Rekordowe targi Labelexpo Europe 2017 dla firmy Mark AndyPoprzedni artykuł 

Urządzenia marki Rotoflex, należącej do Mark Andy, również cieszyły się dużym zainteresowaniem zwiedzających
Urządzenia marki Rotoflex, należącej do Mark Andy, również cieszyły się dużym zainteresowaniem zwiedzających

Tegoroczne targi Labelexpo Europe 2017 przyniosły firmie Mark Andy rekordową ilość nowych kontraktów na dostawy maszyn Mark Andy i Rotoflex, które umacniają tym samym jej pozycję na globalnym rynku produkcji maszyn wąskowstęgowych. To duży sukces tego producenta oraz jego dystrybutorów z całego świata. Wprowadzone do oferty Mark Andy nowe, hybrydowe rozwiązania technologiczne, bazujące na druku cyfrowym i fleksograficznym, spotkały się bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających targi, co ostatecznie przełożyło się na sukces, jaki firma odnotowała w Brukseli.

Nowy moduł inkjetowy Digital Plus Screen – alternatywa dla tradycyjnych rotacyjnych zespołów sitodrukowych

Wśród maszyn przygotowanych z myślą o targach Labelexpo Europe 2017 znalazła się m.in. udoskonalona wersja Performance Series P7. Pokazy z jej udziałem uwzględniały produkcję dwóch różnych zleceń z obszaru opakowań giętkich, wykorzystujących tryb hybrydowy i – w jego ramach – nowy moduł inkjetowy Digital Plus Screen. Działając inline, ma on w założeniach stanowić uzasadnioną ekonomicznie alternatywę dla tradycyjnych rotacyjnych zespołów sitodrukowych. To nowe rozwiązanie jest zgodne z przesłaniem Mark Andy, związanym z pojawieniem się w jej ofercie systemu Digital Plus: korzyści zapewniane przez druk cyfrowy są obecnie dostępne dla każdej drukarni czy firmy zajmującej się przetwarzaniem etykiet i opakowań; nawet tej, która dotychczas bazowała na fleksografii.
Digital Plus Screen wykorzystuje te same głowice drukujące i atramenty pigmentowe, jakie znajdują zastosowanie w maszynie Digital Series. Pozwala on nanosić m.in. elementy tekstowe, kody kreskowe czy numery seryjne, a wszystko w jednym przejściu. Opakowania drukowane w maszynie Performance Series P7 znalazły się w centrum wielu rozmów i dyskusji prowadzonych podczas tegorocznych targów w Brukseli. Część z nich dotyczyła bezpiecznych dla żywności opakowań, realizowanych w tej technice – z myślą o nich firma Mark Andy wprowadziła liczne udoskonalenia w modelu Performance Series. Obsługa klientów z tego segmentu stała się możliwa dzięki realizowanemu w trybie inline procesowi laminowania bezrozpuszczalnikowego. Redukuje on znacząco ilość problemów związanych z aplikowaniem kleju oraz kosztowne przestoje niezbędne w przypadku uszlachetniania off-line. Prezentacje maszyny P7 obejmowały produkcję dwóch opakowań giętkich i uwzględniały zadruk folii PET przy użyciu farb LED o niskim stopniu migracji oraz laminowanie w dedykowanym urządzeniu Mark Andy.

Digital One – oficjalny debiut w Europie

Podczas wrześniowych targów swoją europejską premierę miała kompaktowa maszyna cyfrowa Digital One. Uwaga gości odwiedzających stoisko Mark Andy koncentrowała się na jego wszechstronności, uzasadnionej ekonomicznie cenie oraz oferowanych w nim opcjach uszlachetniania inline. W maszynie znalazła też zastosowanie nowa, ulepszona wersja oprogramowania poprawiającego pasowanie na wykrojniku.
Realizowane podczas jej pokazów prace (etykiety na piwo rzemieślnicze oraz zioła) uwzględniały druk cyfrowy w trybie CMYK oraz tłoczenie folią na zimno (podłoża dostarczyła firma Kurz). Klej do folii znajdował się w wielofunkcyjnym module fleksograficznym, ulokowanym tuż za zespołem drukującym. Poza pracami realizowanymi na stoisku, do dyspozycji zwiedzających były liczne próbki innych zleceń wykonanych w Digital One, m.in. etykiety na produkty klasy premium oraz wyroby skierowane poza tradycyjny rynek etykietowy – menu restauracyjne czy opaski na rękę.

Rozwiązania hybrydowe nowej generacji – Digital Series z systemem szybkiej zmiany wykrojnika QCDC

Czerpiąc z technologii fleksograficznej i cyfrowej, firma Mark Andy zintegrowała charakterystyczne dla nich elementy w ramach rozwiązania dedykowanego drukowaniu etykiet – Digital Series. Zdaniem producenta, ta hybrydowa maszyna umożliwia sprawne realizowanie w trybie inline procesów przetwarzania i uszlachetniania, z charakterystyczną dla technologii cyfrowej elastycznością. Staje się tym samym zyskownym, jednoprzebiegowym rozwiązaniem, zmieniającym cały obraz rynku. Firma podczas targów w Brukseli zaprezentowała zupełnie nowe rozwiązanie w tej serii - półrotacyjną wersję systemu szybkiej zmiany wykrojnika QCDC (Quick Change Die Cut). Umożliwia on sztancowanie różnych użytków przy użyciu tego samego cylindra magnetycznego i bez zmniejszania prędkości maszyny, co wpływa na redukcję ilości generowanych odpadów i czasu przestoju. Goście zwiedzający stoisko Mark Andy mieli również do dyspozycji specjalny monitor, na którym szczegółowo prezentowane były nowe rozwiązania technologiczne w zakresie sztancowania. Warto dodać, że rozwiązanie QCDC-SR, zainstalowane w maszynie Digital Series, można już obejrzeć w warszawskim centrum demonstracyjnym firmy Mark Andy Europe Dopiero będzie można w najbliższych tygodniach ponieważ maszyna z targów wyjechała do klienta bezpośrednio. Pokazy Digital Series obejmowały trzy szybkie przezbrojenia maszyny i produkcję z wykorzystaniem trzech różnych podłoży (półbłyszczącej folii białej, przezroczystej folii PP oraz papier strukturalny) i trzech różnych wykrojników. Pierwszym zleceniem była etykieta na środek do higieny i pielęgnacji ciała – wykorzystano do niej złotą farbę fleksograficzną, której z założenia nie można zadrukować cyfrowo, dzięki czemu wzmocniony został przekaz podkreślający zalety rozwiązań hybrydowych. Wydrukowana w maszynie Digital Series praca zawierała odcienie cieliste, przy czym – jak podkreśla Mark Andy – uniknięto tu tzw. „efektu skórki pomarańczy”. Kolejnymi realizowanymi w niej pracami były etykieta na wino, wykonana na papierze strukturalnym oraz etykiety na regionalne piwo, drukowane na półbłyszczącej folii i zawierające elementy personalizacji.

Labelexpo Europe – targi z potencjałem

Jak zapewnia kierownictwo Mark Andy, tegoroczna wystawa pokazała potencjał drzemiący w europejskim rynku produkcji wąskowstęgowej, wzmocniły też globalną pozycję firmy na rynku maszyn dedykowanych produkcji etykiet i opakowań. Ściśle współpracując z dystrybutorami z całego świata, amerykański producent z sukcesem wdraża kolejne hybrydowe rozwiązania w drukarniach z różnych krajów, także z Polski. Firma podkreśla, że efekty jej obecności na tej imprezie znacząco przekroczyły oczekiwania i plany związane z udziałem w targach Labelexpo Europe. Dodaje również, że tego typu wystawy stanowią świetną okazję do spotkań z partnerami biznesowymi z całego świata, umożliwiają też nawiązanie nowych kontaktów z drukarniami i firmami specjalizującymi się w przetwarzaniu opakowań i etykiet.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

Dodane 09.10.2017 r. przez Maciej Tryburcy, WebFabrika - Wytwórnia Stron Internetowych.
 Produkcja: WebFabrika 1999-2017 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności