Ekspert firmy Model ds. opakowań typu "shelf-ready" ujawnia swoje spostrzeżeniaPoprzedni artykuł 

Opakowania typu „shelf-ready” są koniecznością dla przemysłu spożywczego. Nasz kolega Sven Johner wyjaśnia, dlaczego nie możemy w dzisiejszych czasach obejść się już bez tego typu opakowań, spełniających wysokie wymogi handlowe.

Rozwiązywanie problemów z pasją

Produkcja w krótkich seriach przyciąga wzrok w punkcie sprzedaży, a czekolada nie lubi ani zbyt wysokiej ani zbyt niskiej temperatury. Opakowanie „gotowe na półkę” jest wymagające. „To tylko niektóre z wyzwań, przed którymi stoimy każdego dnia”, mówi Sven Johner, kierownik w Model Co-Packing Niedergösgen w kantonie Solothurn.

„Większość ludzi jest zaskoczona tym, co robimy w Co-Packing. Nawiasem mówiąc, ja też byłem na początku zaskoczony.”

Sven nazywa siebie i swój zespół w Model Co-Packing „rozwiązywaczami problemów”. Jest tak dlatego, że każdego dnia Sven Johner i jego 22 pracowników rozwiązują trudne problemy dla swoich klientów. „Możemy to robić tak dobrze, ponieważ jesteśmy częścią Grupy Model. Nie tylko pakujemy, ale także zapewniamy materiał i logistykę. Poza tym mam tu dużo dobrych umysłów, żeby stawiać czoła wyzwaniom.” – dodaje ze śmiechem.

Codzienne wyzwania

Sven, co jest wyjątkowego w twojej pracy?

„Mogę tak naprawdę ciągle odkrywać siebie na nowo, co jest niesamowite. Dostosowywanie się do życzeń klientów jest codziennym wyzwaniem, ale i świetną zabawą. Musisz sobie wyobrazić, że cykle produktowe stają się coraz krótsze. Producenci muszą stale oferować swoim klientom coś nowego. Dostosowujemy się do tego, jesteśmy elastyczni i możemy produkować w krótkim czasie.»

Opakowania żywności w POS

Poszukiwana cecha: umiejętność przyciągania uwagi

„Musimy stworzyć opakowania przyciągające wzrok w punkcie sprzedaży” — wyjaśnia Sven. „Wszyscy to wiedzą: sami jako klient końcowy odkrywamy ciekawe lub znajome opakowanie i chcemy mieć do niego wygodny dostęp”. Dobrze umieszczone na jak najmniejszej powierzchni, zapakowane w sposób przyjazny dla handlu, atrakcyjne – tak sprawdza się skuteczne opakowanie gotowe na półkę do artykułów spożywczych.

Doświadczenie, energia, wiedza

«Czy Model nie może zrobić tego za nas?»

To pytanie zapoczątkowało historię sukcesu Co-Packingu. „Nasz klient, firma spożywcza, chciał całkowicie skoncentrować się na produkcji czekolady i zlecić jej uszlachetnianie na zewnątrz.”

Jak Model odpowiedział na prośbę klienta? „Oczywiście, że możemy”, śmieje się Sven i dodaje: „To było wyzwanie, które było warte wysiłku. W dzisiejszych czasach rozwiązywanie skomplikowanych problemów związanych z pakowaniem to nasza specjalność.”

Opakowania od A do Z

Model Co-Packing może więcej

„Wielu klientów jest zaskoczonych tym, co tu robimy”, mówi Sven Johner. „Mam na myśli opakowania i pakowanie oraz wszystko, co się z tym wiąże. Oznaczamy, etykietujemy, banderolujemy, obkurczamy, montujemy ekspozytory. Ręcznie i mechanicznie, do krótkiego i długiego użytkowania.” To właśnie sprawia, że ​​praca Svena jest dla niego ekscytująca: „Zawsze jest coś do optymalizacji. Bez względu na to, od czego zaczniemy razem z klientem w jego procesie pakowania.”

Co najbardziej przekonuje Twoich klientów?

„Nasza kompleksowa obsługa. 90 procent naszych klientów pochodzi z przemysłu spożywczego. Niezbędne jest tutaj wyrafinowane opakowanie „gotowe na półkę”. Sven i jego zespół są do tego idealnie przygotowani: „Koordynuję trzy działy: zarządzania łańcuchem dostaw, logistyki i produkcji. Możemy ustawić maszynę i napełniać opakowania nawet pięcioma rodzajami produktów tworząc odpowiednią mieszankę/kompozycję. Ponadto, w firmie Model oferujemy duży wybór różnych opakowań.”

Higienicznie zapakowane

Jak to było z czekoladą?

„Dbamy o nią dobrze”, śmieje się Sven. „Podobnie jak o wszystkie inne produkty spożywcze, które pakujemy tutaj w stabilnej temperaturze pokojowej”. Zbyt wysoka, zbyt niska temperatura lub jej wahania są niekorzystne dla wielu produktów. „W Model Co-Packing mamy kompleksową koncepcję higieny produktu, a nasi pracownicy są regularnie szkoleni.”

Coś więcej niż zwyczajność

Myśl z wyprzedzeniem, idź naprzód...

„Wyjątkową cechą Modela jest to, jak dobrze młodzi ludzie rozwijają tutaj swój potencjał.” Sven sam tego doświadczył w Modelu. Czuje się tu dobrze, bo stanie w miejscu nie pociągałoby go. „Lubimy myśleć nieszablonowo: na przykład, w sytuacji, kiedy nasza usługa pakowania nie jest odpowiednia dla naszego klienta. Wówczas zwracam się z tym do kolegów z innych zakładów Model, a oni oferują dokładnie to, czego klient szuka.”

Na podstawie informacji firmy Model

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności