Ponad 100 uczestników gościło 1 i 2 października 2015 na Wielkoformatowym Seminarium firmy Atrium Centrum Ploterowe. Przez dwa dni w Hotelu Sułkowski Conference & Resort uczestnicy mogli się zapoznać z niemal każdą technika druku wielkoformatowego.
2 dni, 12 prelegentów, 20 urządzeń, 100 uczestników. Tak w skrócie można opisać liczbami skalę Seminarium Atrium. Goście otrzymali potężną dawkę wiedzy z pierwszej ręki bezpośrednio od partnerów technologicznych seminarium i polskiego dystrybutora.
Pierwszego dnia miał miejsce blok prezentacyjny (wykłady) oraz krótki blok demonstracyjny po którym odbyła się branżowa kolacja połączona z imprezą integracyjną. Natomiast drugi dzień to wyłącznie panel warsztatowy i praktyczny.
Wiedza z pierwszej ręki
Otwarcia Seminarium dokonał Prezes Zarządu Atrium Centrum Ploterowe - Maciej Juchkiewicz.
Pie rwsza prezentacja należała do gościa specjalnego, doktora Mariusz Wszołka. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego jest specjalistą projektowania komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem design thinking oraz corporate identity. Pierwsza część wykładu pod tytułem "Reklama wiodąca, czyli rzecz o reklamach, które się pamięta" zrobiła na uczestnikach ogromne wrażenie. Doktor na przykładach przedstawił jak myśleć o reklamie, nie od strony technologicznej a od strony wrażeń jakie mają dostarczać i funkcji jakie mają spełniać.
Drugim gościem był szef niemieckiego oddziału, producenta ploterów firmy Mutoh, pan Volker Lienig. Zaprezentował sposób podejścia pracy w japońskiej fabryce Mutoh, gdzie produkcja ploterów opiera się na stanowiskach nazwanych „gniazdami”, a nie na standardowej, etapowej, linearnej produkcji. Volker Lienig udowodnił z jaką precyzją Mutoh podchodzi do produkcji swoich drukarek wielkoformatowych .
Kontynuacją tego tematu, była prezentacja polskiego product managera ploterów Mutoh, Wojciecha Milewskiego z firmy Atrium. Zaprezentował on kilka najnowszych urządzeń serii ValueJet oraz omówił technologie firmy Mutoh takie jak Intelligent Interweaving oraz DropMaster.
Kolejną ciekawą prezentacją była wirtualna wycieczka po technologiach brytyjskiej firmy Screen i Inca. Topową drukarkę UV typu flatbed – Screen Truepress Jet 3200 UV przedstawił Michał Pytel. Opowiedział on kosmicznej precyzji i prędkości oraz o niespotykanych technologiach, takich jak druk lentykularny i wielowarstwowy, które są możliwe do zrealizowania na wspomnianym ploterze.
Imponujące możliwości nowej wersji oprogramowania ripującego Onyx 12 zaprezentuje i omówi przedstawiciel producenta. Nową wersję Onyx można będzie także zobaczyć w akcji, drugiego dnia seminarium podczas bloku warsztatowego.
Porównania technologii la teksowej i Mutoh UMS dokonał specjalista zarządzania barwą w druku wielkoformatowym, Grzegorz Budkiewicz z działu mediów firmy Atrium Centrum Ploterowe.
Rzetelne sprawdzenie za i przeciw pozwoliło wyłonić ekonomicznego i jakościowego zwycięzcę w tej konfrontacji atramentów „eko”. Wskazano też jakimi wiarygodnymi certyfikatami są podpisane i jak to weryfikować w praktyce.
Po lunchu uczestnicy seminarium powrócili na druga turę prezentacyjną, którą rozpoczęła pani Karolina Warkoczyńska z firmy Margot. Firma ta specjalizuje się w dostarczaniu kompletnych systemów sublimacyjnych opartych na drukarkach Mutoh, specjalistycznych termoprasach i kalandrach oraz dedykowanych atramentach. Przedstawiła jakie możliwości, nie tylko tekstylne daje pośredni cyfrowy druk termotransferowy. Od produkcji smyczy, przez odzież, gadżety, meble, dekoracje po wielkoformatowe flagi.