Usługi Zarządzania Drukiem (MPS) rozwijają się, gdyż firmy starają się uwolnić ukryte oszczędności. Na przestrzeni ostatnich lat usługi MPS rozwinęły się od konsolidacji urządzeń drukujących do zautomatyzowanego zarządzania flotą oraz usprawnienia obiegu dokumentów.
MPS nie jest już postrzegany jako dodatkowe udogodnienie, lecz jako wartościowa usługa, która może napędzać korzystne zmiany w firmie. Dojrzałość rynku doprowadziła do chęci wykonania następnego kroku, w stronę, jak to nazywamy w Lexmarku „Smart MPS”, w ramach którego odpowiadamy na potrzeby przedsiębiorstw godząc wymagania dotyczące druku, zarządzania informacjami oraz automatyzacji procesów biznesowych.
Pojawia się nowy biznesowy model usługowy, w którym MPS staje się częścią większej oferty. Dla organizacji oznacza to możliwość stworzenia całościowego audytu organizacji w zakresie zarządzania dokumentami. Nie chodzi tylko o zmniejszanie kosztów, ale także o inne czynniki, jak lepsza obsługa klienta, wyższa produktywność pracowników a nawet bezpieczeństwo danych i drukowanie mobilne.
Badania Lexmarka pokazują, że kiedy przedsiębiorstwo korzysta z rozwiązań do zarządzania treścią w celu usprawnienia procesów, może to zwiększyć oszczędności i produktywność nawet o 30% lub więcej. Korzyści obejmują automatyzację ręcznych procesów, jednocześnie umożliwiając sprawne zarządzanie nieuporządkowanymi informacjami cyfrowymi.
W momencie, gdy ta nowa generacja usług MPS jest wdrażana za pośrednictwem jednego dostawcy, zdolnego również do wdrażania rozwiązań, przedsiębiorstwa mogą wprowadzać innowacje do własnych procesów biznesowych, co przynosi stałe korzyści.
Autor: Grzegorz Najda, Prezes Lexmark Polska