Partner Mondi & Henkel wprowadza na rynek w pełni nadający się do recyklingu jednomateriałowy woreczek do napełnianiaPoprzedni artykuł 

Mondi, światowy lider w branży opakowań i papieru, oraz Henkel pomagają konsumentom zmywać naczynia w bardziej zrównoważony sposób, tworząc całkowicie nową koncepcję ponownego wykorzystania opakowań. Obie firmy pracowały razem nad rozwiązaniem opakowaniowym dla produktów Henkla do ręcznego zmywania naczyń, które umożliwia ponowne napełnianie plastikowych butelek z elastycznych woreczków. Potwierdza to cele firmy Henkel w zakresie zrównoważonego rozwoju polegające na tym, aby do 2025 r. 100% opakowań nadało się do recyklingu lub ponownego użycia oraz zmniejszyło o 50% pierwotne tworzywa sztuczne oparte na paliwach kopalnych.

Od stycznia konsumenci mogą zakupić nowy dozownik z pompką wielokrotnego napełniania do trzymania w domu z wkładami w lekkim, jednomateriałowym pokrowcu produkowanym przez Mondi. Elastyczny worek stojący zmniejsza ilość plastiku o 70% za każdym razem, gdy zastępuje sztywne plastikowe butelki i jest łatwy do recyklingu tam, gdzie istnieje istniejąca infrastruktura.

Wygodny i lżejszy do noszenia w domu, woreczek opróżnia się całkowicie dzięki swojej wyprofilowanej konstrukcji, nie pozostawiając śladów. Jest miękki w dotyku i ma solidną podstawę, dzięki czemu może z łatwością stać w sklepie, oferując detalistom atrakcyjny i przyciągający wzrok wygląd na półce, a jednocześnie przekazuje wszystkie informacje o marce, w tym korzyści związane ze zrównoważonym rozwojem. Szczelne etui Mondi jest certyfikowane zgodnie z normą ISTA 6, zapewniając bardzo trwałe opakowanie zarówno do zakupów w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych.

Muriel Joncheray, Global Key Account Manager Consumer Flexibles, Mondi mówi: „Zrównoważony rozwój jest kluczowym elementem w branży opieki domowej i trendem, który kształtuje cały rynek – i słusznie. W Mondi zdefiniowaliśmy cele zrównoważonego rozwoju, które koncentrują się na rozwiązaniach opartych na obiegu zamkniętym w naszym planie działania MAP2030. Obejmuje to cel, aby do 2025 r. 100% naszych produktów nadawały się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania – tak jak w przypadku nadających się do recyklingu torebek firmy Henkel. Nasze podejście EcoSolutions oznaczało, że przy tworzeniu nowego opakowania bardzo ściśle współpracowaliśmy z zespołem Henkla. Chociaż naszym celem było dostarczenie rozwiązania, które pomogło Henkelowi osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju, musieliśmy również zapewnić, że materiały i konstrukcja będą chronić produkt w transporcie i na półce, zapobiegając wyciekom i minimalizując ilość odpadów”.

Carsten Bertram, szef Global Packaging Innovation zmywania naczyń w Henklu, dodał: „W Henklu dostrzegamy naszą odpowiedzialność związaną z opakowaniami. Jesteśmy zaangażowani w tworzenie zrównoważonych opakowań i mamy zestaw ambitnych celów. Nasza strategia opiera się na gospodarce o obiegu zamkniętym i koncentruje się na integracji tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, zmniejszeniu ilości opakowań z tworzyw sztucznych, posiadaniu opakowań wielokrotnego użytku i wykorzystaniu koncepcji opakowań w pełni nadających się do recyklingu, aby zamknąć obieg. Mondi było oczywistym partnerem, który pomógł nam swoją wiedzą w tworzeniu najlepszych możliwych rozwiązań – dla produktu, planety i klienta.”

Nowa koncepcja opakowania jest wprowadzana na rynek niemieckiej marki Henkel Pril. Posiada certyfikat „Blauer Engel”, niezależnego oznakowania ekologicznego niemieckiego rządu federalnego, które wyznacza rygorystyczne normy dla produktów i usług przyjaznych dla środowiska.

Na podstawie informacji Grupy Mondi

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności