I FORUM BEZPIECZEŃSTWA W MAGAZYNIE
Debiutujący na Targach TAROPAK projekt edukacyjno-szkoleniowy mający na celu poprawę bezpieczeństwa pracy w obszarach gospodarki magazynowej, logistyki wewnętrznej i dystrybucji
Wydarzenie w sposób interaktywny przedstawi osiągnięcia nauki i techniki w dziedzinie bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i życia w magazynach, centrach dystrybucji, hurtowniach i innych miejscach, gdzie realizowane są prace przeładunkowe towarów. Wykorzystane zostanie bogate doświadczenie członków Polskiego Stowarzyszenia Techniki Magazynowej, oraz instytucji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa, w obszarach ich działalności, którzy przedstawią sprawdzone rozwiązania służące poprawie pracy w gospodarce magazynowej i logistyce wewnętrznej
Dzień pierwszy....prewencja
Przewidujmy, nie gdybajmy, odnośmy się do istniejących uregulowań prawnych i technicznych. Czy zawsze trzeba się do tych uregulowań stosować? Co może się stać, gdy zabraknie wyobraźni i dyscypliny? Dyskusja nad zagadnieniami, jedna strona wykazywać będzie brak uzasadnienia stosowania się do przepisów i regulacji, a „instytucjonalny obrońca” będzie udowadniał coś przeciwnego.
Dzień drugi….eksploatacja
Czy jest potrzebny codzienny przegląd sprzętu i wyposażenia w magazynie, a może szkoda na to czasu, bo nic się nie stanie? Jaką rolę spełnia codzienny przegląd, przed czym ochroni pracownika? Prelegenci udowadniać będą swoje stanowiska przykładami mniej lub bardziej wymownymi. Drugiego dnia będzie miał miejsce również finał konkursu „Bezpieczna Eksploatacja”, który realizowany będzie z udziałem partnerów instytucjonalnych.
Dzień trzeci….szkolenia
Szkolenia mają bezdyskusyjny wpływ na poprawę bezpieczeństwa pracy, podnoszą kulturę bezpieczeństwa, o najlepszych w tym obszarze rozwiązaniach opowiedzą specjaliści i eksperci merytoryczni, Polskiego Stowarzyszenia Techniki Magazynowej, Polskiego Stowarzyszenia Pracowników BHP, Państwowej Inspekcji Pracy, Urzędu Dozoru technicznego oraz specjaliści i eksperci techniczni reprezentujący firmy Elokon, Still Polska.
Dzień czwarty….panelowy
Dyskusja z zaproszonymi osobami na temat wybranych zagadnień związanych z bezpieczeństwem pracy w magazynie.
Partnerzy merytoryczni I Forum Bezpieczeństwa w Magazynie:
Wielkopolska Strategia Ograniczania Zagrożeń Zawodowych, Urząd Dozoru Technicznego, Państwowa Inspekcja Pracy, Centralny Instytut Ochrony Pracy Państwowy Instytut Badawczy
Partnerzy techniczni I Forum Bezpieczeństwa w Magazynie:
Arpol A. Braszak R.Wybieralski sp.j., Baumalog Sp. z o.o., Olejnik Systemy Magazynowe Sp. z o.o., Still Polska Sp. z o.o., P.U.H. NESTOR
Wydarzenie: I Forum Bezpieczeństwa w Magazynie
Organizator: Polskie Stowarzyszenie Logistyki Magazynowej
Czas i miejsce: 29.09.- 02.10. Pawilon 3A, godz. 10:00-15:30
KONGRES PRZEMYSŁU OPAKOWAŃ po raz drugi na TAROPAKU
Prognozy zmian, jakim ulegać będą opakowania w odpowiedzi na potrzeby ich użytkowników
Tegoroczny Kongres stanowić będzie najważniejsze w tym roku wydarzenie w branży opakowań. Celem Kongresu organizowanego przez Polską Izbę Opakowań jest określenie kierunków rozwoju opakowań w najbliższych latach.
Odpowiedź na pytanie: „Jakich opakowań oczekiwać będzie społeczeństwo i gospodarka za lat 5 lub 10” jest niezwykle ważną dla projektantów i producentów opakowań oraz środków i systemów pakowania, a także logistyków. Tak więc Kongres powinien określić zadania dla przemysłu opakowań. Ma także uzmysłowić, na jakie zmiany należy orientować się w całym procesie usług składających się na pełen łańcuch dostaw produktu od jego wytwórcy do końcowego konsumenta.
W Kongresie weźmie udział ok. 250 osób reprezentujących zarówno producentów opakowań jak i użytkowników. Wiele uwagi poświęcone zostanie relacjom „produkt – opakowanie”. Chodzi bowiem o podkreślenie faktu, iż opakowanie nie spełnia tylko służebnej funkcji wobec produktu. Pakowane produkty ulegają również zmianom. Warto zatem śledzić proces i potrzeby dostosowywania się opakowań do tych zmian.
W trakcie Kongresu zaprezentowanych zostanie kilkanaście referatów, których autorami są zarówno przedstawiciele świata nauki, jak i praktyki. Ważnym uczestnikiem będzie prezydent Światowej Organizacji Opakowań oraz przedstawiciele zagranicznych organizacji zrzeszających producentów opakowań. Podzielą się swoimi opiniami co do przyszłości przemysłu opakowań.
Szczegółowe informacje o programie i warunkach uczestnictwa zamieszczone są na stronie Polskiej Izby Opakowań www.pio.org.pl
Wacław Wasiak
Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego, Dyrektor Polskiej Izby Opakowań
II Kongres Przemysłu Opakowań
Organizator: Polska Izba Opakowań
Czas i miejsce: 01.10. Pawilon 15 Sala 1.G, godz. 9:30-18:00
4. konferencja INNOWACYJNE OPAKOWANIA ponownie w Poznaniu na Targach TAROPAK
Wszystko o procesie kreacji i produkcji opakowań
Organizator, Polski Drukarz Sp. z o.o., wydawca „Świata DRUKU”, i współorganizatorzy Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz firmy Bobst, Digiprint, Fujifilm, Multifol, Weilburger Grafik-Polska, Vinfoil, X-Rite mają zaszczyt zaprosić Państwa na 4. konferencję z cyklu „Innowacyjne opakowania”, która odbędzie się, w ramach Akademii Wiedzy, podczas targów Taropak. Patronat nad wydarzeniem objęła Polska Izba Opakowań.
W programie:
W jaki sposób nowocześni przedsiębiorcy mogą zadbać o to, by ich firmy były stale otwarte na innowacje? - Frazer Chesterman, współwłaściciel i dyrektor FM Brooks, EcoPrint Live
Od projektu do gotowego pudełka – jak powstają współczesne opakowania? - Edward Godawa, członek zarządu Digiprint, Zbigniew Jemioło, specjalista ds. oprogramowania Esko, Digiprint, Krzysztof Książek, Sign&Diplay Sales Specialist, Digiprint
Innowacyjne opakowania kaszerowane - Paweł Kocik, Sales Manager Business Unit Sheet-Fed, Bobst Group Polska
Wy tworzycie opakowania, my tworzymy rozwiązania. Innowacyjne urządzenia Vinfol i Brausse - Vincent van der Heijden, dyrektor, Vinfoil Holandia, Maciej Olejnik, właściciel, Biuro Handlowe Verus
Nowe trendy w drukowaniu cyfrowym etykiet - Andrew McKirlie, Chanel Manager, FFEI, tłumaczenie: Aleksander Smerczek, Koordynator działu technicznego Fujifilm Sericol Polska
Dlaczego warto uszlachetniać opakowania? - Janusz Kuzioła, właściciel, Multifol
Pantone Live i oprogramowanie Color Cert – bilety wstępu do świata nowoczesnej komunikacji producentów opakowań z dużymi i mniejszymi klientami, właścicielami marki - Małgorzata Lososová Ungrádová, Sales Manager, Distributors and Dealers Coordination, X-Rite Inc.
Zwiększanie lojalności obecnych klientów drogą do pozyskiwania nowych. Sugestie eksperta Lisy Ford przekazywane na warsztatach dla kadry menedżerskiej Bullet Proof Manager - Zbigniew Grodzki, Partner Crestcom, GSI Group
Wydarzenie: „Innowacyjne Opakowanie”
Organizator: Polski Drukarz
Czas i miejsce: 29.09. Sala Niebieska Hol Wschodni, godz. 9:30-17:00
Wystawa ART OF PACKAGING - perły wśród opakowań
Ideą konkursu ART OF PACKAGING, którego pokłosie podziwiać będzie można podczas TAROPAKU, jest niezmiennie promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań. W tym roku ponownie wyłowione zostały „perły” zarówno wśród młodych artystów, projektantów, studentów i absolwentów uczelni – w ramach ART OF PACKAGING DEBIUTY, jak i profesjonalnych znawców sektora przemysłu opakowaniowego, projektantów, producentów, właścicieli marek – w ramach ART OF PACKAGING PROFESSIONAL. Promowani są w ten sposób twórcy, którzy raz w roku mają okazję spotkać się w Poznaniu na uroczystej Gali Finałowej, gdzie w obecności osobistości ze świata biznesu, przemysłu, nauki i kultury przyznawane są wyróżnienia i nagrody. Jednak clou wydarzenia pozostają opakowania – swoiste dzieła sztuki.
Wydarzenie: Art Of Packaging
Organizator: European Media Group
Czas i miejsce: 29.09.- 02.10. Hol Wschodni, godz. 9:00-17:00
Bezpieczny Produkt Spożywczy, czyli… Jak sprzedawać żywność zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 1169/2011?
Instytut Logistyki i Magazynowania zaprasza firmy zarówno z branży opakowaniowej, jak i spożywczej - producentów, dystrybutorów, sklepy internetowe i sieci handlowe - do udziału w bezpłatnym warsztacie poświęconym aktualnym problemom związanym z wdrażaniem Rozporządzenia UE nr 1169/2011.
Rozporządzenie wprowadza konieczność zmian na etykietach środków spożywczych. A zmiany są istotne i obejmują m.in. odpowiedzialność za produkt, nazwę produktu, wykaz składników, obowiązkowe znakowanie wartością odżywczą, wdrożenie nowych zasad czytelności opakowań, podkreślanie obecności alergenów, wskazywanie pochodzenia produktu. Nowe przepisy o znakowaniu żywności wejdą w życie już 13 grudnia 2014 roku, a dotyczą nie tylko produktów sprzedawanych w tradycyjnych sklepach, ale także tych dostępnych w Internecie, gdzie Polacy coraz chętniej robią zakupy spożywcze. W szczególności sklepy internetowe mają przed sobą sporo przygotowań, ponieważ muszą zadbać o bardziej rozbudowane niż dotychczas informacje o produktach.
Warsztat poprowadzą eksperci z Instytutu Logistyki i Magazynowania, Brandbanku, Polskiej Federacji Producentów Żywności i IGI Food Consulting.
W programie m.in.:
Rozporządzenie UE 1169/2011 - stan wdrożenia i aktualne problemy (IGI Food Consulting)
Sprzedaż produktów spożywczych w Internecie po 13 grudnia 2014 - co zrobić żeby zdążyć? (Brand Bank)
Kod kreskowy źródłem rzetelnej informacji o produkcie (ILiM-GS1). Zasady nadawania numerów w handlu internetowym (PFPŻ). Jakość kodów kreskowych - od opakowania do e-opakowania (ILiM-GS1.
Wydarzenie: Bezpieczny Produkt Spożywczy
Organizator: Instytut Logistyki i Magazynowania
Czas i miejsce: 29.09. Pawilon 15 Sala 1.A, godz. 10:00-13:00
In4Log - łączenie w proces. Jedyne tego typu wydarzenie logistyczne
Już po raz czwarty podczas Targów TAROPAK wziąć będzie można udział w projekcie Innowations for Logistics organizowanym przez wydawnictwo Medialog. Edycja 2014 stanowi kontynuację idei łączenia innowacyjnych rozwiązań logistyki wewnętrznej ze szczupłym przepływem i koncepcją Lean Management, będącymi podstawą współczesnego zarządzania. W Pawilonie 3A Międzynarodowych Targów Poznańskich powstanie Modelowe Centrum Dystrybucji ze strefą przyjęcia, składowania, kompletacji i wyjścia, którą obsługiwać będą urządzenia przystosowane do realizacji koncepcji Lean Management.
Odwiedzający będą mogli zapoznać się „na żywo” z różnorodnymi rozwiązaniami, które zaprezentowane w praktyce, pozwolą uzyskać cenną wiedzę na temat łączenia poszczególnych elementów statycznych i automatycznych w procesach magazynowych.
Wydarzenie: In4Log- Innovations for Logistics
Organizator: MediaLog
Czas i miejsce: 29.09.- 02.10. Pawilon 3A, godz. 10:00-16:00
SZTAPLAR SHOW 2014 - niepowtarzalny pokaz możliwości wózków widłowych
Podczas Targów TAROPAK Plac Marka przeistoczy się w ponad 1 500 metrowy magazyn wyposażony w regały wysokiego składowania, palety czy też profesjonalny system zarządzania informacją magazynową. W tak zaimprowizowanym otoczeniu odbędą się liczne prezentacje i przejazdy wózków widłowych, które zweryfikują ich możliwości techniczne w wykonywaniu codziennych operacji magazynowych.
Sztaplar Show to przede wszystkim wielka konstrukcja obrazująca jak wygląda praca w magazynie, w co można go wyposażyć i jakie technologie najlepiej się w nim sprawdzą. Zaprezentowane zostaną najnowocześniejsze rozwiązania magazynowe, m.in. wózki widłowe, regały, palety i pojemniki, opakowania, systemy IT.
Wydarzenie to stanowi również nie lada wyzwanie dla operatorów wózków widłowych, którzy już po raz dwunasty staną do rywalizacji wykorzystując swoje umiejętności i możliwości techniczne wózków widłowych. Wykonają dziesiątki manewrów magazynowych, aby udowodnić, który z nich jest najlepszy. Dotychczas w zawodach oglądaliśmy wózki widłowe, m.in. takich marek, jak: STILL, Nissan, Toyota, Jungheinrich, BT, Nissan, Manitou, Promag, Zremb Gliwice, Hyster, Caterpillar, Suchedniów, Clark, Yale, Daewoo, Komatsu, OM Pimeso. Walka rozgrywa się o Puchar Mistrza Sztaplar Show 2014 w trzech kategoriach udźwigu: do 1,5 tony, do 2,5 tony oraz powyżej 2,5 tony.
Na miejscu przez 4 dni imprezy będą obecni również specjaliści, którzy podzielą się swoją wiedzą teoretyczną i praktyczną podczas rozmów ze zwiedzającymi i klientami. Już po raz drugi wydarzeniu towarzyszyć będzie giełda używanych wózków widłowych oraz Sztaplar Test.
Wydarzenie: Sztaplar Show
Organizator: Forum Media Polska
Czas i miejsce: 29.09.- 02.10. Plac Marka, godz. 9:00-16:00
Konferencji Logistycznych Forum Media Polska
Workshop Food Packaging
Wydarzenie specjalne dedykowane marketingowców i kreatywnych projektantów
Podczas targów TAROPAK odbędzie się dynamiczny workshop dla branży związanej z przemysłem spożywczym, zorganizowany przez redakcję miesięcznika „PACKAGING POLSKA”. Warsztaty poświęcone będą trendom, kreacji i produkcji oraz możliwościom technologicznym w przemyśle opakowań spożywczych. Zaproszenie do wzięcia udziału w wydarzeniu skierowane jest głównie do osób z marketingu i działów zakupu opakowań, producentów i projektantów opakowań, a także wszystkich zainteresowanych nowoczesnymi technologiami oraz możliwościami wykorzystania ich w praktyce. Układ precyzyjnie dobranych elementów komunikacyjnych składających się na ten projekt tworzy zbiór efektywnych i nieszablonowych metod zaprezentowania możliwości, jakie skrywa technologia, technika, materiał, uszlachetnianie, dekorowanie, rozwiązanie i opakowanie. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, wstęp na warsztaty jest możliwy tylko z zaproszeniem.
Wydarzenie: Workshop Food Packaging
Organizator: European Media Group
Czas i miejsce: xPawilon 15, sala 0.B, godz. 10:00-17:00
BEZPIECZNE OPAKOWANIE
Przybliżenie wymogów dotyczących produkcji opakowań oraz oczekiwań zleceniodawców, a także prezentacja technologii umożliwiających ich realizację oraz wymiana doświadczeń z rynkowymi liderami
Redakcje „Poligrafiki” i „Opakowania” oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie zapraszają na konferencję, której projekt zainicjowany w 2011 roku przez wydawnictwo Alfa Print na Targach Pakfood ponownie wraca do stolicy Wielkopolski. Celem konferencji jest przybliżenie wymogów dotyczących produkcji opakowań oraz oczekiwań zleceniodawców, a także prezentacja technologii umożliwiających ich realizację oraz wymiana doświadczeń z rynkowymi liderami. Tematyka bezpiecznych opakowań jak zwykle ujęta zostanie holistycznie, dlatego oprócz dostawców farb, lakierów i podłoży wśród partnerów zaproszonych do udziału w konferencji znajdują się dostawcy maszyn offsetowych, flekso, cyfrowych oraz urządzeń inspekcyjnych, jak również laboratoria badawcze. Partnerem wydarzenia są Międzynarodowe Targi Poznańskie. Sponsorami spotkania są m.in. firmy EyeC, Hamilton Poland, Heidelberg, Huber oraz MetsaBoard.
Wydarzenie: Bezpieczne Opakowanie
Organizator: Alfa Print
Czas i miejsce: 30.09. Pawilon 15 Sala 1.A, godz. 10:00-16:30
TAROPAK gospodarzem konferencji Logistyka Odzysku
Zielone biuro jako źródło surowców, ekologiczna odpowiedzialność biznesu, logistyka procesów recyklingu surowców wtórnych – to tylko część podejmowanych podczas konferencji Logistyka Odzysku wątków. Nie zabraknie również dyskusji na temat zwrotów oraz reklamacji w kontekście logistyki oraz próby zdefiniowania samego pojęcia, wyznaczając jednocześnie jego potencjał i przyszłość w polskich przedsiębiorstwach.
W ramach prelekcji poruszone także tematy związane praktykami związanymi z logistyką odzysku na przykładzie największych japońskich firm, sprawozdawczością z opłat za korzystanie ze środowiska, zestawieniami danych o wytwarzanych odpadach oraz sprawozdaniami związanymi z opakowaniami i edukacją ekologiczną w praktyce.
Program:
10.00-10.45 - Co to jest logistyka odzysku? - dr Katarzyna Michniewska
11.00-11.45 - Logistyka odzysku: zwroty i reklamacje w praktyce - Mariusz Szabłowski
12.00-12.45 - Zielone biuro jako źródło surowców: unikaj muda w Twojej firmie - Agnieszka Karpińska
13.00-13.45 - Logistyka odzysku w dążeniu do ekologicznej odpowiedzialności biznesu - Jolanta Osiak
14.00-14.45 - Logistyka procesów odzysku i recyklingu surowców wtórnych - Błażej Fidziński, Grzegorz Walętrzak
Wydarzenie: Logistyka Odzysku
Organizator: M&M Consulting
Czas i miejsce: 30.09. Sala Niebieska Hol Wschodni, godz.10:00-14:45
EFFECTIVE PACKAGING – zapraszamy na szkolenie podczas TAROPAKU
Polski Drukarz sp. z o.o., wydawca „Świata DRUKU”, w ramach Akademii Wiedzy, organizuje 2 października 2014 r. w g. 9:00-17:00, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, kolejne szkolenie pt. „EFFECTIVE PACKAGING – Skuteczne opakowanie, czyli jak w pełni wykorzystać potencjał opakowań w zwiększaniu wartości marki”, przeznaczone dla wszystkich osób, które w codziennej pracy zajmują się opakowaniami. Dla managerów marki, projektantów chcących poszerzyć swoją wiedzę o praktyczne aspekty związane z zarządzaniem wizerunkiem produktu oraz warsztat projektanta opakowań, a także dla osób koordynujących wdrażanie marek własnych w sieciach handlowych.
Podczas szkolenia, prowadzonego przez Dorotę Kałowską, uczestnicy otrzymają usystematyzowaną wiedzę dotyczącą wykorzystania opakowań w marketingu, omówienie i podsumowanie najnowszych trendów w projektowaniu opakowań z uwzględnieniem polskich potrzeb i realiów, praktyczne narzędzia pomocne w efektywnej pracy z opakowaniami, możliwość swobodnej wymiany doświadczeń i dyskusji z praktykiem od wielu lat specjalizującym się w wykorzystaniu opakowań w marketingu.
- Z prawdziwą przyjemnością zapraszam Państwa na innowacyjny na polskim rynku program szkoleniowo-doradczy dotyczący efektywnego zarządzania wizerunkiem marki poprzez opakowani – mówi trenerka, Dorota Kałowska. – Po 14 latach praktycznego doświadczenia we wdrażaniu produktów, współpracy wieloma producentami oraz właścicielami marek własnych zdecydowaliśmy się opracować cykl szkoleń dostarczających praktycznej wiedzy z zakresu szeroko rozumianego ‘packagingu’. Wiedzy, która znajdzie zastosowanie w codziennej pracy z Państwa markami i pomoże zwiększyć konkurencyjność Państwa produktów.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie.
2. Opakowanie jako element tożsamości marki
- strategiczna rola opakowania w procesie budowania marki i efektywnej sprzedaży produktu
- funkcje opakowań, czyli czego konsumenci oczekują od opakowań i jak sprostać tym wymaganiom
- design świadomy – jak projektować opakowania skuteczne
- zmiana strategii naśladownictwa na rzecz oryginalności, wyróżniania i jakości.
3. Rosnące wymagania konsumentów: jak zmiany demograficzne i społeczne wpływają na oczekiwania konsumentów względem opakowań.
4. Marka własna – wyzwanie czy problem? Marki własne wiodących sieci handlowych w Polsce w ostatnich latach – omówienie sytuacji i kierunku, w którym zmierzają poszczególni gracze.
5. Trendy w projektowaniu opakowań na świecie – przykłady, wnioski, próba usystematyzowania wiedzy w tym zakresie, czyli czego możemy nauczyć się na doświadczeniach innych.
6. Omówienie trendów w projektowaniu opakowań w Polsce – gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy.
7. Proces projektowy
- jak efektywnie pracować nad projektami opakowań
- dobry brief to znaczy jaki – zrozumienie założeń strategicznych podstawą efektywnej pracy z opakowaniami
- specyfika pracy projektanta – jak efektywnie komunikować się z projektantami opakowań
- badania opakowań – kiedy mogą pomóc, a kiedy zaszkodzić.
8. Druk opakowań – praktyczne aspekty przygotowania projektów do druku, czyli packaging design triangle (3P: producer – packaging designer – printer) jako czynnik sukcesu
9. Podsumowanie szkolenia.
Trenerka: Dorota Kałowska
Partner & Strategy Consultant Cobalt Spark. Od 15 lat specjalizuje się w zarządzaniu wizerunkiem marki, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania opakowań. Jako strateg i partner w Cobalt Spark odpowiedzialna za projektowanie opakowań i repozycjonowanie marek klientów, m.in.: Polpharma SA, Ergo Hestia, Agros Nova, Bolix SA, Everen (EDF/ENBW), Harper Hygienics SA, ZPT Kruszwica, Shulstad, McCain, Cadbury Wedel, Decora SA, Grupa Bakoma, Zbyszko Company, Wydawnictwo Murator, Scania Polska, International Tobacco, CottonClub oraz JMD/Biedronka, Auchan, Real, Makro etc. Autorka wielu publikacji na temat opakowań w marketingu, m.in. w: „Media i Marketing Polska”, „Brief”, „Impact”, „Packaging Polska”, „Verlag Dashoffer”, „Przegląd Cukierniczy”, „Puls Biznesu” „Świat DRUKU”. Aktywna trenerka i prelegentka, inicjatorka i koordynatorka Pierwszego Ogólnopolskiego Programu Promocji Opakowań PAKOSFERA, w którego ramach organizowane były pierwsze w Polsce konferencje dotyczące opakowań w marketingu oraz konkursy dla młodych projektantów.
Na podstawie informacji firmy Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o.