażliwe na wysokie temperatury; niższy o połowę pobór prądu; wyeliminowanie etapu rozgrzewania i schładzania maszyny; wysoka żywotność samych promienników równa cyklowi życia plotera; bardziej kompaktowy moduł drukujący – wszystko to przynosi użytkownikom znaczące korzyści, także finansowe”.
Adriana Piotrowska-Ineksiak wskazuje na jeszcze jedną zaletę technologii UV LED: „Wraz z jej powszechnym wdrożeniem we wszystkich ploterach marki Agfa, nasza firma opracowała dedykowane, im specjalne atramenty. Charakteryzują się one niską zapachowością, wysoką elastycznością, lepszą adhezją (umożliwiającą późniejsze laminowanie wydruków), a część z nich posiada prestiżowy, proekologiczny certyfikat Greenguard Gold”.

Anapurna FB2540i LED drukuje w trybie jednoprzebiegowym, w sześciu kolorach z dodatkową bielą (także w tzw. wariancie „kanapkowym”) z prędkością maksymalną 96 m2/h. Obsługuje zarówno media sztywne jak i giętkie (w arkuszach bądź brytach) o grubości do 4,5 cm i formacie do 2,54 x 1,54 m. Są one zadrukowywane na płaskim stole próżniowym, wyposażonym w osobno kontrolowane strefy, z których każda składa się z czterech przełączanych komór. Urządzenie sterowane jest najnowszą wersją systemu workflow – Asanti 4.0, dedykowanego produkcji wielkoformatowej.
„Cieszymy się, że maszyna ta znalazła uznanie w oczach Andrzeja Lemiesza – właściciela drukarni Artlab, który – po raz kolejny już – zdecydował się na wdrożenie plotera drukującego z naszej oferty” – dodaje Adriana Piotrowska-Ineksiak.

Targi RemaDays Warsaw – z uwagi na tegoroczny kalendarz wystawienniczy – stały się dla firm oferujących wielkoformatowe rozwiązania drukujące swego rodzaju preludium do wystawy Fespa 2020, która odbędzie się w drugiej połowie marca w Madrycie. Dlatego też rozmowy na stoisku firmy Agfa dotyczyły również jej planów związanych z tym wydarzeniem. „Wielu klientów pytało o nowy model rolowy Oberon RTR3300, który będziemy prezentować na tej wystawie. To maszyna dedykowana mediom giętkim o szerokości 3,3 m, wyposażona w wiele unikalnych w skali całego rynku funkcji. Poza nią pokażemy też ploter do zadrukowywania mediów sztywnych – Jeti Tauro H3300 LED w wersji w pełni zautomatyzowanej, z dedykowanymi modułami podawania i odbioru brytów. Prezentacje zapowiadają się bardzo ciekawie, więc z jednej strony dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko na targach RemaDays Warsaw, z drugiej – już dziś zapraszamy do Madrytu” – podsumowuje Adriana Piotrowska-Ineksiak.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności