Duże zamówienia z czasem realizacji tego samego dnia?Poprzedni artykuł 

Na pewno zauważyłeś, że Twoi klienci są bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat temu. To, co kiedyś mogło się wydawać misją specjalną, dziś staje się standardem obsługi.

Korporacje, detaliści, agencje produkcyjne czy średni przedsiębiorcy oczekują od firm, takich jak Twoja, coraz większej elastyczności i realizacji zleceń „na wczoraj”. Oczekiwania są ogromne, a wysoka jakość druku nie jest już czynnikiem wyróżniającym Cię spośród konkurencji. Tych „krytycznych czynników” jest obecnie kilka i tylko spełnienie ich wszystkich decyduje o utrzymaniu dotychczasowych klientów oraz daje potencjał na pozyskanie nowych, równie wymagających zleceń.

"Zapotrzebowanie na wyższy poziom usług napędza inwestycje w szybsze urządzenia drukujące, zapewniające natychmiastowe schnięcie wydruków."

- Badania PRIMIR Wide Format Inkjet Printing Trends, czerwiec 2015.

A gdyby realizować nawet trzy duże kampanie jednego dnia?

Wyobraź sobie, że Twój kluczowy klient musi zrealizować dwie duże kampanie promocyjne. Termin realizacji – następny dzień. Niemożliwe? Ad-hocowe kampanie zdarzają się coraz częściej. Uprzedzasz dział graficzny i produkcję, że szykuje się niestandardowe zlecenie z terminem realizacji „na wczoraj” i ustawiasz pracę maszyn tak, aby były w pełnej gotowości, kiedy przyjdą materiały. Zlecenie jest przecież priorytetowe, zatem „wszystkie ręce na pokład”.

Ale po chwili uświadamiasz sobie, że nawet przy pełnej mobilizacji całego zespołu i reorganizacji produkcji, wydajność Twoich urządzeń nie pozwoli zrealizować projektu w tak krótkim czasie.

Już w 2013 r. ośrodek InfoTrends wskazywał, że niemal 2/3 zleceń w zakresie wielkoformatowych produkcji graficznych musi zostać dostarczonych w mniej niż 48 godzin, a ponad 40 proc. – nawet tego samego dnia. Obecnie czas ten jest jeszcze krótszy.

Jako dostawca usług druku na pewno zdajesz sobie sprawę, że tym, co napędza dziś rozwój rynku grafiki wielkoformatowej są rosnąca wielkość nakładów oraz presja szybkiej realizacji zleceń.

Na pierwszy rzut oka to wykluczające się kierunki – jak bowiem realizować więcej projektów w krótszym czasie? Ale okazuje się, że producenci wielkoformatowych urządzeń wyprzedzają o krok wymagania rynkowe – i już dziś ich innowacyjne technologie druku są w stanie sprostać największym wyzwaniom.

Zapomnij o ograniczeniach tradycyjnych technologii

Wzrost popularności „cyfry” nie jest dziełem przypadku. Tradycyjne rozwiązania produkcyjne, choć posiadają wiele zalet, mają jedną fundamentalną wadę – proces druku lateksowego czy solwentowego zawsze będzie wymagał odparowania rozpuszczalnika lub wody z atramentu i nośnika. To z kolei zawsze będzie powodowało spowolnienie całego procesu, ponieważ maszyna musi ograniczyć ilość atramentu nakładanego w pojedynczym cyklu.

64-calowe technologie lateksowe i ekosolwentowe wymagają większej liczby przebiegów, by uzyskać pożądany standard obrazu – aby zachować odpowiednią jakość na podłoże może być jednorazowo nałożona ogranicza ilość atramentu. Oznacza to też, że przy pracy na pełnych obrotach i w najwyższej jakości, np. przy druku materiałów do punktu sprzedaży, tradycyjny ploter musi pracować wolniej, niekiedy nawet z prędkością 15 m2 na godzinę.

Brakujące ogniwo

Wobec wyzwań związanych ze zwiększeniem wydajności przy jednoczesnym utrzymaniu doskonałej jakości, Canon opracował zupełnie nową technologię druku Canon UVgel. Cel był jasny – nowe rozwiązanie ma:

  • Być łatwe w obsłudze i zapewnić duże możliwości w zakresie konserwacji.
  • Wypełnić lukę pomiędzy szeroką ofertą niedrogich – ale małowydajnych – rozwiązań lateksowych lub ekosolwentowych, a bardzo drogimi – ale szybkimi – maszynami przemysłowymi (lateks / UV).

Jak udało się to osiągnąć?

Pierwszym ploterem Canon z technologią UVgel jest Océ Colorado 1640 – najszybsze na rynku urządzenie w segmencie 64-calowych maszyn drukujących z roli. Dzięki połączeniu nowoopracowanego atramentu w postaci żelu utwardzanego światłem UV LED oraz nowej technologii głowic drukujących, Océ Colorado eliminuje tradycyjne ograniczenia, pozwalając na osiągnięcie dwu-, a nawet trzykrotnie szybszego tempa druku w najwyższej jakości.

Jak w praktyce działa technologia UVgel? W głowicy drukującej atrament jest podgrzewany i przybiera płynną postać; wałek podający podłoże utrzymuje stałą temperaturę 28°C niezależnie od warunków zewnętrznych; ciekła kropla atramentu w kontakcie z podłożem natychmiast powraca do żelowej konsystencji, a dzięki wstępnemu naświetlaniu UV LED zostaje od razu utrwalona na nośniku.

Nawet przy najwyższym poziomie jakości i wydrukach przeznaczonych do wymagających zastosowań w pomieszczeniach, prędkość robocza Océ Colorado 1640 wynosi 40 m2/godz., a dla billboardów i banerów zewnętrznych – nawet 159 m2/h. Technologia UVgel zapewnia wyjątkową powtarzalność produkcyjną. Precyzyjnie nanoszone na media krople UVgel natychmiast są utrwalane na nośniku i tworzą ostre obrazy praktycznie bez efektu koalescencji, a ścisła kontrola kropli gwarantuje wysoką powtarzalność barw na kolejnych wydrukach.

Celna odpowiedź na wyzwania rynku

Globalny wzrost nakładów wielkoformatowego druku jest faktem. InfoTrends przewiduje, że nakłady będą rosły w tempie około 3 proc. rocznie (2015 -2020, EMEA).

Obecnie trzy najpopularniejsze aplikacje to:

  • banery (84%),
  • reklamy (80%)
  • i plakaty (79%),

Sygnalizuje zainteresowanie drukiem aplikacji wewnętrznych w tym dekoracji wnętrz (np. fototapety). Nowe wyzwania rynkowe wymagają zatem innowacyjnych rozwiązań. Klienci drukują coraz więcej, oczekując coraz krótszych terminów realizacji; dostawcy z kolei, chcąc sprostać tym wymaganiom, poszukują bezkompromisowych technologii druku, które pozwolą im rozwijać się na tym niezwykle wymagającym rynku. Nowy ploter Canon pozwala sprostać tym oczekiwaniom niezależnie od wielkości firmy i nakładów wielkoformatowych grafik, które zamierzasz drukować.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności