Pokolenie Z wkracza na rynek pracyPoprzedni artykuł 

Po raz pierwszy w historii w miejscu pracy spotkają się aż cztery różne generacje: Baby Boomers – czyli pokolenie wyżu demograficznego, pokolenie X, pokolenie Milenium oraz  Z. Zarządzanie tak zróżnicowaną grupą będzie stanowiło ogromne wyzwanie. Potwierdzają to wyniki przeprowadzonych na zlecenie Ricoh badań. Według 52% zatrudnionych pracodawcy nie potrafią sprostać oczekiwaniom wielopokoleniowej kadry pracowniczej. Jednocześnie zróżnicowany pokoleniowo zespół uznawany się przez większość respondentów (88%) za atut firmy.

Jakie są największe wyzwania z którymi muszą zmierzyć się pracodawcy? 35% badanych reprezentujących starsze generacje przyznało, że wejście pokolenia Z na rynek pracy będzie wiązało się z pewnymi zawirowaniami. Zdaniem 65% respondentów każde z pokoleń reprezentuje inny styl pracy. Zmniejsza się również znaczenie komunikacji twarzą w twarz. Podczas, gdy wśród Baby Boomers w taki sposób najchętniej kontaktuje się 77% wśród pokolenia Z odsetek ten spada do 58%. Różnice można również zaobserwować na przykładzie oczekiwań wobec pracodawcy. Aż 73% osób z pokolenia Z jest przekonanych, że przyszli pracodawcy dostosują się do ich potrzeb. Wśród pozostałych badanych z tym stwierdzeniem zgadzało się zaledwie 48%.

R E K L A M A
Pokolenie Z odmienni środowisko pracy, młodzi pracownicy znają możliwości nowych technologii i potrafią z nich korzystać. Dla firm odpowiednie wykorzystanie potencjału, który drzemie w wielopokoleniowym zespole będzie musiało wiązać się z inwestycją w nowoczesne narzędzia” – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe. „Aby osiągnąć sukces musimy być elastyczni – wtłaczanie wszystkich do tych samych tradycyjnych ram nie pozwoli na efektywne wykorzystanie potencjału, który wnosi każde z pokoleń.”  

Więcej informacji: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/pl

Na podstawie informacji firmy Ricoh Polska Sp. z o.o.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności