Pasz­port do eks­por­tu – fir­ma Mnu­mi roz­po­czy­na eks­pan­sję na ryn­ki za­gra­nicz­nePoprzedni artykuł 

Fir­ma Mnu­mi – pro­du­cent opro­gra­mo­wa­nia do za­rządza­nia dru­kar­nią – otrzy­ma­ła do­ta­cję unij­ną, która umo­żli­wi jej re­ali­za­cję pla­nów zwi­ąza­nych z eks­pan­sją na ryn­ki za­gra­nicz­ne. To – po in­ten­syw­nych zmia­nach ja­kie ma­ją miej­sce ostat­nio w fir­mie (po­zy­ska­nie no­we­go in­we­sto­ra, udo­sko­na­le­nia sys­te­mu oraz zwi­ęk­sze­nie licz­by za­trud­nio­nych)  – ko­lej­ny, za­ko­ńczo­ny suk­ce­sem ele­ment jej stra­te­gii bi­zne­so­wej.

„Dzi­ęki przy­zna­nej do­ta­cji mo­że­my zre­ali­zo­wać pla­ny eks­pan­sji w za­kre­sie sprze­da­ży na­sze­go roz­wi­ąza­nia na ryn­kach za­gra­nicz­nych. Je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że rów­nież po­za Pol­ską zo­sta­nie ono przy­jęte przy­chyl­nie. Będzie­my mo­gli się o tym prze­ko­nać już je­sie­nią, kie­dy to za­pre­zen­tu­je­my sys­tem Mnu­mi na tar­gach Graph Expo w Chi­ca­go” – mówi Piotr Pa­kier, współwła­ści­ciel fir­my Mnu­mi.

Do­ta­cja unij­na zo­sta­ła przy­zna­na fir­mie Mnu­mi w ra­mach Pro­gra­mu Ope­ra­cyj­ne­go: In­no­wa­cyj­na Go­spo­dar­ka, Oś prio­ry­te­to­wa: 6. Pol­ska go­spo­dar­ka na ryn­ku mi­ędzy­na­ro­do­wym, Dzia­ła­nie 6.1: Pasz­port do eks­por­tu. „Bar­dzo nas cie­szy fakt, że otrzy­ma­li­śmy to wspar­cie – do­da­je Piotr Pa­kier. – Świad­czy ono o tym, że nasz pro­dukt i sa­ma fir­ma spe­łnia­ją wy­so­kie kry­te­ria, ja­kie zwi­ąza­ne są z przy­zna­wa­niem do­ta­cji. Do­wo­dzi to rów­nież, że plan roz­wo­ju eks­por­tu, ja­ki po­sia­da­my, sta­no­wi szan­sę na roz­wój na­szej dzia­łal­no­ści i wzrost kon­ku­ren­cyj­no­ści, dal­sze podno­sze­nie kwa­li­fi­ka­cji wspól­ni­ków oraz pra­cow­ni­ków Mnu­mi, a ta­kże na pro­mo­cję pol­skiej fir­my za gra­ni­cą. War­to za­zna­czyć, iż w wy­ni­ku prze­pro­wa­dzo­nych ana­liz (kon­ku­ren­cyj­no­ści przed­si­ębior­stwa, PEST, SWOT, wy­wia­dów z Mnu­mi) jed­no­znacz­nie stwier­dzo­no, iż ofer­ta eks­por­to­wa na­szej fir­my ma szan­sę na za­ist­nie­nie na wy­bra­nych ryn­kach do­ce­lo­wych, gdzie jest bar­dzo kon­ku­ren­cyj­na, rów­nież ce­no­wo. Obec­nie na­sze dzia­ła­nia skon­cen­tro­wa­ne będą na opra­co­wa­niu stra­te­gii wpro­wa­dza­nia na­szego pro­duktu na ryn­ki za­gra­nicz­ne – głów­nie na ry­nek północ­no­ame­ry­ka­ński, bry­tyj­ski i wło­ski. Rów­no­le­gle będzie­my rów­nież prze­pro­wa­dzać dzia­ła­nia pro­mo­cyj­ne, a ta­kże in­for­ma­tycz­ne, słu­żące ad­ap­ta­cji opro­gra­mo­wa­nia dla ryn­ków za­gra­nicz­nych. W naj­bli­ższym cza­sie zor­ga­ni­zu­je­my rów­nież mi­sje go­spo­dar­cze we Wło­szech i Wiel­kiej Bry­ta­nii, by po­zy­skać part­ne­rów han­dlo­wych oraz zdo­być no­we kon­tak­ty, które umo­żli­wią nam roz­wój w tych kra­ja­ch”.

Fir­ma Mnu­mi pla­no­wa­ła eks­pan­sję w za­kre­sie sprze­da­ży swo­je­go opro­gra­mo­wa­nia już od dłu­ższe­go cza­su. „Po suk­ce­sach w Pol­sce (na swo­im kon­cie ma­my już nie­mal 30 wdro­żeń) wie­dzie­li­śmy, że na­sze du­że do­świad­cze­nie oraz po­ten­cjał ka­dro­wy – ja­ki po­sia­da­my – po­zwo­lą nam śmia­ło wy­ru­szyć w świat z ofer­tą sys­te­mu do za­rządza­nia dru­kar­nią, który jest sztan­da­ro­wym pro­duk­tem fir­my Mnu­mi – mówi Piotr Pa­kier. Obej­mu­je on za­rządza­nie obie­giem prac – od przy­jęcia za­mówie­nia (za­rów­no dro­gą tra­dy­cyj­ną, jak rów­nież przez In­ter­net), je­go ob­słu­gę przez Biu­ro Ob­słu­gi Klien­ta, po­przez re­ali­za­cję zle­ce­nia (w dru­kar­ni, in­tro­li­ga­tor­ni), aż po pa­ko­wa­nie i wy­sy­łkę. Po­zwa­la rów­nież spraw­nie za­rządzać płat­no­ścia­mi, a co naj­wa­żniej­sze po­przez licz­ne i sta­le roz­bu­do­wy­wa­ne funk­cje, do­sto­so­wa­ne do po­trzeb klien­ta – sku­tecz­nie za­rządzać ca­łym przed­si­ębior­stwe­m”.

W od­po­wie­dzi na po­trze­by klien­tów fir­ma Mnu­mi sta­le udo­sko­na­la swój pro­dukt wpro­wa­dza­jąc w nim no­we, in­no­wa­cyj­ne funk­cje. W ostat­nim cza­sie w mo­du­le Mnu­miPanel 4.11 wpro­wa­dzo­na zo­sta­ła mo­żli­wo­ść po­da­wa­nia roz­mia­ru wy­dru­ków ety­kiet UPS oraz ety­kiet ad­re­so­wych. Przy ma­łej dru­kar­ce da­je to mo­żli­wo­ść do­wol­ne­go kon­fi­gu­ro­wa­nia wiel­ko­ści pa­pie­ru dla dru­kar­ki ety­kiet do wy­dru­ków ad­re­so­wych oraz do ozna­cza­nia od­bior­cy przy od­bio­rach oso­bi­stych. Przy du­żej dru­kar­ce ety­kiet użyt­kow­nik mo­że wy­brać do­wol­ną dru­kar­kę ter­micz­ną i okre­ślić jej pa­ra­me­try. Wi­ęcej in­for­ma­cji na te­mat sa­me­go opro­gra­mo­wa­nia oraz je­go ak­tu­ali­za­cji mo­żna zna­le­źć na stro­nach www.mnu­mi.com.

Mnu­mi sta­le roz­bu­do­wu­je rów­nież swój ze­spół – od wrze­śnia do jej gro­na do­łączy trzech no­wych han­dlow­ców. Tym sa­mym jesz­cze in­ten­syw­niej wy­cho­dzi ona w stro­nę klien­tów, sta­ra­jąc się do­trzeć do nich bez­po­śred­nio. Nie za­prze­sta­je jed­nak szko­leń, które (po cy­klu spo­tkań zor­ga­ni­zo­wa­nych w różnych mia­stach Pol­ski) pro­wa­dzo­ne są obec­nie w jej sie­dzi­bie i ma­ją cha­rak­ter Dni Otwar­tych. Od­by­wa­ją się one w ka­żdy wto­rek w go­dzi­nach 10.00–14.00 i do­ty­czą za­rów­no sys­te­mu Mnu­mi, jak też sze­ro­ko po­jętych za­gad­nień do­ty­czących tech­no­lo­gii Web­to­Print. „Je­ste­śmy do­stęp­ni dla wszyst­kich, którzy chcą uzy­skać in­for­ma­cje na ten te­mat, ale ta­kże dla tych, którzy chcą się po­dzie­lić swo­imi do­świad­cze­nia­mi w tym za­kre­sie – mówi Piotr Pa­kier. – Spot­ka­nie ko­ńczy zwy­cza­jo­wo wspól­ny obiad, który jest rów­nież oka­zją do mniej for­mal­nych roz­mów. For­mu­ła ta cie­szy się du­żym za­in­te­re­so­wa­niem, bo dzi­ęki niej na­si go­ście mo­gą w przy­ja­znej at­mos­fe­rze uzy­skać wie­le cen­nych in­for­ma­cji. Dla­te­go wszyst­kich za­pra­sza­my do udzia­łu w tych spo­tka­nia­ch”.

Fir­ma Mnu­mi we­źmie też udział w Fe­sti­wa­lu Mar­ke­tin­gu i Dru­ku, ja­ki od­by­wać się będzie we wrze­śniu w War­sza­wie. Na swo­im sto­isku (nr A18) będzie pre­zen­to­wać sys­tem Mnu­mi „na ży­wo”. Będzie tu mo­żna prze­śle­dzić obieg zle­ce­nia, a tym sa­mym zmia­nę sta­tu­sów, która to­wa­rzy­szy po­szcze­gól­nym eta­pom re­ali­za­cji da­nej pra­cy w dru­kar­ni. „Pre­zen­ta­cja umo­żli­wi rów­nież za­po­zna­nie się z funk­cja­mi sys­temu, których za­sto­so­wa­nie mo­że prze­ło­żyć się na suk­ces ka­żdej dru­kar­ni dla­te­go ser­decz­nie za­pra­sza­my do od­wie­dze­nia nas pod­czas tej im­pre­zy” – mówi Piotr Pa­kier.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści