Pierwsza w Polsce maszyna etykietowa Konica Minolta AccurioLabel 230 w drukarni cyfrowej Arpaprint.plPoprzedni artykuł 

Od lewej: Dawid Greber (Konica Minolta), Robert Papiewski (Arpaprint.pl) i Marcin Zaporowski (Konica Minolta)
Od lewej: Dawid Greber (Konica Minolta), Robert Papiewski (Arpaprint.pl) i Marcin Zaporowski (Konica Minolta)

Nowa maszyna firmy Konica Minolta, dedykowana produkcji etykiet w trybie z roli na rolę – AccurioLabel 230 – znalazła pierwszego w Polsce nabywcę. Jest nim drukarnia cyfrowa Arpaprint.pl z Bełchatowa. Urządzenie znacząco zwiększyło możliwości produkcyjne przedsiębiorstwa, które w coraz większym stopniu koncentruje się na zleceniach z obszaru etykiet samoprzylepnych oraz bez klejowych. Inwestycja jest częścią kompleksowej współpracy Arpaprint.pl z firmą Konica Minolta, która jestnie tylko dostawcą rozwiązania, ale też partnerem i doradcą.

Pierwsi w Polsce z AccurioLabel 230

Decyzja Arpaprint.pl – drukarni uruchomionej w 2018 roku i będącej obecnie jednym z sektorów działalności F.H.U. RPNET (wielobranżowego przedsiębiorstwa z Bełchatowa, którego właścicielem jest Robert Papiewski) – dotycząca wdrożenia produkcji w trybie z roli na rolę zbiegła się w czasie z wprowadzeniem na rynek przez Konica Minolta nowego modelu pracującego w technologii tonerowej – AccurioLabel 230. „Wchodząc w biznes poligraficzny, a niedługo później etykietowy – mówi Robert Papiewski – mieliśmy okazję przekonać się o najwyższej jakości produktów realizowanych w maszynach Konica Minolta, również tych z serii AccurioLabel. Nasi klienci byli z nich bardzo zadowoleni, więc kontrakt na dostawę nowej maszyny został podpisany przez nas bardzo szybko. Cieszymy się, że jesteśmy pierwszą polską drukarnią, mającą okazję przekonać się o możliwościach technologicznych tego rozwiązania”.
„A te są bardzo szerokie – dodaje Marcin Zaporowski, Industrial Printing Key Account Manager Direct Sales, odpowiedzialny ze strony Konica Minolta za sprzedaż i wdrożenie maszyny AccurioLabel 230. – Urządzenie to przynosi bowiem jeszcze większe korzyści pod względem wydajności, elastyczności i stabilności produkcji. Są to bardzo istotne cechy w kontekście produkcji realizowanej przez Arpaprint.pl – etykiety stanowią coraz większą część biznesu, a większość z nich jest realizowana właśnie w trybie z roli na rolę. Maszyna AccurioLabel 230 drukuje w czterech kolorach, oferując maksymalną prędkość 23,4 m/min. w przypadku większości papierów i folii oraz rozdzielczość rzędu 1200 dpi. W porównaniu z wcześniejszą wersją urządzenia, oznacza to wzrost prędkości o 73%.

Marcin Zaporowski dodaje: „Na uwagę zasługuje również wszechstronność maszyny w kontekście obsługiwanych podłoży, także tych które najczęściej są wykorzystywane przez Arpaprint.pl, tj. folii samoprzylepnych. Maszyna zadrukowuje różnorodne papiery i folie (m.in. PET i PP), wykorzystywane w produkcji etykietowej, a także materiały specjalne, ekologiczne podłoża, czy papiery fakturowane, tak cenione zwłaszcza w produktach premium. Możliwość druku na materiałach np. metalizowanych, w połączeniu z nowością, która pojawiła się w tym urządzeniu, czyli zadrukiem do registra, daje możliwość tworzenia wielokolorowych i przykuwających wzrok etykiet z białym podkładem. Jest ono rozwiązaniem przyszłościowym, wpisującym się w plan rozwojowy wdrażany obecnie przez drukarnię”.

Kierunek: cyfra

„Od początku istnienia drukarni – mówi Robert Papiewski – jestem bardzo blisko związany z firmą Konica Minolta i szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie maszyn innego dostawcy w swoim parku sprzętowym. Już pierwsza inwestycja, zrealizowana przy doradztwie przedstawiciela tej firmy – pana Dawida Grebera, okazała się strzałem w dziesiątkę. Była nią maszyna arkuszowa Konica Minolta AccurioPress C3070, którą realizujemy przede wszystkim prace reklamowe. Ponieważ zapytania o etykiety, także w wyższych nakładach niż te opłacalne w realizacji w arkuszu czy wielkim formacie,,który też oferujemy, zaczęły pojawiać się coraz częściej, podjęliśmy decyzję o wdrożeniu produkcji w technologii z roli na rolę.
Dawid Greber, Production Printing Senior Account Manager w firmie Konica Minolta dodaje: „Warto nadmienić, że plan inwestycyjny finalnie zrealizowany przez Arpaprint.pl był bardzo dokładnie przemyślany i zbieżny z jej możliwościami finansowymi oraz potrzebami rynkowymi. Pracując wspólnie, braliśmy pod uwagę fakt, że etykieta obecnie jawi się jako produkt względnie bezpieczny, także wobec ewentualnych zawirowań gospodarczych. Obecnie zakup maszyny bez przewidywalnej liczby zamówień jest ryzykowny – tu z założenia aspekt ten został wyeliminowany. Cieszymy się, że mogliśmy od początku być aktywnym partnerem tego projektu, nie tylko dostarczając kolejne rozwiązania – najpierw maszynę arkuszową, a następnie zwojową, ale też doradzając przy wyborze optymalnego modelu, konfiguracji, wreszcie – oferując opiekę posprzedażową”.
„Obserwując rynek nie miałem wątpliwości, że decydując się na wejście w biznes poligraficzny, także etykietowy, wybór technologii mógł być tylko jeden: cyfra. Kluczowe argumenty za tym przemawiające to stale spadające nakłady i oczekiwania względem produkcji prac nisko- i średnioseryjnych, coraz większa presja czasowa ze strony klientów oraz nasilający się trend w stronę personalizacji. Aby spełnić te wymagania, po prostu trzeba zainwestować w maszynę cyfrową” – mówi Robert Papiewski.

Cecha szczególna: wielosektorowość

„Naszą działalność niemal od początku cechuje wielosektorowość, co w naturalny sposób oznaczało częste kontakty z branżą poligraficzną, m.in. w kontekście biznesu związanego z produkcją i konfekcjonowaniem cukierków reklamowych typu „krówka” (www.krowki-reklamowe.biz.pl) – mówi Robert Papiewski. – Zaczęliśmy od inwestycji w arkuszową maszynę cyfrową Konica Minolta i ploter wielkoformatowy, co pozwoliło na realizowanie różnorodnych prac akcydensowych, ale też już wówczas etykiet. To istotne, gdyż o produkt ten mieliśmy coraz więcej zapytań ze strony klientów, co w naturalny sposób ukierunkowało nasz sposób myślenia i niejako wytyczyło plan działania”. Arpaprint.pl obsługuje klientów z licznych branż, m.in. spożywczej, budowlanej, chemicznej czy spirytusowej. Wśród jej zleceniodawców są również agencje reklamowe oraz inne przedsiębiorstwa poligraficzne.
„Zadowolenie klientów było dla nas zawsze sprawą priorytetową – mówi Robert Papiewski. – Kiedy zaczynaliśmy naszą działalność poligraficzną już wówczas wielu z nich sygnalizowało potrzebę wykonania u nas etykiet z roli. Cieszymy się, że będziemy mogli ją obecnie realizować mając do dyspozycji najwyższej klasy rozwiązanie technologiczne, oferujące nie tylko wysoką prędkość, ale i jakość”.
Robert Papiewski dodaje, że w kontekście produkcji etykietowej, nie mniej istotne od samego wydruku, jest też jego wykańczanie i konfekcjonowanie: „Tu również Konica Minolta przyszła nam z pomocą, doradzając odpowiednie urządzenie pracujące w trybie off-line. Jak widać, firma ta była i jest naszym partnerem w wielu obszarach realizowanych działań i inwestycji. Bardzo sobie to cenimy, gdyż wiarygodny i niezawodny dostawca to podstawa bezpiecznej produkcji i stabilnej współpracy z klientami”.
„Warto podkreślić, że wielu klientów z branży etykietowej rozwija się razem z nami, zaczynając od maszyny arkuszowej i inwestując z czasem – podobnie jak Arpaprint.pl – w rozwiązanie zwojowe. To kolejny argument za podjęciem z nami współpracy, do czego serdecznie zachęcamy” – podsumowuje Marcin Zaporowski.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności