Ag­fa Gra­phics na 8. Aka­de­mii Za­rządza­nia Bar­wąPoprzedni artykuł 

Podczas konferencji w imieniu firmy Agfa Graphics wystąpił Maciej Baur - Product Manager w jej polskim oddziale.
Pod­czas kon­fe­ren­cji w imie­niu fir­my Ag­fa Gra­phics wy­stąpił Ma­ciej Baur – Pro­duct Ma­na­ger w jej pol­skim od­dzia­le.

19 li­sto­pa­da w War­sza­wie od­by­ła się 8. kon­fe­ren­cja z cy­klu Aka­de­mia Za­rządza­nia Bar­wą, zor­ga­ni­zo­wa­na przez wy­daw­nic­two Pol­ski Dru­karz. Jed­nym z part­ne­rów spo­tka­nia by­ła Ag­fa Gra­phics, której przed­sta­wi­ciel – Ma­ciej Baur – wy­stąpił z re­fe­ra­tem „Po­dło­że pod­sta­wą ka­li­bra­cji – stan­da­ry­za­cja w atra­men­to­wym dru­ko­wa­niu cy­fro­wy­m”.

Aka­de­mia Za­rządza­nia Bar­wą to kon­fe­ren­cja gro­ma­dząca co ro­ku oko­ło set­kę osób, za­in­te­re­so­wa­nych sze­ro­ko ro­zu­mia­ną te­ma­ty­ką co­lor ma­na­ge­men­tu. Ag­fa Gra­phics jest part­ne­rem te­go spo­tka­nia od pierw­szej edy­cji, ak­tyw­nie uczest­ni­cząc w części me­ry­to­rycz­nej. Po­dob­nie jak w la­tach po­przed­nich, rów­nież w tym ro­ku wśród pre­le­gen­tów zna­la­zł się jej przed­sta­wi­ciel – Ma­ciej Baur, pe­łni­ący funk­cję Pro­duct Ma­na­ge­ra w pol­skim od­dzia­le fir­my.

W swo­im re­fe­ra­cie od­ni­ósł się on do ofe­ro­wa­nych przez Ag­fa Gra­phics roz­wi­ązań w za­kre­sie wiel­ko­for­ma­to­we­go dru­ku in­kje­to­we­go UV: plo­te­rów, atra­men­tów oraz opro­gra­mo­wa­nia Asan­ti, ste­ru­jące­go urządze­nia­mi dru­kującymi. Sy­stem ten, ba­zu­jący na do­świad­cze­niach fir­my w ob­sza­rze cy­fro­we­go pre­pres­su (pa­kiet Apo­gee), jest de­dy­ko­wa­ny cy­fro­wym plo­te­rom wiel­ko­for­ma­to­wym. W naj­now­szej wer­sji ofe­ru­je sze­reg za­awan­so­wa­nych funk­cji, wspie­ra­jących użyt­kow­ni­ka w co­dzien­nej pra­cy; jed­ną z nich jest mo­duł za­rządza­nia bar­wą CMS.

Ma­ciej Baur scha­rak­te­ry­zo­wał też atra­men­ty uży­wa­ne w dru­ku in­kje­to­wym oraz sam pro­ces na­no­sze­nia ich na podło­że. Pod­kre­ślił przy tym, że w prze­ci­wie­ństwie do pro­cesów kon­wen­cjo­nal­nych, gdzie użyt­kow­nik ma do czy­nie­nia z różny­mi kom­bi­na­cja­mi apli­ko­wa­nych farb i la­kie­rów, w przy­pad­ku in­kje­tu zmia­na atra­men­tu nie jest tak pro­sta i dla­te­go wy­ma­ga­na jest je­go uni­wer­sal­no­ść. Zw­rócił przy tym uwa­gę na ich zróżni­co­wa­ne za­cho­wa­nie przy na­no­sze­niu na po­szcze­gól­ne podło­ża: pa­pier, me­tal czy two­rzy­wa sztucz­ne. „W ka­żdym z tych przy­pad­ków apli­ko­wa­ne kro­ple two­rzą na po­wierzch­ni pla­my o różnych kszta­łtach i wiel­ko­ści. Fakt ten war­to wzi­ąć pod uwa­gę przy pro­cesie ka­li­bra­cji da­ne­go urządze­nia z wy­ko­rzy­sta­niem po­szcze­gól­nych su­row­ców”.

W swo­im wy­stąpie­niu Ma­ciej Baur zde­fi­nio­wał po­jęcia ta­kie jak stan­da­ry­za­cja, ka­li­bra­cja, cha­rak­te­ry­za­cja i kon­wer­sja barw­na. Pod­kre­ślał przy tym, że wła­ści­we wdro­że­nie pierw­szej z nich przy­no­si użyt­kow­ni­kom licz­ne ko­rzy­ści: „Stan­da­ry­za­cja ozna­cza jed­no­li­te śro­do­wi­sko pra­cy, gwa­ran­tu­jące jej sta­bil­no­ść. To zaś prze­kła­da się na prze­wi­dy­wal­ną re­pro­duk­cję barw, prze­wi­dy­wal­ne efek­ty wy­jścio­we dzi­ęki jed­ne­mu ze­sta­wo­wi za­so­bów oraz pew­no­ść przy wzno­wie­niach. Ko­lej­na za­le­ta to jed­no­rod­ny in­ter­fejs użyt­kow­ni­ka z mo­żli­wo­ścią do­stępu do wszyst­kich na­rzędzi. Wresz­cie re­duk­cja kosz­tów, wy­ni­ka­jąca z mniej­szej licz­by błędów i po­wtórzeń oraz mniej­szej kom­pli­ka­cji pro­ce­su przy­go­to­waw­cze­go”.
Na­stęp­nie Ma­ciej Baur omówił pro­ces ka­li­bra­cji i cha­rak­te­ry­za­cji w sys­te­mie Asan­ti. Pod­kre­ślał przy tym je­go pro­sto­tę i szyb­ko­ść oraz fakt, że ca­ła kon­fi­gu­ra­cja jest opar­ta na tzw. Ka­li­bro­wa­nych Try­bach Dru­ko­wa­nia (CMP – Ca­li­bra­ted Print Mo­de). Aby uła­twić pra­cę, ich go­to­wy ze­staw jest do­star­cza­ny wraz z sys­te­mem Asan­ti. „Dzi­ęki te­mu ope­ra­tor po­świ­ęca za­le­d­wie od 5 do 30 mi­nut na stwo­rze­nie no­we­go try­bu, de­dy­ko­wa­ne­go no­we­mu podło­żu” – mówił Ma­ciej Baur.
Pre­le­gent krok po kro­ku przed­sta­wił pro­ces ka­li­bra­cji i cha­rak­te­ry­za­cji w przy­pad­ku za­sto­so­wa­nia no­we­go podło­ża dru­ko­we­go. Na za­ko­ńcze­nie wy­mie­nił in­ne za­le­ty ofe­ro­wa­ne przez roz­wi­ąza­nie Ag­fa Gra­phics: kon­wer­sję pro­fi­li ICC, tzw. press re­pur­po­sing (zmia­nę urządze­nia wy­jścio­we­go w ostat­niej chwi­li z za­cho­wa­niem spój­no­ści barw), kon­wer­sję ko­lo­rów do­dat­ko­wych z uży­ciem bi­blio­te­ki Pan­to­ne oraz „dy­na­micz­ne” za­rządza­nie bar­wą w ce­lu mak­sy­ma­li­za­cji ja­ko­ści.

„Ja­ko pro­du­cent in­kje­to­wych roz­wi­ązań dru­ku­jących, atra­men­tów UV oraz to­wa­rzy­szące­go im opro­gra­mo­wa­nia po­sia­da­my bar­dzo du­żą wie­dzę i po­nad 15-let­nie do­świad­cze­nie w ob­sza­rze re­pro­duk­cji barw. Ka­żde­go dnia w po­nad czte­rech ty­si­ącach na­szych urządzeń prze­twa­rza­nych jest ok. 5 mln stro­nic. To da­je nam mo­żli­wo­ść czer­pa­nia z bie­żących do­świad­czeń użyt­kow­ni­ków i udo­sko­na­la­nia ofe­ro­wa­nych roz­wi­ązań. Jed­nym z nich jest naj­now­sza wer­sja sys­te­mu Asan­ti i sta­no­wi­ący jej in­te­gral­ną część mo­duł CMS” – pod­su­mo­wał Ma­ciej Baur.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści