Dzień Dystrybutora firmy Sun ChemicalPoprzedni artykuł 

Prezentacja innowacyjnych rozwiązań i technologii z oferty Sun Chemical, nauka gry w golfa na terenach First Warsaw Golf & Country Club w Rajszewie oraz wspólna wieczorna zabawa – to tylko niektóre elementy Dnia Dystrybutora, zorganizowanego 9 września br. przez firmę Sun Chemical z myślą o swoich partnerach handlowych.

Spotkania Sun Chemical z dystrybutorami rozwiązań tego producenta stały się już tradycją firmy. Ich celem jest nie tylko przybliżenie jej bogatego portfolio, ale także znalezienie odpowiedzi na pytania, jakie mogą pojawić się przy sprzedaży konkretnych produktów – farb, atramentów, powłok czy klejów. Dlatego firma, oprócz części integracyjnej, oferuje zawsze uczestnikom tego rodzaju spotkań również sporą dawkę wiedzy. Sun Chemical współpracuje obecnie z wieloma dystrybutorami z różnych części Polski, którzy tym razem licznie przybyli do First Warsaw Golf & Country Club w Rajszewie. W pierwszej części spotkania odbywała się tu Akademia Golfa. W atmosferze dobrej zabawy uczestnicy mogli poćwiczyć elementy tej gry pod okiem instruktorów. Firma Sun Chemical zadbała również o to, by ci którzy grają na co dzień w golfa, mogli skorzystać z gry na tutejszym polu. W dalszej części spotkania odbył się natomiast turniej w dwóch konkurencjach – Longest Drive i Closest to the Pin.

W drugiej części eventu, odbywającej się w hotelu Warszawianka w Serocku, miały miejsce prezentacje rozwiązań z oferty Sun Chemical. Tematem pierwszej z prelekcji było utrwalanie promieniami UV przy zastosowaniu niskiej dawki energii. Piotr Bogusz - menedżer sprzedaży w firmie Sun Chemical, wymienił najważniejsze wydarzenia dotyczące ewoluowania rynku w zakresie utrwalania wydruków z niską dawką energii: 2008 rok, kiedy to firma Ryobi wprowadziła na rynek pierwszą maszynę drukującą, w której zastosowano lampy LED (był to model 525GX); 2010 rok, kiedy to podczas targów Ipex firma Kormori zaprezentowała maszynę arkuszową Lithrone LS 840P wyposażoną w system suszenia H-UV oraz 2012, kiedy podczas targów Labelexpo Americas firma Mark Andy przedstawiła zwojową maszynę drukującą, wykorzystującą lampy LED. W kolejnej części swojej prezentacji omówił typy lamp UV. Pierwsza z nich to wysokociśnieniowa lampa rtęciowa UV, która jest bardziej wydajna w przedziałach krótszej długości fali, skuteczna przy utrwalaniu powierzchniowym, a także dla materiałów transparentnych. Kolejna to metalohalogenkowa lampa UV (HUV) - bardziej wydajna w przedziałach większej długości fali, skuteczna przy głębokim utrwalaniu i w przypadku farb kolorowych i białych. Ostatnia z omawianych to lampa LED-UV – zapewniająca promieniowanie o długości fali bliskiej światłu widzialnemu, a także wysoką intensywność UV (w porównaniu z lampą działającą na zasadzie wyładowań elektrycznych).

Druga z prezentacji poświęcona była farbom wodnym do zadrukowywania opakowań giętkich. Robert Jałbrzykowski - menedżer sprzedaży w firmie Sun Chemical - omówił w pierwszej części swojego wystąpienia obszary ich zastosowań: od wykorzystania przy produkcji kubków, talerzyków, pieluch, poprzez ręczniki, papiery na prezenty, torby na śmieci, reklamówki, włókniny, opakowania, owijki, torby do mrożonek, masła itd. Farby te wykorzystywane są również przy produkcji taśm samoprzylepnych, torebek na przekąski, opakowań laminowanych i termokurczliwych. Następnie podał przykłady ich zastosowań w różnego rodzaju produkcji. W kolejnej części prezentacji prelegent przedstawił ogólną ocenę rynku europejskiego w zakresie farb wodnych. Podkreślił przy tym, że całkowite zużycie farb, lakierów i powłok w zadruku opakowań giętkich w Europie szacuje się na  ok. 200 tys. ton/rok; z czego mniej niż 10 tys. ton stanowią farby wodne (ok. 5%). W kolejnej części prezentacji prelegent omówił podstawowe różnice pomiędzy systemami rozpuszczalnikowym i wodnym – na etapie formowania się warstwy farby – oraz podstawowe zagadnienia wymagające szczególnej uwagi przez użytkowników: przekazywanie farby na podłoże drukowe (folię); proces schnięcia/suszenie; pienienie się; utrzymanie czystości elementów mających styczność z farbą, a także odpowiednie postępowanie z farbą. Następnie miała miejsce prezentacja przykładów, przyczyn powstawania problemów i tego, co oznaczają one dla drukarni.

Kolejna część prezentacji Roberta Jałbrzykowskiego poświęcona była koncepcji, jaką w zakresie farb wodnych realizuje firma Sun Chemical. Prelegent wymienił tu dwie serie farb wodnych: SunSpectro Aqua oraz SunStrato Aqua, przeznaczonych do zadrukowywania folii. Wymienił również podstawowe portfolio produktów, dla których dedykowane są specjalnie zaprojektowane zestawy monopigmentowych baz kolorów i techniczne żywice: AquaLam – struktury laminacyjne; AquaThene – aplikacje na polietylenie oraz foliach biodegradowalnych; AquaFoil – folia aluminiowa; AquaSleeve – opakowania termokurczliwe typu shrink sleeves; AquaProp – włókniny, torebki na przekąski oraz AquaTape – taśmy samoprzylepne. Kończąc, prelegent podał przykłady serii farb wodnych Sun Chemical, które odniosły sukces w praktycznych zastosowaniach.

„Dziękujemy wszystkim, którzy byli obecni na naszym spotkaniu oraz wszystkim, którzy współpracują z nami. Spotkania tego rodzaju to nie tylko dobra zabawa, ale również wymiana doświadczeń dla nas i naszych gości. Z wieloma dystrybutorami jesteśmy związani od wielu lat - są to firmy będące przykładem dobrej organizacji i umiejętnej obsługi klientów, posiadające wysokie, wypracowane przez wiele lat, standardy pracy” – podsumowuje Piotr Góral, dyrektor generalny polskiego oddziału Sun Chemical.

Na podstawie informacji firmy Sun Chemical

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności