Międzynarodowa ekspansja ABC/Allied Pressroom Products Europe: nowe rynki, nowi odbiorcyPoprzedni artykuł 

Pierwsze tygodnie br. przyniosły firmie ABC/Allied Pressroom Products Europe liczne wdrożenia produkowanej przez nią specjalistycznej chemii poligraficznej w drukarniach z różnych regionów świata. Dzięki techniczno -szkoleniowym wizytom poprzedzającym dostawy, ze środków wytwarzanych w warszawskim zakładzie ABC/Allied zaczęły korzystać kolejne drukarnie offsetowe z krajów takich jak: Litwa, Łotwa, Estonia, Rumunia czy RPA. Firma coraz śmielej wkracza też na rynki Europy Zachodniej, m.in. Francji, Belgii i Holandii.

Marka ABC/Allied Pressroom Products Europe staje się coraz bardziej rozpoznawalna, a jej produkty w wielu regionach świata osiągają pozycję dominującą. Jest to efekt podpisywanych przez firmę kolejnych umów dystrybucyjnych, bezpośrednich wizyt jej przedstawicieli u poszczególnych klientów, jak też ekonomicznych i proekologicznych korzyści wynikających z zastosowania jej produktów. Mówi Konrad Lewandowski, współwłaściciel i prezes zarządu ABC/Allied Pressroom Products Europe: „Ubiegły rok był przełomowy dla naszej działalności i cieszymy się, że także w tym roku dzieje się bardzo dużo. Dzięki częstym i bardzo pracowitym wizytom o charakterze techniczno-szkoleniowym nasze udziały rynkowe w poszczególnych krajach, także tych gdzie jesteśmy obecni stosunkowo krótko, systematycznie rosną. Wystarczy wspomnieć spektakularne sukcesy, jakie osiągamy od ub.r. w krajach bałtyckich, RPA czy też – dzięki pierwszym wdrożeniom zrealizowanym w ostatnich tygodniach – w Rumunii”.

Kraje bałtyckie: wschodni bastion ABC/Allied
Ekspansja firmy ABC/Allied Pressroom Products Europe na Litwie, Łotwie i w Estonii to  modelowy wręcz przykład skutecznych działań, zmierzających do stabilnego wzrostu i pozyskiwania kolejnych partnerów biznesowych. Jak podkreśla Konrad Lewandowski, bardzo duża w tym zasługa lokalnego przedstawiciela – firmy Polymark: „Nasze wspólne działania przyniosły efekt wręcz nadzwyczajny. Po kilku miesiącach nasze udziały w rynku krajów bałtyckich szacujemy na 35%. Produkty opatrzone znakiem handlowym ABC/Allied są obecne w największych, najbardziej liczących się drukarniach offsetowych z tego regionu, zarówno zwojowych jak i arkuszowych”.
Na początku lutego grupa przedstawicieli działu techniczno-handlowego Polymark była z wizytą w Polsce. Tu, u jednego z klientów firmy ABC/Allied Pressroom Products Europe, przeszli oni specjalistyczne szkolenia, poznając poszczególne produkty z jej oferty, zarówno od strony praktycznej jak i teoretycznej. „Takie wyjazdy mają bezpośrednie przełożenie na późniejsze sukcesy we wdrożeniach; dzięki nim łatwiej też przekonać kolejne drukarnie do korzyści, jakie przynosi stosowanie naszej chemii. W efekcie Litwa, Łotwa i Estonia stały się dla nas swego rodzaju wschodnim bastionem i punktem wyjścia do dalszej ekspansji – w Rosji oraz innych byłych republikach d. ZSRR” – mówi Konrad Lewandowski.

Chemia ABC/Allied w ojczyźnie Drakuli
Na początku br. przedstawiciele ABC/Allied Pressroom Products Europe zawitali także do Rumunii – kraju, w którym produkty firmy nie były dotychczas mocno rozpowszechnione. Podobnie jak w przypadku krajów bałtyckich, sytuacja uległa zmianie po nawiązaniu współpracy z nowym dealerem oraz zwizytowaniu kilkunastu tamtejszych zakładów poligraficznych, w większości z regionu Transylwanii. Mówi Konrad Lewandowski: „Odwiedziliśmy około 30 klientów, z których wszyscy używają obecnie naszej chemii, umożliwiającej drukowanie bez alkoholu. Rumunia to rynek, gdzie odbudowujemy swoją pozycję, więc traktujemy go – z punktu widzenia handlowego – jako nowy obszar. Dotychczas większość wizyt obejmowała drukarnie arkuszowe, ale w marcu planujemy podobny wyjazd, tym razem z myślą o drukarniach zwojowych”.

Kolejne sukcesy na rynku RPA
Niespełna rok temu przedstawiciele ABC/Allied Pressroom Products Europe po raz pierwszy odwiedzili RPA. Nawiązana wówczas współpraca z lokalnym dealerem zaowocowała skokowym wzrostem udziałów chemii ABC/Allied w tamtejszym rynku druku offsetowego. „W połowie roku 2014 szacowaliśmy je na ok. 50%, obecnie wzrosły one do ok. 80% – zapewnia Konrad Lewandowski. – To m.in. efekt naszego niedawnego, kolejnego wyjazdu podczas którego wdrożyliśmy nasze środki, umożliwiające drukowanie bez IPA w 15 maszynach, zarówno zwojowych jak i arkuszowych. Są one wykorzystywane m.in. we wszystkich trzech drukarniach Paarl Media – największej grupy poligraficznej w RPA. Do pracujących tam maszyn coldsetowych i heatsetowych dostarczamy produkowane w Warszawie specjalistyczne bufory i silikony”.

2015: kontynuować dobrą passę
W kolejnych miesiącach br. przedstawiciele ABC/Allied Pressroom Products Europe będą kierować swoja uwagę także na krajach nieco nam bliższe geograficznie, m.in. Belgię, Holandię, Francję czy Wielką Brytanię. Firma planuje też organizację szeregu konferencji technicznych z myślą o swoich odbiorcach z krajów bałtyckich, a także Czech i Słowacji. Z jej ofertą będzie można także zapoznać się podczas nadchodzących targów branżowych, m.in. w Chinach oraz Indiach. „Działamy na wielu frontach, w czym pomaga fakt, że firma ABC/Allied Pressroom Products zarządzana jest z trzech miejsc świata – Chin, USA i Polski. Lokalna obecność, nie tylko poprzez dealerów, ale także w zakresie produkcji i konfekcjonowania poszczególnych wyrobów, ma tu kluczowe znaczenie dla odnoszonych przez nas sukcesów. Mamy nadzieję, że rok 2015 okaże się dla ABC/Allied Pressroom Products Europe nie mniejszym sukcesem, niż przełomowy rok ubiegły” – podsumowuje Konrad Lewandowski.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com
photo credit: Earth - Illustration via photopin (license)

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności