W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie
na nowe rozwiązania dla branży opakowaniowej, uwzględniające zadrukowywanie
i przetwarzanie podłoży giętkich, kartonowych i tekturowych, firmy
Kodak i Bobst podpisały porozumienie o strategicznej współpracy.
Na jego podstawie rozwiązania Kodak do druku cyfrowego zostaną zintegrowane
z szerokim portfolio maszyn Bobst, przeznaczonych do produkcji opakowań.
Jak wynika z zapowiedzi drugiej z firm, już wkrótce na rynek trafią
pierwsze urządzenia marki Bobst wykorzystujące innowacyjną technologię
Kodaka.
„Elastyczność, czas dotarcia na rynek i redukcja całkowitych kosztów
eksploatacyjnych stają się coraz bardziej istotne w codziennej działalności
naszych klientów. Aby rozszerzyć możliwości naszego sprzętu do
produkcji opakowań, postanowiliśmy połączyć siły z firmą Kodak,
która jest znaczącym graczem w dziedzinie druku cyfrowego – mówi
Pascal Bobst, CEO firmy Bobst. – Nasze przedsiębiorstwa pracują
wspólnie nad innowacyjnymi rozwiązaniami przemysłowymi, które pozwolą
wielu klientom rozszerzyć portfolio usług i rozwijać biznes. Z niecierpliwością
czekamy na zakończenie fazy badawczo-rozwojowej, by móc przeprowadzić
wszechstronne testy nowych urządzeń, a następne – pokazać je światu”.
„W branży opakowań firma Bobst jest postrzegana jako dostawca wysokiej
jakości rozwiązań, przewidujący i spełniający zmieniające się
wciąż oczekiwania klientów z tego segmentu rynkowego – dodaje Antonio
M. Perez, prezes i CEO firmy Kodak. – Jej zaangażowanie przy wprowadzaniu
na rynek innowacyjnych produktów i baza lojalnych użytkowników, a
z drugiej strony – nasza szeroka oferta zaawansowanych rozwiązań,
takich jak technologia druku cyfrowego Kodak Stream Inkjet, dają kombinację,
która – jak wierzymy – będzie stymulować wzrost i dalszy rozwój
zarówno firmy Bobst, jak i całej branży opakowań. Świeżo zawarte
porozumienie jest najlepszym dowodem na strategię firmy Kodak w odniesieniu
do całego rynku: udoskonalanie technologii poprzez ścisłą współpracę
i rozwijanie nowych produktów z korzyścią dla naszych klientów,
partnerów oraz nas samych”.