Canon rozwija narzędzie do analiz biznesowych dla dostawców usług drukuPoprzedni artykuł 

Firma Canon Europe rozszerza możliwości swojego narzędzia do analiz biznesowych – Business and Innovation Scan – aby zapewnić wsparcie dla firm profesjonalnie zajmujących się drukiem. Przygotowane rekomendacje i plany rozwoju pomogą dopasować działalność do zmieniającej się sytuacji rynkowej.

Narzędzie Canon Business and Innovation Scan zostało stworzone, aby pomóc osobom zarządzającym firmą lepiej zrozumieć wpływ, jaki aktualne trendy dotyczące zastosowania druku mają na ich codzienne działania. Dodatkowo, narzędzie pozwala opracować zestaw rekomendacji, które wskazują kierunki rozwoju konkretnych działów, a także umożliwiają maksymalizację potencjału biznesowego dla danego segmentu w przyszłości.

Kluczowym elementem prezentowanego narzędzia są rozszerzone możliwości w zakresie audytu i analizy porównawczej, które obejmują pięć strategicznych obszarów biznesowych, mających zastosowanie w druku dla rynku Graphic Arts: kontrola kosztów; zrównoważony rozwój; wydajność; bezpieczeństwo oraz integracja. Analiza tych obszarów zapewnia wgląd w przebieg całego środowiska pracy, od integracji danych za pośrednictwem systemu głównego, po ostateczną wysyłkę i dystrybucję dokumentów zarówno drukowanych, jak i w formie elektronicznej.

Analiza przebiega w dwóch etapach, które obejmują: wstępny audyt w firmie oraz bezpośrednie konsultacje specjalistów Canon z klientami. Ich celem jest ustalenie dokładnego przebiegu dotychczas wykonywanych operacji i rozpoznanie przyszłych celów biznesowych.

Rezultatem audytu jest raport, zawierający rekomendację dotyczącą kierunków strategicznego rozwoju oraz plan działań w poszczególnych segmentach. Wskazane zostają także obszary, które wymagają usprawnienia, aby osiągnąć założone, długofalowe cele biznesowe, a także zwiększyć zyskowność
i efektywność produkcji.

W kolejnym etapie rozpoczyna się praca z klientem. Polega ona m.in. na wspieraniu go w realizacji założonego planu strategicznego. Wykorzystywane są do tego specjalne narzędzia, takie jak Essential Business Builder Program (EBBP), za pośrednictwem którego dedykowani, niezależni eksperci z branży motywują klienta, pomagając mu przejść przez cały proces zmian.

Business and Innovation Scan firmy Canon to narzędzie stworzone z myślą o zdobywaniu pogłębionej wiedzy rynkowej. Najnowsze niezależne badanie Canon Insight Report 2014 „Zaplanuj swoją przyszłość z drukiem” pokazuje, że aż 80% dostawców usług druku dostrzega potrzebę zmiany obecnego modelu biznesowego, ale tylko niespełna 50% posiada przygotowaną strategię rozwoju.

Komentując wprowadzenie nowego narzędzia Business and Innovation Scan, Mark Lawn, europejski i brytyjski dyrektor ds. marketingu w dziale profesjonalnych rozwiązań druku, Canon Europe, powiedział: „Rynek poligraficzny, w tym sektory takie jak druk transakcyjny czy korespondencja bezpośrednia, stoją przed poważnymi wyzwaniami. Wciąż jednak istnieją możliwości rozwoju, które dostawcy usług druku (PSP) powinni wykorzystać, aby skutecznie dostosować swój biznes do panujących warunków rynkowych”.

„Zrozumienie mechanizmów oraz punktów krytycznych w procesach druku, pozwoliło nam dostosować narzędzie Business and Innovation Scan tak, aby zapewnić naszym klientom jeszcze szersze spojrzenie na zależności, jakie występują w całym procesie produkcyjnym. Dzięki temu możemy wspierać klienta w rozpoznaniu strategicznych kierunków rozwoju i przygotowaniu rekomendacji, które umożliwiają adaptację do zmieniających się potrzeb, zacieśnienie współpracy pomiędzy działami firmy oraz maksymalizację zyskowności i efektywności produkcji w przyszłości.”

Na podstawie informacji firmy Canon Polska

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności