Pro Label pierwszym użytkownikiem hybrydowej maszyny Digital Series iQPoprzedni artykuł 

Przy maszynie Digital Series iQ stoją: Ted Bright (z lewej) i Andy Schmitz (z prawej) oraz pracownicy Pro Label - Tony Simmer i Brian Hermann.
Przy maszynie Digital Series iQ stoją: Ted Bright (z lewej) i Andy Schmitz (z prawej) oraz pracownicy Pro Label - Tony Simmer i Brian Hermann.

Północnoamerykańska drukarnia etykietowa Pro Label jest pierwszym na świecie użytkownikiem hybrydowej maszyny drukującej Mark Andy Digital Series iQ. To bazujące na platformie serwo Evolution Series, zostało zaprojektowane przez Mark Andy wspólnie z firmą Domino, będącą dostawcą znajdującego tu zastosowanie modułu inkjetowego N610i. Jak podkreślają partnerzy, w efekcie stworzono rozwiązanie, łączące w sobie funkcjonalność sprawdzonych technik fleksograficznej i cyfrowej, wykorzystywanych przez obie firmy w swoich maszynach.

Drukarnia Pro Label istnieje od 1992 roku, a jej założycielami są Kevin i Greg Wichman. Początkowo dostarczała ona etykiety na rynek produkcji okien i zastosowań budowlanych, jednak bardzo szybko pojawiła się tu technika fleksograficzna. Wszystko za sprawą nowej grupy klientów z segmentu żywności i napojów, którzy oczekiwali etykiet klasy premium. Jednocześnie, bazując na pozyskanej wiedzy i wcześniejszych doświadczeniach rynkowych, firma Pro Label stworzyła we własnym zakresie technologię umożliwiającą oferowanie innowacyjnych rozwiązań etykietowych na rynek lodów. Wraz z upływem czasu i wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom klientów, drukarnia inwestowała w maszyny fleksograficzne o większej szerokości wstęgi, stając się jednym z wiodących producentów etykiet na rynku Ameryki Północnej. Wreszcie w roku 2021 podjęta została decyzja o zakupie nowej maszyny hybrydowej – Digital Series iQ.

Doug Thielen, wiceprezes ds. sprzedaży w Pro Label tak uzasadnia tę inwestycję: „Jedną z największych przewag Pro Label są bliskie relacje biznesowe, jakie udało nam się zbudować z klientami. To daje nam dużą wiedzę na temat kierunków, w jakie zmierzają trendy rynkowe. Już w roku 2020 było dla nas oczywistym, że technologia hybrydowa to najlepsza metoda na właściwe obsłużenie segmentów rynkowych oraz wyjście naprzeciw zmianom w popycie, jakie na nich zachodzą”. Po gruntownej analizie rynkowej w obszarze maszyn tonerowych i inkjetowych, kierownictwo Pro Label uznało, że – w kontekście oferowanej elastyczności względem realizowanej tu produkcji – najlepszym dla drukarni rozwiązaniem będzie maszyna hybrydowa.

„Digital Series iQ pozwala nam na obsługę materiałów o szerokościach powszechnie dostępnych na rynku, a zespół fleksograficzny umożliwia wprowadzanie wartości dodanej poprzez zastosowanie powłok, lakierów, kolorów metalicznych i innych opcji uszlachetnienia. Maszyna ta stanowi połączenie tego co najlepsze w obu technikach drukowania” – dodaje Doug Thielen. Firmy Pro Label i Mark Andy łączą wieloletnie więzi biznesowe – trzy ostatnie maszyny fleksograficzne, zakupione przez drukarnię to modele Performance Series P7. Z tego względu, jak podkreśla Doug Thielen, wybór dostawcy maszyny hybrydowej był niemal oczywisty. „Gdy wdrażasz nowy projekt bazujący na innej technologii, musisz być przekonany o poziomie wsparcia, jakie będzie w stanie zapewnić ci dostawca. W naszym przypadku dobre relacje z osobami z ramienia Mark Andy były budowane latami. Nie ma co jednak ukrywać, że koszt samej inwestycji również był tu istotny. Gdy okazało się, że Digital Series iQ jest też konkurencyjna pod względem cenowym, było nam jeszcze łatwiej podjąć decyzję o wyborze Mark Andy”.

Nowa maszyna - w założeniach kierownictwa drukarni - miała rozpocząć pracę natychmiast po zainstalowaniu i – jak się wkrótce okazało – niemal z miejsca została obłożona zleceniami. Dominują tu etykiety premium dla firm z rynków żywności, napojów oraz różnych produktów typu OEM, jak też worki pouch i opakowania giętkie zamawiane przez właścicieli marek kosmetycznych i beauty, gdzie dość często znajduje zastosowanie funkcja personalizacji. Po relatywnie krótkim okresie eksploatacji okazało się, że nowa maszyna hybrydowa umożliwiła Pro Label znaczącą redukcję generowanych odpadów przy produkcji materiałów typu SKU. Okazało się też, że sama realizacja zleceń przebiega znacznie szybciej – część z nich jest dostarczana do klienta nawet tego samego dnia. Nowa inwestycja pozwoliła też uwolnić moce produkcyjne w siedmiu 20-calowych maszynach fleksograficznych (z których część jest wyposażona w 10 zespołów drukujących), umożliwiających realizację wyższych nakładów.

Jak podkreśla kierownictwo Pro Label, wdrożenie Digital Series iQ w znaczący sposób wpłynęło też na potencjał produkcyjny drukarni i jej wydajność. W efekcie zaś umożliwiło pozyskanie klientów z nowych rynków i ich efektywną obsługę – wcześniej niemożliwe do zrealizowania z uwagi na charakterystykę posiadanego parku maszynowego. „Obecnie możemy z powodzeniem realizować prace o większych nakładach, gdzie znajdują zastosowanie liczne kody SKU, jak też efektywnie drukować zlecenia niskonakładowe, w przypadku których przygotowalnia fleksograficzna czyniła pracę nieopłacalną. Wydaje się, że zaczynamy w pełni doceniać skalę dywersyfikacji produkcji, jaka stała się możliwa dzięki wdrożeniu maszyny hybrydowej, zwłaszcza w kontekście rynków, na których wcześnie nie byliśmy obecni” – dodaje Doug Thielen.

Pro Label zatrudnia obecnie 130 osób i generuje roczne obroty rzędu 25 mln USD. Drukarnia posiada certyfikaty BRC, FSC i GMI na produkowane tu opakowania; przeszła też audyt SMETA w kontekście etycznych praktyk biznesowych. Po ponad 30 latach działalności osiągnęła wysoką reputację na rynku północnoamerykańskim będąc znaną z oferowania wysokiej jakości produktów, realizowanych w niezwykle rygorystycznych warunkach i pod ścisła kontrolą. Jednak działalność Pro Label nie koncentruje się wyłącznie na obszarze stricte biznesowym. Firma mocno angażuje się w życie lokalnej społeczności Appleton (stan Wisconsin), gdzie znajduje się jej siedziba. Pro Label wdrożyła m.in. program zdrowotnościowy pod nazwą „Wellness Program”, promujący zdrowy tryb życia wśród jej pracowników i ich rodzin.

Doug Thielen podsumowuje: „Jesteśmy grupą osób zaangażowanych w swoją pracę i niezwykle przywiązanych do wartości rodzinnych – dbamy o siebie nawzajem, jak też o całą społeczność, jaka nas otacza. To sprawia, że cały zespół Pro Label koncentruje się na wychodzeniu naprzeciw, a nawet przekraczaniu potrzeb i oczekiwań klientów. Dotyczy to każdego zamówienia i każdej realizowanej u nas pracy”.

Ted Bright, Digital Sales Manager w firmie Mark Andy dodaje: „To zaszczyt móc współpracować z firmą o tak wysokiej reputacji jak Pro Label i niezwykła satysfakcja, że drukarnia ta zdecydowała się na zakup naszej nowej maszyny – Digital Series iQ. To z pewnością znakomita okazja, by w jeszcze większym stopniu rozpowszechnić nasze nowe rozwiązanie technologiczne, które – jak zakładamy – otworzy przed Pro Label zupełnie nowe możliwości rynkowe”.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej

 Produkcja: WebFabrika 1999-2022 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności