Drukarnia Piga.pl po raz trzeci w rankingu „Financial Times 1000”Poprzedni artykuł 

Mateusz Gabryś
Mateusz Gabryś

Coroczny ranking renomowanego, brytyjskiego dziennika gospodarczego „Financial Times 1000” zawiera listę najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w Europie. W tegorocznym zestawieniu znalazły się 34 firmy z Polski. Wśród nich - już po raz trzeci z rzędu - jest holding Piga.pl z Tychów. - Piga.pl to drukarnia internetowa oraz kilkadziesiąt sklepów e-commerce. Główną osią naszej sprzedaży są produkty związane z home decor. Rosnące zainteresowanie tego typu produktami, a także sprzedażą internetową sprawia, że cały czas odnotowujemy wzrosty sprzedaży - mówi Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl.

Financial Times w swoim zestawieniu uwzględnił 1000 firm. Zostały one ocenione pod względem tempa wzrostu przychodów pomiędzy 2017 a 2020 rokiem. Firmy, które znalazły się na pierwszych dziesięciu miejscach, to debiutanci. W przypadku 306 firm to nie pierwsza obecność w rankingu. Wśród nich jest holding Piga.pl z Tychów, czyli drukarnia internetowa Piga.pl, a także kilkadziesiąt sklepów e-commerce. Siedziba firmy mieści się na terenie Podstrefy Tyskiej Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

- Nasze produkty dostarczamy do krajów na całym świecie, co niewątpliwie wyróżnia Piga.pl w branży poligraficznej. Ważne jest dla nas podążanie za trendami i stałe poszerzanie oferty. Zarówno w obszarze druku offsetowego i produktów wall decor, będących częścią działu home decor, jak i poszerzanie portfolio o nowe kategorie produktowe. Wśród najnowszych przedsięwzięć jest serwis Fototapety.pl, gdzie dostępna jest kolekcja tapet na ścianę z ciekawym wzornictwem. Widzimy potencjał dalszego wzrostu w tym segmencie. Aranżacja wnętrz przy pomocy druku - nie chodz tylko o druk tapet, ale i na przykład podłóg - zyskuje coraz większą popularność. Eksperci szacują tutaj nawet 20 proc. wzrost, co w połączeniu z oczekiwanymi dalszymi wzrostami w sektorze e‑commerce, pozwala nam z nadzieją patrzeć w przyszłość. Rośnie także popyt na samoprzylepne materiały etykietowe, które także są częścią naszej oferty - mówi o recepcie na sukces Mateusz Gabryś, prezes zarządu i założyciel Holdingu Piga.pl.

Produkty Piga.pl obecne są praktycznie na wszystkich kontynentach

- Jednym z głównych rynków są Stany Zjednoczone Ameryki Północnej. Tam realizowana jest połowa sprzedaży. Od początku ważnym rynkiem są kraje Europy Centralnej oraz Zachodniej. Mimo brexitu cały czas obecni jesteśmy także w Wielkiej Brytanii. W ostatnim czasie kolejne nasze sklepy uruchomiliśmy ponad to m.in. we Francji, Niemczech, czy Holandii. Na mapie dostaw nie brakuje poza tym takich krajów jak Korea Południowa, Singapur, Seszele, Madagaskar, Katar, Gwatemala, czy Palau - państwo na Oceanie Spokojnym. - wymienia Mateusz Gabryś. - Każdy z tych rynków ma swoją charakterystykę. Na przykład w USA i Kanadzie sporą popularnością cieszą się dekoracyjne produkty tekstylne. Wśród nich gobeliny, czyli inaczej klimy, dekoracyjne tkaniny imitujące obraz. Ten odświeżony, a także nieco już zapomniany w Polsce produkt znajduje za oceanem wielu entuzjastów, nadając ich pomieszczeniom charakteru i przytulności - dodaje prezes Piga.pl.

Holding Piga.pl znalazł się w zestawieniu po raz trzeci z rzędu.

- Przy powstawaniu rankingu Financial Times 1000 brany pod uwagę jest nie tylko wzrost przychodów, ale także ich dynamika. A ten utrzymaliśmy mimo tego, że podobnie, jak inne firmy, stanęliśmy przed sporymi wyzwaniami związanym z pandemią koronawirusa oraz zakłóceniami w łańcuchu dostaw papieru. Cały czas podejmujemy działania, aby jak najlepiej przystosować się do działania w czasach niepewności i nieprzewidywalności. Inwestujemy w nowe rynki oraz unowocześniamy park maszynowy - opowiada prezes Piga.pl.

Piga.pl jest nie tylko producentem, ale i bezpośrednim sprzedawcą

- Ważne jest dla nas nie tylko odpowiadanie na potrzeby klientów, wśród których są zarówno ci szukający produktów atrakcyjnych cenowo, jak i tych premium, ale także wykorzystywana technologia. Jesteśmy firmą społeczną odpowiedzialnie, dlatego dbając zarówno o środowisku, jak i naszych pracowników, przy produkcji używamy papierów pochodzących z recyklingu oraz tuszy opartych na wodzie i soi - mówi Mateusz Gabryś.

W tegorocznym rankingu „Financial Times 1000” znalazły się 34 firmy z Polski

Piga.pl działa na rynku od 2012 roku. Oprócz obecności po raz trzeci w zestawieniu „Financial Times 1000” spółka otrzymała w tym roku także Diament Forbesa 2022. Poza tym już wcześniej kilkukrotnie została laureatem nagród E-gazela Biznesu, organizowanego przez portal biznesowy i gazetę Puls Biznesu. Natomiast w badaniu portalu Onet.pl i Polskiego Instytutu Badań Jakości Piga.pl uznana została za Najlepszą Drukarnię Internetową. Prezes Mateusz Gabryś znalazł się dodatkowo - obok m.in. Ireny Eris, Wojciecha Kruka i Rafała Brzoski - w „50-tce najbardziej kreatywnych postaci w polskim biznesie” miesięcznika „Brief”.

Na podstawie informacji drukarni Piga.pl

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności