92% eu­ro­pej­skich firm nie jest go­to­wych na Jed­no­li­ty Ry­nek Cy­fro­wyPoprzedni artykuł 

92% eu­ro­pej­skich przed­si­ębiorstw nie jest go­to­wych na wdro­że­nie Jed­no­li­te­go Ryn­ku Cy­fro­we­go (Di­gi­tal Sin­gle Mar­ket, DSM) – wy­ni­ka ze zre­ali­zo­wa­nych na zle­ce­nie Ri­coh ba­dań. Wpro­wa­dze­nie Jed­no­li­te­go Ryn­ku Cy­fro­we­go ma być jed­ną z naj­wa­żniej­szych re­gu­la­cji tej de­ka­dy. Sza­cu­je się, że dzi­ęki niej mo­gą po­wstać set­ki ty­si­ęcy no­wych miejsc pra­cy i zo­stać wy­pra­co­wa­nych do­dat­ko­wych 415 mi­liar­dów Eu­ro. Ba­da­nie Ri­coh prze­pro­wa­dzo­no na próbie 1360 osób za­rządza­jących eu­ro­pej­ski­mi przed­si­ębior­stwa­mi.  

Jed­no­li­ty Ry­nek Cy­fro­wy ma uła­twić do­stęp do to­wa­rów i usług w ca­łej Eu­ro­pie, stwo­rzyć sprzy­ja­jące wa­run­ki i jed­no­li­te za­sa­dy do pro­wa­dze­nia dzia­łal­no­ści oraz zmak­sy­ma­li­zo­wać po­ten­cjał wzro­stu go­spo­dar­ki UE1. Tym­cza­sem o pla­nach wdro­że­nia tych roz­wi­ązań wie za­le­d­wie po­ło­wa ba­da­nych (51%) – naj­mniej­szy od­se­tek w kra­jach nor­dyc­kich (28%), Bel­gii­/Luk­sem­bur­gu (29%) i Por­tu­ga­lii (30%). 

Obec­nie za­le­d­wie 7% eu­ro­pej­skich firm z sek­to­ra Ma­łych i Śred­nich Przed­si­ębiorstw sprze­da­je swo­je usłu­gi i to­wa­ry za gra­ni­cę. Z per­spek­ty­wy roz­wo­ju go­spo­dar­ki UE klu­czo­we jest zwi­ęk­sze­nie od­set­ka te­go ty­pu trans­ak­cji2. Ro­zu­mie­ją to rów­nież przed­si­ębior­cy. Wi­ęk­szo­ść z nich (65%) w ci­ągu naj­bli­ższych pi­ęciu lat pla­nu­je eks­pan­sję na in­ne eu­ro­pej­skie ryn­ki.

Wpro­wa­dze­nie Jed­no­li­te­go Ryn­ku Cy­fro­we­go wi­ąże się we­dług ba­da­nych z na­stępu­jący­mi ko­rzy­ścia­mi: do­stępem do wi­ęk­szej licz­by klien­tów (56%), mo­żli­wo­ścią we­jścia na no­we eu­ro­pej­skie ryn­ki (52%) a ta­kże zmniej­sze­niem kosz­tów ope­ra­cyj­nych (48%).

24% ba­da­nych nie do­strze­ga żad­nych ko­rzy­ści, 40% oba­wia się zwi­ęk­szo­ne­go po­zio­mu kon­ku­ren­cyj­no­ści a 37% kosz­tów, które będzie mu­sia­ła po­nie­ść. Z ko­lei 34% twier­dzi, że nie ma od­po­wied­nich za­so­bów dzi­ęki którym mo­gli­by sko­rzy­stać z mo­żli­wo­ści wy­ni­ka­jących z wpro­wa­dze­nia Jed­no­li­te­go Ryn­ku Cy­fro­we­go.  

Da­vid Mills, dy­rek­tor ge­ne­ral­ny Ri­coh Eu­ro­pe, po­wie­dział: „Na­sze ba­da­nia po­ka­zu­ją, że eu­ro­pej­scy przed­si­ębior­cy nie do ko­ńca zda­ją so­bie spra­wę z mo­żli­wo­ści  pły­nących z wpro­wa­dze­nia Jed­no­li­te­go Ryn­ku Cy­fro­we­go. Sz­cze­ry nie­po­kój bu­dzi fakt, że wie­lu me­na­dże­rów wy­so­kie­go szcze­bla zda­je się nie od­czu­wać bez­po­śred­niej po­trze­by przy­go­to­wa­nia swo­ich or­ga­ni­za­cji na cze­ka­jącą Eu­ro­pę cy­fry­za­cję go­spo­dar­ki. Za­czy­na­jąc pro­ces opty­ma­li­za­cji, cy­fry­za­cji i stan­da­ry­za­cji swo­ich pro­ce­dur już te­raz, my­ślące per­spek­ty­wicz­nie eu­ro­pej­skie przed­si­ębior­stwa znacz­nie uła­twia­ją so­bie bu­do­wa­nie prze­wa­gi kon­ku­ren­cyj­nej. Krok ten jest nie­zbęd­ny, je­śli w Eu­ro­pie ma­ją po­wsta­wać fir­my, które będą mo­gły sku­tecz­nie kon­ku­ro­wać na glo­bal­nych ryn­kach.”

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my  Ri­coh Pol­ska Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści