Ta­ro­pak 2014 – wy­da­rze­nia to­wa­rzy­szącePoprzedni artykuł 

I FORUM BEZPIECZEŃSTWA W MAGAZYNIE

De­biu­tu­jący na Tar­gach TAROPAK pro­jekt edu­ka­cyj­no­-sz­ko­le­nio­wy ma­jący na ce­lu po­pra­wę bez­pie­cze­ństwa pra­cy w ob­sza­rach go­spo­dar­ki ma­ga­zy­no­wej, lo­gi­sty­ki we­wnętrz­nej i dys­try­bu­cji

Wy­da­rze­nie w spo­sób in­te­rak­tyw­ny przed­sta­wi osi­ągni­ęcia na­uki i tech­ni­ki w dzie­dzi­nie bez­pie­cze­ństwa, ochro­ny zdro­wia i ży­cia w ma­ga­zy­nach, cen­trach dys­try­bu­cji, hur­tow­niach i in­nych miej­scach, gdzie re­ali­zo­wa­ne są pra­ce prze­ła­dun­ko­we to­wa­rów. Wy­ko­rzy­sta­ne zo­sta­nie bo­ga­te do­świad­cze­nie człon­ków Pol­skie­go Sto­wa­rzy­sze­nia Tech­ni­ki Ma­ga­zy­no­wej, oraz in­sty­tu­cji zaj­mu­jących się pro­ble­ma­ty­ką bez­pie­cze­ństwa, w ob­sza­rach ich dzia­łal­no­ści, którzy przed­sta­wią spraw­dzo­ne roz­wi­ąza­nia słu­żące po­pra­wie pra­cy w go­spo­dar­ce ma­ga­zy­no­wej i lo­gi­sty­ce we­wnętrz­nej

Dzień pierw­szy….pre­wen­cja

Prze­wi­duj­my, nie gdy­baj­my, od­no­śmy się do ist­nie­jących ure­gu­lo­wań praw­nych i tech­nicz­nych. Czy za­wsze trze­ba się do tych ure­gu­lo­wań sto­so­wać? Co mo­że się stać, gdy za­brak­nie wy­obra­źni i dys­cy­pli­ny? Dy­sku­sja nad za­gad­nie­nia­mi, jed­na stro­na wy­ka­zy­wać będzie brak uza­sad­nie­nia sto­so­wa­nia się do prze­pi­sów i re­gu­la­cji, a „in­sty­tu­cjo­nal­ny obro­ńca” będzie udo­wad­niał coś prze­ciw­ne­go.   

Dzień dru­gi….eks­plo­ata­cja

Czy jest po­trzeb­ny co­dzien­ny prze­gląd sprzętu i wy­po­sa­że­nia w ma­ga­zy­nie, a mo­że szko­da na to cza­su, bo nic się nie sta­nie? Ja­ką ro­lę spe­łnia co­dzien­ny prze­gląd, przed czym ochro­ni pra­cow­ni­ka? Pre­le­gen­ci udo­wad­niać będą swo­je sta­no­wi­ska przy­kła­da­mi mniej lub bar­dziej wy­mow­ny­mi. Dru­gie­go dnia będzie miał miej­sce rów­nież fi­nał kon­kur­su „Bez­piecz­na Ek­splo­ata­cja”, który re­ali­zo­wa­ny będzie z udzia­łem part­ne­rów in­sty­tu­cjo­nal­nych.

Dzień trze­ci….szko­le­nia

Sz­ko­le­nia ma­ją bez­dy­sku­syj­ny wpływ na po­pra­wę bez­pie­cze­ństwa pra­cy, podno­szą kul­tu­rę bez­pie­cze­ństwa, o naj­lep­szych w tym ob­sza­rze roz­wi­ąza­niach  opo­wie­dzą spe­cja­li­ści i eks­per­ci  me­ry­to­rycz­ni, Pol­skie­go Sto­wa­rzy­sze­nia Tech­ni­ki Ma­ga­zy­no­wej, Pol­skie­go Sto­wa­rzy­sze­nia Pra­cow­ni­ków BHP, Pa­ństwo­wej In­spek­cji Pra­cy, Urzędu Do­zo­ru tech­nicz­ne­go oraz spe­cja­li­ści i eks­per­ci tech­nicz­ni re­pre­zen­tu­jący fir­my Elo­kon, Still Pol­ska.

Dzień czwar­ty….pa­ne­lo­wy

Dy­sku­sja z za­pro­szo­ny­mi oso­ba­mi na te­mat wy­bra­nych za­gad­nień zwi­ąza­nych z bez­pie­cze­ństwem pra­cy w ma­ga­zy­nie.

Part­ne­rzy me­ry­to­rycz­ni I Fo­rum Bez­pie­cze­ństwa w Ma­ga­zy­nie:

Wiel­ko­pol­ska Stra­te­gia Ogra­ni­cza­nia Za­gro­żeń Za­wo­do­wych, Urząd Do­zo­ru Tech­nicz­ne­go, Pa­ństwo­wa In­spek­cja Pra­cy, Cen­tral­ny In­sty­tut Och­ro­ny Pra­cy Pa­ństwo­wy In­sty­tut Ba­daw­czy

Part­ne­rzy tech­nicz­ni I Fo­rum Bez­pie­cze­ństwa w Ma­ga­zy­nie:

Ar­pol A. Bra­szak R.Wy­bie­ral­ski sp.j., Bau­ma­log Sp. z o.o., Olej­nik Sy­ste­my Ma­ga­zy­no­we Sp. z o.o., Still Pol­ska Sp. z o.o., P.U.H. NESTOR

Wy­da­rze­nie: I Fo­rum Bez­pie­cze­ństwa w Ma­ga­zy­nie

Or­ga­ni­za­tor: Pol­skie Sto­wa­rzy­sze­nie Lo­gi­sty­ki Ma­ga­zy­no­wej

Czas i miej­sce: 29.09.- 02.10. Pa­wi­lon 3A, godz. 10:00–15:30

KONGRES PRZEMYSŁU OPAKOWAŃ po raz dru­gi na TAROPAKU

Pro­gno­zy zmian, ja­kim ule­gać będą opa­ko­wa­nia w od­po­wie­dzi na po­trze­by ich użyt­kow­ni­ków

Te­go­rocz­ny Kon­gres sta­no­wić będzie naj­wa­żniej­sze w tym ro­ku wy­da­rze­nie w bra­nży opa­ko­wań. Ce­lem Kon­gresu or­ga­ni­zo­wa­ne­go przez Pol­ską Izbę Opa­ko­wań jest okre­śle­nie kie­run­ków roz­wo­ju opa­ko­wań w naj­bli­ższych la­tach.

Od­po­wie­dź na py­ta­nie: „Ja­kich opa­ko­wań ocze­ki­wać będzie spo­łe­cze­ństwo i go­spo­dar­ka za lat 5 lub 10” jest nie­zwy­kle wa­żną dla pro­jek­tan­tów i pro­du­cen­tów opa­ko­wań oraz środ­ków i sys­te­mów pa­ko­wa­nia, a ta­kże lo­gi­sty­ków. Tak wi­ęc Kon­gres po­wi­nien okre­ślić za­da­nia dla prze­my­słu opa­ko­wań. Ma ta­kże uzmy­sło­wić, na ja­kie zmia­ny na­le­ży orien­to­wać się w ca­łym pro­ce­sie usług skła­da­jących się na pe­łen ła­ńcuch do­staw pro­duk­tu od je­go wy­twór­cy do ko­ńco­we­go kon­su­men­ta.

W Kon­gre­sie we­źmie udział ok. 250 osób re­pre­zen­tu­jących za­rów­no pro­du­cen­tów opa­ko­wań jak i użyt­kow­ni­ków. Wie­le uwa­gi po­świ­ęco­ne zo­sta­nie re­la­cjom „pro­dukt – opa­ko­wa­nie”. Cho­dzi bo­wiem o pod­kre­śle­nie fak­tu, iż opa­ko­wa­nie nie spe­łnia tyl­ko słu­żeb­nej funk­cji wo­bec pro­duk­tu. Pa­ko­wa­ne pro­duk­ty ule­ga­ją rów­nież zmia­nom. War­to za­tem śle­dzić pro­ces i po­trze­by do­sto­so­wy­wa­nia się opa­ko­wań do tych zmian.

W trak­cie Kon­gre­su za­pre­zen­to­wa­nych zo­sta­nie kil­ka­na­ście re­fe­ra­tów, których au­to­ra­mi są za­rów­no przed­sta­wi­cie­le świa­ta na­uki, jak i prak­ty­ki. Wa­żnym uczest­ni­kiem będzie pre­zy­dent Świa­to­wej Or­ga­ni­za­cji Opa­ko­wań oraz przed­sta­wi­cie­le za­gra­nicz­nych or­ga­ni­za­cji zrze­sza­jących pro­du­cen­tów opa­ko­wań. Po­dzie­lą się swo­imi opi­nia­mi co do przy­szło­ści prze­my­słu opa­ko­wań.

Sz­cze­góło­we in­for­ma­cje o pro­gra­mie i wa­run­kach uczest­nic­twa za­miesz­czo­ne są na stro­nie Pol­skiej Izby Opa­ko­wań www.pio.org.pl

Wa­cław Wa­siak

Prze­wod­ni­czący Ko­mi­te­tu Or­ga­ni­za­cyj­ne­go, Dy­rek­tor Pol­skiej Izby Opa­ko­wań

II Kon­gres Prze­my­słu Opa­ko­wań

Or­ga­ni­za­tor: Pol­ska Izba Opa­ko­wań

Czas i miej­sce: 01.10. Pa­wi­lon 15 Sa­la 1.G, godz. 9:30–18:00

 

4. kon­fe­ren­cja INNOWACYJNE OPAKOWANIA po­now­nie w Po­zna­niu na Tar­gach TAROPAK

 

Wszyst­ko o pro­ce­sie kre­acji i pro­duk­cji opa­ko­wań

Or­ga­ni­za­tor, Pol­ski Dru­karz Sp. z o.o., wy­daw­ca „Świa­ta DRUKU”, i współor­ga­ni­za­to­rzy Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Po­zna­ńskie oraz fir­my Bobst, Di­gi­print, Fu­ji­film, Mul­ti­fol, We­il­bur­ger Gra­fi­k-Pol­ska, Vin­fo­il, X-Ri­te ma­ją za­szczyt za­pro­sić Pa­ństwa na 4. kon­fe­ren­cję z cy­klu „In­no­wa­cyj­ne opa­ko­wa­nia”, która od­będzie się, w ra­mach Aka­de­mii Wie­dzy, pod­czas tar­gów Ta­ro­pak. Pa­tro­nat nad wy­da­rze­niem ob­jęła Pol­ska Izba Opa­ko­wań.

W pro­gra­mie:

W ja­ki spo­sób no­wo­cze­śni przed­si­ębior­cy mo­gą za­dbać o to, by ich fir­my by­ły sta­le otwar­te na in­no­wa­cje? – Fra­zer Che­ster­man, współwła­ści­ciel i dy­rek­tor FM Bro­oks, Eco­Print Li­ve

Od pro­jek­tu do go­to­we­go pu­de­łka – jak po­wsta­ją współcze­sne opa­ko­wa­nia? – Edward Go­da­wa, czło­nek za­rządu Di­gi­print, Zbi­gniew Je­mio­ło, spe­cja­li­sta ds. opro­gra­mo­wa­nia Esko, Di­gi­print, Krzysz­tof Ksi­ążek, Si­gn&Di­play Sa­les Spe­cia­list, Di­gi­print

In­no­wa­cyj­ne opa­ko­wa­nia kaszero­wa­ne – Pa­weł Ko­cik, Sa­les Ma­na­ger Bu­si­ness Unit She­et-Fed, Bobst Gro­up Pol­ska

Wy two­rzy­cie opa­ko­wa­nia, my two­rzy­my roz­wi­ąza­nia. In­no­wa­cyj­ne urządze­nia Vin­fol i Braus­se – Vin­cent van der He­ij­den, dy­rek­tor, Vin­fo­il Ho­lan­dia, Ma­ciej Olej­nik, wła­ści­ciel, Biu­ro Han­dlo­we Ve­rus

No­we tren­dy w dru­ko­wa­niu cy­fro­wym ety­kiet – An­drew McKir­lie, Cha­nel Ma­na­ger, FFEI, tłu­ma­cze­nie: Alek­san­der Smer­czek, Ko­or­dy­na­tor dzia­łu tech­nicz­ne­go Fu­ji­film Se­ri­col Pol­ska

Dla­cze­go war­to uszla­chet­niać opa­ko­wa­nia? – Ja­nusz Ku­zio­ła, wła­ści­ciel, Mul­ti­fol

Pan­to­ne Li­ve i opro­gra­mo­wa­nie Co­lor Cert – bi­le­ty wstępu do świa­ta no­wo­cze­snej ko­mu­ni­ka­cji pro­du­cen­tów opa­ko­wań z du­ży­mi i mniej­szy­mi klien­ta­mi, wła­ści­cie­la­mi mar­ki – Ma­łgo­rza­ta Lo­so­so­vá Un­grádo­vá, Sa­les Ma­na­ger, Di­stri­bu­tors and De­alers Co­or­di­na­tion, X-Ri­te Inc.

Zwi­ęk­sza­nie lo­jal­no­ści obec­nych klien­tów dro­gą do po­zy­ski­wa­nia no­wych. Su­ge­stie eks­per­ta Li­sy Ford prze­ka­zy­wa­ne na warsz­ta­tach dla ka­dry me­ne­dżer­skiej Bul­let Pro­of Ma­na­ger – Zbi­gniew Grodz­ki, Part­ner Cre­st­com, GSI Gro­up

Wy­da­rze­nie: „In­no­wa­cyj­ne Opa­ko­wa­nie”

Or­ga­ni­za­tor: Pol­ski Dru­karz

Czas i miej­sce: 29.09. Sa­la Nie­bie­ska Hol Wschod­ni, godz. 9:30–17:00

 

Wy­sta­wa ART OF PACKAGING – per­ły wśród opa­ko­wań

 

Ideą kon­kur­su ART OF PACKAGING, które­go po­kło­sie po­dzi­wiać będzie mo­żna pod­czas TAROPAKU, jest nie­zmien­nie pro­mo­wa­nie in­no­wa­cyj­no­ści, kre­atyw­no­ści oraz kon­ku­ren­cyj­no­ści pol­skich opa­ko­wań. W tym ro­ku po­now­nie wy­ło­wio­ne zo­sta­ły „pe­rły” za­rów­no wśród mło­dych ar­ty­stów, pro­jek­tan­tów, stu­den­tów i ab­sol­wen­tów uczel­ni – w ra­mach ART OF PACKAGING DEBIUTY, jak i pro­fe­sjo­nal­nych znaw­ców sek­to­ra prze­my­słu opa­ko­wa­nio­we­go, pro­jek­tan­tów, pro­du­cen­tów, wła­ści­cie­li ma­rek – w ra­mach ART OF PACKAGING PROFESSIONAL. Pro­mo­wa­ni są w ten spo­sób twór­cy, którzy raz w ro­ku ma­ją oka­zję spo­tkać się w Po­zna­niu na uro­czy­stej Ga­li Fi­na­ło­wej, gdzie w obec­no­ści oso­bi­sto­ści ze świa­ta bi­zne­su, prze­my­słu, na­uki i kul­tu­ry przy­zna­wa­ne są wy­różnie­nia i na­gro­dy. Jed­nak clou wy­da­rze­nia po­zo­sta­ją opa­ko­wa­nia – swo­iste dzie­ła sztu­ki.  

Wy­da­rze­nie: Art Of Pac­ka­ging

Or­ga­ni­za­tor: Eu­ro­pe­an Me­dia Gro­up

Czas i miej­sce: 29.09.- 02.10. Hol Wschod­ni, godz. 9:00–17:00

 

Bez­piecz­ny Pro­dukt Spo­żyw­czy, czy­li… Jak sprze­da­wać żyw­no­ść zgod­nie z Roz­po­rządze­niem UE nr 1169/2011?

 

In­sty­tut Lo­gi­sty­ki i Ma­ga­zy­no­wa­nia za­pra­sza fir­my za­rów­no z bra­nży opa­ko­wa­nio­wej, jak i spo­żyw­czej – pro­du­cen­tów, dys­try­bu­to­rów, skle­py in­ter­ne­to­we i sie­ci han­dlo­we – do udzia­łu w bez­płat­nym warsz­ta­cie po­świ­ęco­nym ak­tu­al­nym pro­ble­mom zwi­ąza­nym z wdra­ża­niem Roz­po­rządze­nia UE nr 1169/2011.

Roz­po­rządze­nie wpro­wa­dza ko­niecz­no­ść zmian na ety­kie­tach środ­ków spo­żyw­czych. A zmia­ny są istot­ne i obej­mu­ją m.in. od­po­wie­dzial­no­ść za pro­dukt, na­zwę pro­duktu, wy­kaz skład­ni­ków, obo­wi­ąz­ko­we zna­ko­wa­nie war­to­ścią odżyw­czą, wdro­że­nie no­wych za­sad czy­tel­no­ści opa­ko­wań, pod­kre­śla­nie obec­no­ści aler­ge­nów, wska­zy­wa­nie po­cho­dze­nia pro­duktu. No­we prze­pi­sy o zna­ko­wa­niu żyw­no­ści wej­dą w ży­cie już 13 grud­nia 2014 ro­ku, a do­ty­czą nie tyl­ko pro­duktów sprze­da­wa­nych w tra­dy­cyj­nych skle­pach, ale ta­kże tych do­stęp­nych w In­ter­ne­cie, gdzie Po­la­cy co­raz chęt­niej ro­bią za­ku­py spo­żyw­cze. W szcze­gól­no­ści skle­py in­ter­ne­to­we ma­ją przed so­bą spo­ro przy­go­to­wań, po­nie­waż mu­szą za­dbać o bar­dziej roz­bu­do­wa­ne niż do­tych­czas in­for­ma­cje o pro­duktach.

Warsz­tat po­pro­wa­dzą eks­per­ci z In­sty­tu­tu Lo­gi­sty­ki i Ma­ga­zy­no­wa­nia, Brand­ban­ku, Pol­skiej Fe­de­ra­cji Pro­du­cen­tów Żyw­no­ści i IGI Fo­od Con­sul­ting.

W pro­gra­mie m.in.:

Roz­po­rządze­nie UE 1169/2011 – stan wdro­że­nia i ak­tu­al­ne pro­ble­my (IGI Fo­od Con­sul­ting)
Sprze­daż pro­duk­tów spo­żyw­czych w In­ter­ne­cie po 13 grud­nia 2014 – co zro­bić że­by zdążyć? (Brand Bank)
Kod kre­sko­wy źródłem rze­tel­nej in­for­ma­cji o pro­duk­cie (ILi­M-GS1). Za­sa­dy nada­wa­nia nu­me­rów w han­dlu in­ter­ne­to­wym (PFPŻ). Ja­ko­ść ko­dów kre­sko­wych – od opa­ko­wa­nia do e-opa­ko­wa­nia (ILi­M-GS1.

Wy­da­rze­nie: Bez­piecz­ny Pro­dukt Spo­żyw­czy

Or­ga­ni­za­tor: In­sty­tut Lo­gi­sty­ki i Ma­ga­zy­no­wa­nia

Czas i miej­sce: 29.09. Pa­wi­lon 15 Sa­la 1.A, godz. 10:00–13:00

 

In4Log – łącze­nie w pro­ces. Je­dy­ne te­go ty­pu wy­da­rze­nie lo­gi­stycz­ne

 

Już po raz czwar­ty pod­czas Tar­gów TAROPAK wzi­ąć będzie mo­żna udział w pro­jek­cie In­no­wa­tions for Lo­gi­stics or­ga­ni­zo­wa­nym przez wy­daw­nic­two Me­dia­log. Edy­cja 2014 sta­no­wi kon­ty­nu­ację idei łącze­nia in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań lo­gi­sty­ki we­wnętrz­nej ze szczu­płym prze­pły­wem i kon­cep­cją Le­an Ma­na­ge­ment, będący­mi pod­sta­wą współcze­sne­go za­rządza­nia. W Pa­wi­lo­nie 3A Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Po­zna­ńskich po­wsta­nie Mo­de­lo­we Cen­trum Dy­stry­bu­cji ze stre­fą przy­jęcia, skła­do­wa­nia, kom­ple­ta­cji i wy­jścia, którą ob­słu­gi­wać będą urządze­nia przy­sto­so­wa­ne do re­ali­za­cji kon­cep­cji Le­an Ma­na­ge­ment.

Odwie­dza­jący będą mo­gli za­po­znać się „na ży­wo” z różno­rod­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi, które za­pre­zen­to­wa­ne w prak­ty­ce, po­zwo­lą uzy­skać cen­ną wie­dzę na te­mat łącze­nia po­szcze­gól­nych ele­men­tów sta­tycz­nych i au­to­ma­tycz­nych w pro­ce­sach ma­ga­zy­no­wych.

Wy­da­rze­nie: In4Lo­g- In­no­va­tions for Lo­gi­stics

Or­ga­ni­za­tor: Me­dia­Log

Czas i miej­sce: 29.09.- 02.10. Pa­wi­lon 3A, godz. 10:00–16:00

 

SZTAPLAR SHOW 2014 – nie­po­wta­rzal­ny po­kaz mo­żli­wo­ści wóz­ków wi­dło­wych

 

Pod­czas Tar­gów TAROPAK Plac Mar­ka prze­isto­czy się w po­nad 1 500 me­tro­wy ma­ga­zyn wy­po­sa­żo­ny w re­ga­ły wy­so­kie­go skła­do­wa­nia, pa­le­ty czy też pro­fe­sjo­nal­ny sys­tem za­rządza­nia in­for­ma­cją ma­ga­zynową. W tak za­im­pro­wi­zo­wa­nym oto­cze­niu od­będą się licz­ne pre­zen­ta­cje i prze­jaz­dy wóz­ków wi­dło­wych, które zwe­ry­fi­ku­ją ich mo­żli­wo­ści tech­nicz­ne w wy­ko­ny­wa­niu co­dzien­nych ope­ra­cji ma­ga­zy­no­wych.

Sz­ta­plar Show to przede wszyst­kim wiel­ka kon­struk­cja obra­zu­jąca jak wy­gląda pra­ca w ma­ga­zy­nie, w co mo­żna go wy­po­sa­żyć i ja­kie tech­no­lo­gie naj­le­piej się w nim spraw­dzą. Za­pre­zen­to­wa­ne zo­sta­ną naj­no­wo­cze­śniej­sze roz­wi­ąza­nia ma­ga­zy­no­we, m.in. wóz­ki wi­dło­we, re­ga­ły, pa­le­ty i po­jem­ni­ki, opa­ko­wa­nia, sys­te­my IT.

Wy­da­rze­nie to sta­no­wi rów­nież nie la­da wy­zwa­nie dla ope­ra­to­rów wóz­ków wi­dło­wych, którzy już po raz dwu­na­sty sta­ną do ry­wa­li­za­cji wy­ko­rzy­stu­jąc swo­je umie­jęt­no­ści i mo­żli­wo­ści tech­nicz­ne wóz­ków wi­dło­wych. Wy­ko­na­ją dzie­si­ąt­ki ma­new­rów ma­ga­zy­no­wych, aby udo­wod­nić, który z nich jest naj­lep­szy. Do­tych­czas w za­wo­dach ogląda­li­śmy wóz­ki wi­dło­we, m.in. ta­kich ma­rek, jak: STILL, Nis­san, Toy­ota, Jun­ghe­in­rich, BT, Nis­san, Ma­ni­tou, Pro­mag, Zremb Gli­wi­ce, Hy­ster, Ca­ter­pil­lar, Su­ched­ni­ów, Clark, Ya­le, Da­ewoo, Ko­mat­su, OM Pi­me­so. Wal­ka roz­gry­wa się o Pu­char Mi­strza Sz­ta­plar Show 2014 w trzech ka­te­go­riach udźwi­gu: do 1,5 to­ny, do 2,5 to­ny oraz po­wy­żej 2,5 to­ny.

Na miej­scu przez 4 dni im­pre­zy będą obec­ni rów­nież spe­cja­li­ści, którzy po­dzie­lą się swo­ją wie­dzą teo­re­tycz­ną i prak­tycz­ną pod­czas roz­mów ze zwie­dza­jący­mi i klien­ta­mi. Już po raz dru­gi wy­da­rze­niu to­wa­rzy­szyć będzie gie­łda uży­wa­nych wóz­ków wi­dło­wych oraz Sz­ta­plar Test.

Wy­da­rze­nie: Sz­ta­plar Show

Or­ga­ni­za­tor: Fo­rum Me­dia Pol­ska

Czas i miej­sce: 29.09.- 02.10. Plac Mar­ka, godz. 9:00–16:00

Kon­fe­ren­cji Lo­gi­stycz­nych Fo­rum Me­dia Pol­ska

 

Work­shop Fo­od Pac­ka­ging

 

 

Wy­da­rze­nie spe­cjal­ne de­dy­ko­wa­ne mar­ke­tin­gow­ców i kre­atyw­nych pro­jek­tan­tów

 

 

Pod­czas tar­gów TAROPAK od­będzie się dy­na­micz­ny work­shop dla bra­nży zwi­ąza­nej z prze­my­słem spo­żyw­czym, zor­ga­ni­zo­wa­ny przez re­dak­cję mie­si­ęcz­ni­ka „PACKAGING POLSKA”. Warsz­ta­ty po­świ­ęco­ne będą tren­dom, kre­acji i pro­duk­cji oraz mo­żli­wo­ściom tech­no­lo­gicz­nym w prze­my­śle opa­ko­wań spo­żyw­czych. Za­pro­sze­nie do wzi­ęcia udzia­łu w wy­da­rze­niu skie­ro­wa­ne jest głów­nie do osób z mar­ke­tin­gu i dzia­łów za­ku­pu opa­ko­wań, pro­du­cen­tów i pro­jek­tan­tów opa­ko­wań, a ta­kże wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych no­wo­cze­sny­mi tech­no­lo­gia­mi oraz mo­żli­wo­ścia­mi wy­ko­rzy­sta­nia ich w prak­ty­ce. Układ pre­cy­zyj­nie do­bra­nych ele­men­tów ko­mu­ni­ka­cyj­nych skła­da­jących się na ten pro­jekt two­rzy zbi­ór efek­tyw­nych i nie­sza­blo­no­wych me­tod za­pre­zen­to­wa­nia mo­żli­wo­ści, ja­kie skry­wa tech­no­lo­gia, tech­ni­ka, ma­te­riał, uszla­chet­nia­nie, de­ko­ro­wa­nie, roz­wi­ąza­nie i opa­ko­wa­nie. Ze względu na ogra­ni­czo­ną licz­bę miejsc, wstęp na warsz­ta­ty jest mo­żli­wy tyl­ko z za­pro­sze­niem.

 

 

Wy­da­rze­nie: Work­shop Fo­od Pac­ka­ging

 

Or­ga­ni­za­tor: Eu­ro­pe­an Me­dia Gro­up

Czas i miej­sce: xPa­wi­lon 15, sa­la 0.B, godz. 10:00–17:00

 

 

BEZPIECZNE OPAKOWANIE

 

 

Przy­bli­że­nie wy­mo­gów do­ty­czących pro­duk­cji opa­ko­wań oraz ocze­ki­wań zle­ce­nio­daw­ców,  a ta­kże pre­zen­ta­cja tech­no­lo­gii umo­żli­wia­jących ich re­ali­za­cję oraz wy­mia­na do­świad­czeń z ryn­ko­wy­mi li­de­ra­mi

Re­dak­cje „Po­li­gra­fi­ki” i „Opa­ko­wa­nia” oraz Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Po­zna­ńskie za­pra­sza­ją na kon­fe­ren­cję, której pro­jekt za­ini­cjo­wa­ny w 2011 ro­ku przez wy­daw­nic­two Al­fa Print na Tar­gach Pak­fo­od po­now­nie wra­ca do sto­li­cy Wiel­ko­pol­ski. Ce­lem kon­fe­ren­cji jest przy­bli­że­nie wy­mo­gów do­ty­czących pro­duk­cji opa­ko­wań oraz ocze­ki­wań zle­ce­nio­daw­ców,  a ta­kże pre­zen­ta­cja tech­no­lo­gii umo­żli­wia­jących ich re­ali­za­cję oraz wy­mia­na do­świad­czeń z ryn­ko­wy­mi li­de­ra­mi. Te­ma­ty­ka bez­piecz­nych opa­ko­wań jak zwy­kle ujęta zo­sta­nie ho­li­stycz­nie, dla­te­go oprócz do­staw­ców farb, la­kie­rów i podło­ży wśród part­ne­rów za­pro­szo­nych do udzia­łu w kon­fe­ren­cji znaj­du­ją się do­staw­cy ma­szyn of­f­se­to­wych, flek­so, cy­fro­wych oraz urządzeń in­spek­cyj­nych, jak rów­nież la­bo­ra­to­ria ba­daw­cze. Part­ne­rem wy­da­rze­nia są Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Po­zna­ńskie. Spon­so­ra­mi spo­tka­nia są m.in. fir­my Ey­eC, Ha­mil­ton Po­land, He­idel­berg, Hu­ber oraz Met­sa­Bo­ard.

Wy­da­rze­nie: Bez­piecz­ne Opa­ko­wa­nie

Or­ga­ni­za­tor: Al­fa Print

Czas i miej­sce: 30.09. Pa­wi­lon 15 Sa­la 1.A, godz. 10:00–16:30

 

TAROPAK go­spo­da­rzem kon­fe­ren­cji Lo­gi­sty­ka Odzy­sku

 

Zie­lo­ne biu­ro ja­ko źródło su­row­ców, eko­lo­gicz­na od­po­wie­dzial­no­ść bi­zne­su, lo­gi­sty­ka pro­ce­sów re­cy­klin­gu su­row­ców wtór­nych – to tyl­ko część po­dej­mo­wa­nych pod­czas kon­fe­ren­cji Lo­gi­sty­ka Odzy­sku wąt­ków. Nie za­brak­nie rów­nież dys­ku­sji na te­mat zwro­tów oraz re­kla­ma­cji w kon­te­kście lo­gi­sty­ki oraz próby zde­fi­nio­wa­nia sa­me­go po­jęcia, wy­zna­cza­jąc jed­no­cze­śnie je­go po­ten­cjał i przy­szło­ść w pol­skich przed­si­ębior­stwach.

W ra­mach pre­lek­cji po­ru­szo­ne ta­kże te­ma­ty zwi­ąza­ne prak­ty­ka­mi zwi­ąza­ny­mi z lo­gi­sty­ką odzy­sku na przy­kła­dzie naj­wi­ęk­szych ja­po­ńskich firm, spra­woz­daw­czo­ścią z opłat za ko­rzy­sta­nie ze śro­do­wi­ska, ze­sta­wie­nia­mi da­nych o wy­twa­rza­nych od­pa­dach oraz spra­woz­da­nia­mi zwi­ąza­ny­mi z opa­ko­wa­nia­mi i edu­ka­cją eko­lo­gicz­ną w prak­ty­ce.

Pro­gram:

10.00–10.45 – Co to jest lo­gi­sty­ka odzy­sku? – dr Ka­ta­rzy­na Mich­niew­ska

11.00–11.45 – Lo­gi­sty­ka odzy­sku: zwro­ty i re­kla­ma­cje w prak­ty­ce – Ma­riusz Sza­błow­ski

12.00–12.45 – Zie­lo­ne biu­ro ja­ko źródło su­row­ców: uni­kaj mu­da w Two­jej fir­mie – Agniesz­ka Kar­pi­ńska

13.00–13.45 – Lo­gi­sty­ka odzy­sku w dąże­niu do eko­lo­gicz­nej od­po­wie­dzial­no­ści bi­zne­su – Jo­lan­ta Osiak

14.00–14.45 – Lo­gi­sty­ka pro­ce­sów odzy­sku i re­cy­klin­gu su­row­ców wtór­nych – Bła­żej Fi­dzi­ński, Grze­gorz Wa­lętrzak

Wy­da­rze­nie: Lo­gi­sty­ka Odzy­sku

Or­ga­ni­za­tor: M&M Con­sul­ting

Czas i miej­sce: 30.09. Sa­la Nie­bie­ska Hol Wschod­ni, godz.10:00–14:45

 

EFFECTIVE PACKAGING – za­pra­sza­my na szko­le­nie pod­czas TAROPAKU

 

Pol­ski Dru­karz sp. z o.o., wy­daw­ca „Świa­ta DRUKU”, w ra­mach Aka­de­mii Wie­dzy, or­ga­ni­zu­je 2 pa­ździer­ni­ka 2014 r. w g. 9:00–17:00, na te­re­nie Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Po­zna­ńskich, ko­lej­ne szko­le­nie pt. „EFFECTIVE PACKAGING – Sku­tecz­ne opa­ko­wa­nie, czy­li jak w pe­łni wy­ko­rzy­stać po­ten­cjał opa­ko­wań w zwi­ęk­sza­niu war­to­ści mar­ki”, prze­zna­czo­ne dla wszyst­kich osób, które w co­dzien­nej pra­cy zaj­mu­ją się opa­ko­wa­nia­mi. Dla ma­na­ge­rów mar­ki, pro­jek­tan­tów chcących po­sze­rzyć swo­ją wie­dzę o prak­tycz­ne aspek­ty zwi­ąza­ne z za­rządza­niem wi­ze­run­kiem pro­duk­tu oraz warsz­tat pro­jek­tan­ta opa­ko­wań, a ta­kże dla osób ko­or­dy­nu­jących wdra­ża­nie ma­rek wła­snych w sie­ciach han­dlo­wych.

Pod­czas szko­le­nia, pro­wa­dzo­ne­go przez Do­ro­tę Ka­łow­ską, uczest­ni­cy otrzy­ma­ją usys­te­ma­ty­zo­wa­ną wie­dzę do­ty­czącą wy­ko­rzy­sta­nia opa­ko­wań w mar­ke­tin­gu, omówie­nie i pod­su­mo­wa­nie naj­now­szych tren­dów w pro­jek­to­wa­niu opa­ko­wań z uwzględ­nie­niem pol­skich po­trzeb i re­ali­ów, prak­tycz­ne na­rzędzia po­moc­ne w efek­tyw­nej pra­cy z opa­ko­wa­nia­mi, mo­żli­wo­ść swo­bod­nej wy­mia­ny do­świad­czeń i dys­ku­sji z prak­ty­kiem od wie­lu lat spe­cja­li­zu­jącym się w wy­ko­rzy­sta­niu opa­ko­wań w mar­ke­tin­gu.

- Z praw­dzi­wą przy­jem­no­ścią za­pra­szam Pa­ństwa na in­no­wa­cyj­ny na pol­skim ryn­ku pro­gram szko­le­nio­wo­-do­rad­czy do­ty­czący efek­tyw­ne­go za­rządza­nia wi­ze­run­kiem mar­ki po­przez opa­ko­wa­ni – mówi tre­ner­ka, Do­ro­ta Ka­łow­ska. – Po 14 la­tach prak­tycz­ne­go do­świad­cze­nia we wdra­ża­niu pro­duk­tów, współpra­cy wie­lo­ma pro­du­cen­ta­mi oraz wła­ści­cie­la­mi ma­rek wła­snych zde­cy­do­wa­li­śmy się opra­co­wać cykl szko­leń do­star­cza­jących prak­tycz­nej wie­dzy z za­kre­su sze­ro­ko ro­zu­mia­ne­go ‘pac­ka­gin­gu’. Wie­dzy, która znaj­dzie za­sto­so­wa­nie w co­dzien­nej pra­cy z Pa­ństwa mar­ka­mi i po­mo­że zwi­ęk­szyć kon­ku­ren­cyj­no­ść Pa­ństwa pro­duk­tów.

Pro­gram szko­le­nia:

1. Wpro­wa­dze­nie.

2. Opa­ko­wa­nie ja­ko ele­ment to­żsa­mo­ści mar­ki

- stra­te­gicz­na ro­la opa­ko­wa­nia w pro­ce­sie bu­do­wa­nia mar­ki i efek­tyw­nej sprze­da­ży pro­duk­tu
- funk­cje opa­ko­wań, czy­li cze­go kon­su­men­ci ocze­ku­ją od opa­ko­wań i jak spro­stać tym wy­ma­ga­niom

- de­sign świa­do­my – jak pro­jek­to­wać opa­ko­wa­nia sku­tecz­ne

- zmia­na stra­te­gii na­śla­dow­nic­twa na rzecz ory­gi­nal­no­ści, wy­różnia­nia i ja­ko­ści.

3. Ro­snące wy­ma­ga­nia kon­su­men­tów: jak zmia­ny de­mo­gra­ficz­ne i spo­łecz­ne wpły­wa­ją na ocze­ki­wa­nia kon­su­men­tów względem opa­ko­wań.

4. Mar­ka wła­sna – wy­zwa­nie czy pro­blem? Mar­ki wła­sne wio­dących sie­ci han­dlo­wych w Pol­sce w ostat­nich la­tach – omówie­nie sy­tu­acji i kie­run­ku, w którym zmie­rza­ją po­szcze­gól­ni gra­cze.

5. Tren­dy w pro­jek­to­wa­niu opa­ko­wań na świe­cie – przy­kła­dy, wnio­ski, próba usys­te­ma­ty­zo­wa­nia wie­dzy w tym za­kre­sie, czy­li cze­go mo­że­my na­uczyć się na do­świad­cze­niach in­nych.

6. Omówie­nie tren­dów w pro­jek­to­wa­niu opa­ko­wań w Pol­sce – gdzie je­ste­śmy i do­kąd zmie­rza­my.
7. Pro­ces pro­jek­to­wy

- jak efek­tyw­nie pra­co­wać nad pro­jek­ta­mi opa­ko­wań
- do­bry brief to zna­czy ja­ki – zro­zu­mie­nie za­ło­żeń stra­te­gicz­nych pod­sta­wą efek­tyw­nej pra­cy z opa­ko­wa­nia­mi

- spe­cy­fi­ka pra­cy pro­jek­tan­ta – jak efek­tyw­nie ko­mu­ni­ko­wać się z pro­jek­tan­tami opa­ko­wań
- ba­da­nia opa­ko­wań – kie­dy mo­gą po­móc, a kie­dy za­szko­dzić.

8. Druk opa­ko­wań – prak­tycz­ne aspek­ty przy­go­to­wa­nia pro­jek­tów do dru­ku, czy­li pac­ka­ging de­sign trian­gle (3P: pro­du­cer – pac­ka­ging de­signer – prin­ter) ja­ko czyn­nik suk­ce­su

9. Pod­su­mo­wa­nie szko­le­nia.

Tre­ner­ka: Do­ro­ta Ka­łow­ska

Part­ner & Stra­te­gy Con­sul­tant Co­balt Spark. Od 15 lat spe­cja­li­zu­je się w za­rządza­niu wi­ze­run­kiem mar­ki, ze szcze­gól­nym uwzględ­nie­niem wy­ko­rzy­sta­nia opa­ko­wań. Ja­ko stra­teg i part­ner w Co­balt Spark od­po­wie­dzial­na za pro­jek­to­wa­nie opa­ko­wań i re­po­zy­cjo­no­wa­nie ma­rek klien­tów, m.in.: Pol­phar­ma SA, Er­go He­stia, Agros No­va, Bo­lix SA, Eve­ren (EDF/ENBW), Har­per Hy­gie­nics SA, ZPT Krusz­wi­ca, Shul­stad, McCa­in, Cad­bu­ry We­del, De­co­ra SA, Gru­pa Ba­ko­ma, Zbysz­ko Com­pa­ny, Wy­daw­nic­two Mu­ra­tor, Sca­nia Pol­ska, In­ter­na­tio­nal To­bac­co, Cot­to­nClub oraz JMD/Bie­dron­ka, Au­chan, Re­al, Ma­kro etc. Au­tor­ka wie­lu pu­bli­ka­cji na te­mat opa­ko­wań w mar­ke­tin­gu, m.in. w: „Me­dia i Mar­ke­ting Pol­ska”, „Brie­f”, „Im­pac­t”, „Pac­ka­ging Pol­ska”, „Ver­lag Da­shof­fe­r”, „Prze­gląd Cu­kier­ni­czy”, „Puls Bi­zne­su” „Świat DRUKU”. Ak­tyw­na tre­ner­ka i pre­le­gent­ka, ini­cja­tor­ka i ko­or­dy­na­tor­ka Pierw­sze­go Ogól­no­pol­skie­go Pro­gra­mu Pro­mo­cji Opa­ko­wań PAKOSFERA, w które­go ra­mach or­ga­ni­zo­wa­ne by­ły pierw­sze w Pol­sce kon­fe­ren­cje do­ty­czące opa­ko­wań w mar­ke­tin­gu oraz kon­kur­sy dla mło­dych pro­jek­tan­tów.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Po­zna­ńskie sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści