Warsztaty "Materiały poligraficzne bez tajemnic"Poprzedni artykuł 

Zapraszamy na 12 godz. warsztaty "Materiały poligraficzne bez tajemnic", które odbędą się w "Publishing School" w Krakowie.

Co grafik DTP powinien koniecznie wiedzieć? Zobacz, zrozum co mówi drukarz, dotknij, rozpoznaj, zaplanuj do realizacji swojego projektu.

Termin: 8 września (sobota) oraz 9 września 2018 r. (niedziela) godz. 9.30 do 14.30

Cele:
– Nabycie umiejętności rozpoznawania materiałów poligraficznych we wzornikach i gotowych produktach
– Umiejętność racjonalnego pod względem technicznym i ekonomicznym dobierania materiałów do projektów grafika DTP kierowanych do drukarni

Prowadzi: mgr Krystyna N-Wawszczak – wykładowca i dyrektor szkoły, technik poligraf, specjalizuje się w redakcji i copywritingu publikacji oraz materiałoznawstwie poligraficznym

Program:
1. Jakie materiały, dlaczego właśnie takie i dlaczego tak dużo? Na ile jakość odbitki zależy od materiałów?
– ćw. próba rozpoznawania materiałów w gotowych wydrukach
2. Papierowy cud, czyli papier jako najpopularniejsze podłoże. Co jest, a co nie jest papierem?
– ćw. porównanie próbek papierów naturalnych, w tym czerpanego z syntetycznymi
3. Jak produkcja papieru wpływa na jego właściwości oraz możliwości wykorzystania?
– ćw. krótka filmowa wizyta w papierni
4. Co mówią dostawcy papieru, czyli klasyfikacja oraz właściwości wyrobów papierniczych.
– ćw. rozpoznajemy papiery
5. Przegląd wybranych papierowych oraz niepapierowych podłoży drukowanych – ćw. praca z wzornikami
6. Typowe i nietypowe papiery, co wybrać do projektu? Jak papier wpływa na koszt realizacji zamówienia?
– ćw. dobieranie podłoży do projektu, do techniki drukowania oraz rodzaju maszyny drukującej
7. Farby graficzne, struktura i produkcja – ćw. krótka filmowa wizyta w fabryce farb drukarskich
8. Dlaczego farb graficznych jest tak dużo? Podział i właściwości farb graficznych
9. Najczęściej stosowane przez poligrafów farby, czyli to, co wpływa na jakość, a o czym drukarz nam nie mówi
– ćw. praca z wzornikami farb
10. Materiały introligatorskie i finishingowe. Podział materiałów introligatorskich
– ćw. praca z wzornikami materiałów introligatorskich
11. Charakterystyka materiałów: stanowiących okładki, do łączenia, uszlachetniania, zdobienia i pakowania
– ćw. rozpoznawanie okładek oraz użytych do ich konstrukcji materiałów
12. Ćw. symulacja zamówienia materiałów dla konkretnego projektu kierowanego przez grafika DTP do drukarni

Koszt: 390 zł brutto

Promocja: Wpłata do 28 sierpnia 2018 r. (wtorek) gwarantuje bonifikatę 90 zł, czyli koszt wyniesie 300 zł brutto

Zapisy na http://publishingschool.pl/BookingRetrieve.aspx?ID=72081

Dodane 03.08.2018 r. przez Krystyna Wawszczak, Policealna Szkoła Poligraficzna Multimedialna i Projektowania Reklam "PUBLISHING SCHOOL".
 Produkcja: WebFabrika 1999-2018 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności