API Folie Polska wśród partnerów wirtualnego Pre-Kongresu „Etykiety Samoprzylepne” 2020 OnlinePoprzedni artykuł 

22 października br. miał miejsce – zorganizowany przez wydawnictwo Polski Drukarz w ramach Akademii Wiedzy – pierwszy w jego historii internetowy Pre-Kongres „Etykiety Samoprzylepne” 2020 Online. Wśród partnerów tego wydarzenia, skierowanego do przedsiębiorców z branży druku etykietowego, znalazła się firma API Folie Polska. Jej dyrektor zarządzająca – Katarzyna Kozińska, wystąpiła podczas webinarium z prezentacją zatytułowaną „Niestandardowe projekty etykiet, czyli jak możemy rozwiązać Twój problem”.

Swoje wystąpienie Katarzyna Kozińska rozpoczęła od poinformowania o strategicznych zmianach, jakie zaszły w tym roku w firmie. W 1. kwartale br. zmieniła ona nazwę na API Foilmakers, a jej właścicielem została australijska grupa Aldus, po części związana z branżą drukowania i przetwórstwa etykiet. Zmodyfikowane zostało także portfolio tego dostawcy, na które obecnie składają się trzy działy produktowe, obejmujące folie: metalizowane do hot stampingu/cold stampingu (dedykowane drukowi offsetowemu i fleksograficznemu), pigmentowe oraz holograficzne. Cały asortyment API Foilmakers produkowany jest w Europie, a firma funkcjonuje poprzez własne oddziały, w tym filię w Polsce, która – co podkreślała jej dyrektor zarządzająca – ma coraz ważniejszą pozycję w strukturach całej spółki. Jak zapowiedziała Katarzyna Kozińska, jeszcze w tym roku API Foilmakers otworzy kolejny oddział w jednym z krajów Europy Zachodniej.

Inwestycje w lokalne oddziały, doradztwo w zakresie doboru folii, pomoc techniczną przy trudnych projektach, informowanie o nowych rozwiązaniach będących efektem działań badawczo-rozwojowych, a także usługa doboru właściwego koloru folii na życzenie – to kluczowe elementy, jakie Katarzyna Kozińska wymieniła w kontekście realizowanej przez API Folie Polska polityki bycia blisko klienta. Dalsza część jej prezentacji stanowiła bezpośrednie nawiązanie do jednego z nich – przedstawiła bowiem problematykę cold stampingu, z uwzględnieniem specyfiki tej technologii tłoczenia, kluczowych parametrów (wymieniając m.in. rodzaj podłoża, zastosowany klej, typ wałka rastrowego/aniloksu, rodzaj lampy UV oraz dedykowanego zespołu laminującego dostosowanego do aplikowania folii na zimno).
Następnie wymieniła problemy najczęściej zgłaszane – jak wynika z danych zebranych przez API Folie Polska – przez drukarnie fleksograficzne stosujące tę technologię uszlachetniania. „Słyszymy od naszych klientów o takich kwestiach jak brak lub niedostateczna przyczepność folii do podłoża, ubytki na dekorowanej powierzchni, rysy i pęknięcia, zniekształcenia motywu czy niedostateczna przyczepność farby do aplikowanej folii. Większość tych zjawisk wskazuje na potencjalną winę po stronie folii, ale w rzeczywistości każdego z nich można uniknąć np. poprzez prawidłowy dobór materiałów, narzędzi i parametrów technologicznych – mówiła Katarzyna Kozińska. – Właściwa kombinacja tych oraz innych istotnych czynników pozwoli na realizację produkcji w sposób optymalny i z wysoką jakością”. Następnie wymieniła liczne czynności, jakie wykonywane są przez techników API Folie Polska, bądź też sugerowane klientom do przeprowadzenia we własnym zakresie.

„W tym roku – także z uwagi na charakter konferencji – nasza prezentacja miała bardziej praktyczny wymiar, uwzględniający codzienne problemy produkcyjne, na jakie trafiają firmy stosujące w swojej działalności cold stamping. Cieszymy się, że pomimo niesprzyjającej sytuacji związanej z pandemią, udało nam się spotkać – jak na razie w trybie online – z klientami i partnerami biznesowymi. Dla API Folie Polska jest to bardzo ważny rok, pełen zmian, ale tez dynamicznych wzrostów, więc pre-kongres etykietowy był dla nas znakomitą okazją, by o tym poinformować osoby działające na tym rynku, niezwykle ważnym dla naszej firmy. Wszystkich zainteresowanych naszą ofertą w zakresie cold stampingu zapraszamy do kontaktu i mamy nadzieję, że już wkrótce będzie nam dane spotkać się także osobiście, podczas 15. konferencji z cyklu „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, a nie tylko za pośrednictwem internetu” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl

 Produkcja: WebFabrika 1999-2021 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności