Spoonflower i Kornit mobilizują siłyPoprzedni artykuł 

Wiosną 2020 r. Spoonflower, dostawca tkanin dekorowanych z Karoliny Północnej służący przedsiębiorcom, projektantom graficznym i rzemieślnikom na całym świecie, zainstalował cztery nowe systemy Kornit Presto S do cyfrowej dekoracji bezpośrednio na tkaninie. Instalacja, która skutecznie podwoiła moce produkcyjne Spoonflower, została przyspieszona, zanim pojawienie się ograniczeń COVID-19 zakłóciło przemysł.

„Nasz biznes odnotował fenomenalny rozwój”

Spoonflower przypisał nagły wzrost popytu na tekstylia zdobione zwiększonemu zainteresowaniu projektami domowymi i majsterkowiczami, a także ich projektem Mask Response. Ten ostatni jest programem zainicjowanym przez dostawcę, aby zapewnić twórcom środki do projektowania, produkcji i dystrybucji maseczek ochronnych wśród dostawców opieki zdrowotnej, grup społecznych i prywatnych obywateli we wszystkich regionach dotkniętych pandemią.

„W ciągu ostatnich 30–45 dni nasza firma odnotowała fenomenalny rozwój i obserwujemy ogromny wzrost we wszystkich naszych liniach produktów” - mówi Michael Jones, prezes Spoonflower.

„Powiedziałbym, że jedna trzecia to sprzęt ochrony osobistej, maseczki na twarz. Nasi producenci znajdują się na całym świecie i jesteśmy w stanie zapewnić im unikalne projekty i tkaniny, które sprzyjają osobistej ekspresji.”.

„Aby nadążyć za tym zapotrzebowaniem", mówi Jones „dodaliśmy 25 000 stóp kwadratowych nowego obiektu operacyjnego w mniej niż dwa tygodnie”.

Zapotrzebowanie na wyrażanie siebie utrzymuje się

Chociaż ochrona twarzy była prawdopodobnie daleka od umysłów większości klientów Spoonflower zaledwie kilka krótkich miesięcy temu, pandemia stworzyła nowy paradygmat mody, który opiera się na ustalonych trendach dostosowywania i łączności wyłaniających się ze zdigitalizowanego świata.

„Widzimy, że wielu klientów korzysta z tych produktów, aby pomóc we wzmocnieniu własnych wysiłków związanych z tworzeniem maseczek, i widzimy ogromny wzrost personalizacji i racjonalizacji projektowania druku”, mówi Kerry King, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Spoonflower.

„Maski, które robią ludzie, mówią o tym, kim są i co jest dla nich ważne”.

Według Garta Davisa, współzałożyciela i dyrektora operacyjnego Spoonflower, świadczy to o szerszej wizji jego marki, która od dawna dąży do wzmocnienia społeczności twórczej w wyrażaniu siebie poprzez tekstylia.

„Zadaję sobie teraz pytanie, podczas pandemii, dlaczego tak bardzo potrzebne są teraz nie tylko tkaniny jako takie - na świecie jest przecież dużo tkanin - ale tkaniny, które są wyraziste i opowiadają
określoną historię”, mówi Davis. „Technologia Kornit, w połączeniu ze stroną internetową Spoonflower, rynkiem i społecznością projektantów, to idealna współpraca do reagowania na coś, co dzieje się teraz i naprawdę wymaga ekspresji”.

Davis podkreślił rolę projektantów online w zwiększaniu popytu na maseczki ochronne.

„Armia twórców Etsy włączyła się i zaczęła robić maseczki, a wszyscy poszli badać różne rodzaje maseczek - czy są wygodne, czy są bezpieczne, co mówią o mnie - i wielu dostawców Etsy używa tkanin Spoonflower i oczywiście Spoonflower używa drukarek Kornit ”- mówi.

„Kornit i Spoonflower prowadzą ten wyścig razem”

Niezależnie od zastosowania, dostarczanie wysokiej jakości wrażeń graficznych na żądanie, na wielu tkaninach, od dawna stanowi podstawę działalności Spoonflower. Współpraca z firmą Kornit sięga 2013 roku, kiedy dostawca tkanin internetowych stał się pierwszą firmą w Ameryce Północnej, która zainstalowała system Kornit do cyfrowego druku bezpośredniego na tkaninie.

„Te drukarki są podstawą naszej działalności”, mówi Sarah Ward, wiceprezes ds. marketingu w Spoonflower. „Drukujemy rzeczy i potrzebujemy niezawodnych, stabilnych partnerów gotowych do pokonania z nami dystansu. Czuję, że Kornit i Spoonflower prowadzą ten wyścig razem. Będąc w stanie wprowadzić nowy sprzęt, współpracując, aby tak się stało, wystarczy pokazać, jak silne jest nasze partnerstwo. ”

Według Warda partnerstwo to zapewnia wszechstronność, która nie tylko stwarza nowe możliwości w sytuacjach, w których bardziej tradycyjne marki napotykają trudności finansowe, ale także odpowiada na pytanie, czy rynek post-pandemiczny może nadal korzystać z bardziej ekologicznego sposobu myślenia.

„Dysponując 1,8 milionami wzorów, po prostu nie można magazynować tylu tkanin w jednym miejscu - więc możliwość drukowania na żądanie nie tylko sprawia, że jest to największy na świecie rynek wzorów, ale jest z natury zrównoważony i przyjazny dla środowiska", mówi.

Wietrzenie burzy

Kerry King docenia niezawodne procesy produkcyjne podczas ostatnich doświadczeń Spoonflower.

„Korzystamy ze wszystkich naszych platform drukarskich, aby zaspokoić popyt konsumentów w zakresie tkanin i wystroju wnętrz, i widzimy, że nasi dostawcy stają przed wyzwaniem, aby wesprzeć nasze potrzeby w tym niezwykle trudnym czasie”, mówi King.

Kornit od dawna postrzega Spoonflower jako niedoścignionego partnera w demonstrowaniu wartości cyfrowej, zrównoważonej, opartej na pigmentach technologii dekoracji tekstylnych bezpośrednio na tkaninie.

Na podstawie informacji firmy Kornit Digital

 Produkcja: WebFabrika 1999-2020 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności