Firma Canon wprowadziła do sprzedaży nową wersję rozwiązania uniFLOW 5.3, które usprawnia zarządzanie drukiem i skanowaniem w firmie. Nowa platforma oferuje jeszcze sprawniejsze zarządzanie wielooddziałową infrastrukturą druku (uniFLOW SmartClient), lepszą obsługę urządzeń różnych producentów (uniFLOW Release Station) oraz bardziej rozbudowane możliwości skanowania do chmury.
Plaforma uniFLOW to zintegrowane rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą usprawnić codzienne prace biurowe poprzez integrację wielu urządzeń drukujących i skanujących, nie tracąc jednocześnie kontroli nad kosztami związanymmi z ich eksploatacją. Oferując szeroki zakres funkcji biznesowych, takich jak druk zabezpieczony, raportowanie, druk mobilny czy routing, uniFLOW 5.3 ogranicza potrzebę używania lokalnych serwerów i zmniejsza ruch sieciowy związany z drukowaniem.
Szybciej, mobilniej, bezpieczniej – nowe funkcje uniFLOW 5.3
Kluczową zmianą w nowej wersji uniFLOW 5.3 jest wyposażenie platformy w narzędzie SmartClient, dzięki czemu oferuje ona jeszcze większe możliwości integracji z infrastrukturą wielooddziałową. Oznacza to, że dotychczasowa droga dokumentów, od przekazania polecenia druku, do jego realizacji przez jedno ze wskazanych przez użytkownika urządzeń jest jeszcze krótsza. Nowa platforma uniFLOW 5.3 eliminuje potrzebę używania lokalnego serwera druku, a dane służące do rozliczenia wykonanej pracy są wysyłane bezpośrednio do centralnego serwera uniFLOW tak, aby zapewnić prawidłowe raportowanie prac urządzenia. To funkcja szczególnie użyteczna w przedsiębiorstwach, w których pracownicy intensywnie korzystają z dokumentacji w formie papierowej, bo ogranicza przeciążenia łączy sieciowych pomiędzy oddziałami a centralą i dzięki temu minimalizuje przestoje w pracy spowodowane np. spowolnieniem pracy z kluczowymi dla firmy aplikacjami biznesowymi.
Ponadto nowa platforma uniFLOW 5.3 posiada rozbudowane funkcje obsługi środowisk heterogenicznych używanych do wysyłania osobistych, zabezpieczonych zadań druku. Dzięki terminalowi Release Station w postaci ekranu dotykowego z czytnikiem kart – dodano nowe opcje podłączania urządzeń znajdujących się dotychczas w firmie, a pochodzących od różnych producentów. Rozwiązanie zapewnia długofalową elastyczność związaną ze zmianą floty urządzeń w firmie i sprzyja integracji urządzeń różnych producentów w ramach jednego, spójnego interfejsu użytkownika na platfornie uniFLOW. To znacząco usprawnia obieg firmowych dokumentów pomiędzy różnymi środowiskami informatycznymi oferowanymi przez różnych dostawców.
Jeśli chodzi o mobilność nowej usługi, wersja uniFLOW 5.3 posiada rozszerzony zakres funkcji skanowania do usług chmurowych, dzięki wbudowanym kreatorom obsługującym skanowanie do najpopularniejszych platform: DropBox, Box, Google Drive™, Microsoft OneDrive® i Evernote®. Dostępne są także funkcje skanowania do kilku systemów zarządzania dokumentami (DMS) i systemów zarządzania treścią korporacyjną (ECM).
- „Stworzenie uniFLOW 5.3 to niewątpliwie wyraźny krok do przodu – w stronę przyszłości, którą na polskim rynku oprogramowania biznesowego będą definiować takie zjawiska jak integracja, mobilność i bezpieczeństwo” – zaznacza Rafał Placzyński, Solution Marketing Manager z Canon Polska. I dodaje – „Nie ulega wątpliwości, że zmiany idą w kierunku integracji z nowoczesnymi usługami dostępnymi w chmurze. Coraz większa obecność urządzeń mobilnych daje nowe możliwości i stawia nowe wyzwania. Trend BYOD obecny w innych krajach prędzej czy później wymusi na polskich firmach inwestycje w systemy zapewniające bezpieczny wydruk i skanowanie z urządzeń mobilnych” – podsumowuje Placzyński.
Klienci korzystający z poprzedniej wersji uniFLOW mogą, w ramach ważnej umowy Canon Software Support (CSS), bezpłatnie zaktualizować swój system do wersji najnowszej. Realizacja usługi przez dział Professional Services jest wyceniana indywidualnie.
Rozwiązanie uniFLOW v5.3 jest dostępne od 1 września 2014 r.
Na podstawie informacji firmy Canon Europe