Zau­to­ma­ty­zo­wa­ne roz­wi­ąza­nia CtP Ag­fa Gra­phics uspraw­nia­ją pra­cę dzia­łu pre­press w dru­kar­ni Za­po­lexPoprzedni artykuł 

rzy jednej z dwóch linii CtP firmy Agfa Graphics stoją: Maciej Goderski - szef studia CtP w firmie Zapolex (z lewej) i Jarosław Suchodolski - regionalny szef sprzedaży Agfa Graphics.
rzy jed­nej z dwóch li­nii CtP fir­my Ag­fa Gra­phics sto­ją: Ma­ciej Go­der­ski – szef stu­dia CtP w fir­mie Za­po­lex (z le­wej) i Ja­ro­sław Su­cho­dol­ski – re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży Ag­fa Gra­phics.

W ostat­nim cza­sie do gro­na ro­dzi­mych użyt­kow­ni­ków roz­wi­ązań CtP ofe­ro­wa­nych przez fir­mę Ag­fa Gra­phics do­łączy­ła dru­kar­nia Za­po­lex z To­ru­nia – je­den z naj­wi­ęk­szych pol­skich za­kła­dów po­li­gra­ficz­nych, spe­cja­li­zu­jących się w pro­duk­cji dzie­ło­wej. W dru­giej po­ło­wie br. roz­po­częły tu pra­cę dwa zauto­ma­ty­zo­wa­ne sys­te­my CtP, ba­zu­jące na pe­łno­for­ma­to­wych na­świe­tlar­kach Ava­lon N8–24S. Za­po­lex jest też wie­lo­let­nim użyt­kow­ni­kiem ter­mo­czu­łych płyt pro­du­ko­wa­nych przez Ag­fa Gra­phics – Ener­gy Eli­te Pro.

„Wy­mia­na par­ku ma­szy­no­we­go w na­szej przy­go­to­wal­ni by­ła spo­wo­do­wa­na przede wszyst­kim ko­niecz­no­ścią wdro­że­nia sys­te­mów bar­dziej zauto­ma­ty­zo­wa­nych, wy­daj­niej­szych i uspraw­nia­jących etap wy­ko­ny­wa­nia form dru­ko­wych – tłu­ma­czy Jo­lan­ta Pol­kow­ska, pre­zes za­rządu dru­kar­ni Za­po­lex. – Wcze­śniej po­sia­da­li­śmy urządze­nia dwóch różnych pro­du­cen­tów, wi­ęc za­le­ża­ło nam ta­kże na ujed­no­li­ce­niu roz­wi­ąza­nia CtP, które by­ło­by jed­no­cze­śnie bar­dzo er­go­no­micz­ne i nie­za­wod­ne. Wa­żnym dla nas by­ło też ofe­ro­wa­ne przez do­staw­cę wspar­cie tech­nicz­ne. Pro­fe­sjo­na­lizm, szyb­ka re­ak­cja na po­ja­wia­jące się py­ta­nia, jed­nym sło­wem – opie­ka po­sprze­da­żo­wa, da­jąca po­czu­cie bez­pie­cze­ństwa. Wszyst­kie te wy­ma­ga­nia spe­łni­ła ofer­ta przed­sta­wio­na przez fir­mę Ag­fa Gra­phics, z którą od wie­lu lat współpra­cu­je­my w za­kre­sie ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­ny­ch”.|
Wy­bór dru­kar­ni Za­po­lex pa­dł na dwa w pe­łni zauto­ma­ty­zo­wa­ne li­nie CtP, z których ka­żda skła­da się z: po­daj­ni­ka Sin­gle Au­to­lo­ader z za­sob­ni­kiem o po­jem­no­ści mak­sy­mal­nej 100 płyt oraz funk­cją usu­wa­nia prze­kła­dek; pe­łno­for­ma­to­wej na­świe­tlar­ki ter­micz­nej Ava­lon N8–24S; sys­te­mu Ba­cher Punch 780 HB prze­zna­czo­ne­go do wy­ci­na­nia otwo­rów szyb­kie­go pa­so­wa­nia; wy­wo­ły­war­ki Elan­trix 125Hx o podwy­ższo­nej wy­trzy­ma­ło­ści oraz urządze­nia do wy­kła­da­nia płyt Elan­trix Stac­ker 125Ex. Na­świe­tlar­ka­mi ste­ru­je opro­gra­mo­wa­nie Apo­gee Pla­te­Ma­ker 9.0, kom­pa­ty­bil­ne z ze­wnętrz­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi użyt­ko­wa­ny­mi przez dru­kar­nię: sys­te­mem work­flow (za­rządza­jącym ca­łą przy­go­to­wal­nią), por­ta­lem po­zwa­la­jącym na zdal­ną współpra­cę z klien­ta­mi oraz sys­te­mem MIS, które­go im­ple­men­ta­cja zo­sta­nie sfi­na­li­zo­wa­na przed ko­ńcem te­go ro­ku.

„Ze względu na fakt, że ko­rzy­sta­my z do­tych­cza­so­we­go sys­te­mu work­flow oraz dzia­ła­jące­go w opar­ciu o nie­go por­ta­lu zdal­ne­go prze­sy­ła­nia i ak­cep­ta­cji zle­ceń, za­le­ża­ło nam na pe­łnej kom­pa­ty­bil­no­ści wszyst­kich roz­wi­ązań so­ftwa­re­’o­wych pra­cu­jących w na­szej fir­mie – mówi Jo­lan­ta Pol­kow­ska. – Do­ty­czy to rów­nież wdra­ża­ne­go przez nas sys­te­mu MIS, który po­zwa­la na spraw­niej­sze i efek­tyw­niej­sze za­rządza­nie ca­łym, za­trud­nia­jącym po­nad 200 osób przed­si­ębior­stwe­m”.
Za­po­lex spe­cja­li­zu­je się w pro­duk­cji dzie­ło­wej, która sta­no­wi gros re­ali­zo­wa­nych tu zle­ceń. Po­zo­sta­łe za­mówie­nia to ga­zet­ki re­kla­mo­we, bro­szu­ry, ma­te­ria­ły re­kla­mo­we. Oko­ło 80–85% ksi­ążek tra­fia na ry­nek pol­ski, po­zo­sta­łe są za­ma­wia­ne przez wy­daw­ców z Eu­ro­py Za­chod­niej – Nie­miec, Wiel­kiej Bry­ta­nii, Fran­cji czy Bel­gii. Du­żą prze­wa­gą tech­no­lo­gicz­ną to­ru­ńskiej fir­my jest roz­bu­do­wa­ny park sprzęto­wy, skła­da­jący się z dwóch zwo­jo­wych ma­szyn he­at­se­to­wych, pi­ęciu ar­ku­szo­wych ma­szyn of­f­se­to­wych (od 2 do 8 ko­lo­rów; część z nich jest wy­po­sa­żo­na w od­wi­ja­ki pa­pie­ru z ro­li) oraz bo­ga­to wy­po­sa­żo­nej ha­li intro­ligatorskiej. „Wy­ko­nu­je­my wszyst­kie istot­ne z punk­tu wi­dze­nia od­bior­cy ro­dza­je opraw: twar­dą, kle­jo­ną, ze­szy­to­wą, zin­te­gro­wa­ną. Obec­nie pla­nu­je­my za­kup ma­szyny umo­żli­wia­jącej jesz­cze wi­ęk­sze wzbo­ga­ce­nie na­szej ofer­ty” – mówi pre­zes za­rządu dru­kar­ni.

We wszyst­kich pra­cu­jących w dru­kar­ni Za­po­lex ma­szy­nach – za­rów­no zwo­jo­wych jak i ar­ku­szo­wych – od wie­lu lat wy­ko­rzy­sty­wa­ne są ter­mo­czu­łe pły­ty Ag­fa Gra­phics. Naj­pierw był to mo­del Ener­gy Eli­te, nie­co później za­stąpio­ny przez udo­sko­na­lo­ną wer­sję – Ener­gy Eli­te Pro. Jo­lan­ta Pol­kow­ska za­zna­cza, że wie­lo­let­nie do­świad­cze­nia za­rów­no z sa­my­mi pły­ta­mi, jak też z ich pro­du­cen­tem, mia­ły zna­czący wpływ na wy­bór Ag­fa Gra­phics ja­ko do­staw­cy no­wych roz­wi­ązań CtP: „Mie­li­śmy pew­no­ść, że za­rów­no wspar­cie tech­nicz­ne, jak i ob­słu­ga po­sprze­da­żo­wa będą na naj­wy­ższym po­zio­mie. Płyt Ener­gy Eli­te Pro uży­wa­my z po­wo­dze­niem od trzech lat, wcze­śniej ko­rzy­sta­li­śmy z ich po­przed­ni­ków. Tak dłu­gi czas ich użyt­ko­wa­nia jed­no­znacz­nie po­twier­dza, że spe­łnia­ją one wszyst­kie na­sze wy­ma­ga­nia – po­cząw­szy od eta­pu na­świe­tla­nia i wy­wo­ły­wa­nia, ko­ńcząc na ich za­cho­wa­niu się w ma­szy­nie dru­ku­jącej. Te­go sa­me­go, wy­so­kie­go po­zio­mu spo­dzie­wa­li­śmy się po za­pro­po­no­wa­nym przez Ag­fa Gra­phics roz­wi­ąza­niu CtP i z per­spek­ty­wy kil­ku pierw­szych mie­si­ęcy je­go użyt­ko­wa­nia mo­że­my po­wie­dzieć, że był to wy­bór tra­fio­ny”.
Ma­ciej Go­der­ski, szef stu­dia CtP w fir­mie Za­po­lex, po­twier­dza: „Ob­słu­ga sys­te­mów Ava­lon N8–24S nie na­stręcza żad­nych pro­ble­mów, a prze­sta­wie­nie się na­szych ope­ra­to­rów z do­tych­czas użyt­ko­wa­nych urządzeń na no­we prze­bie­gło bar­dzo płyn­nie. Pręd­ko­ść ofe­ro­wa­na przez na­świe­tlar­ki Ag­fa Gra­phics, jak rów­nież ste­ro­wa­nie ni­mi z jed­ne­go miej­sca po­przez in­ter­fejs Apo­gee, mia­ły zna­czący wpływ na zwi­ęk­sze­nie wy­daj­no­ści ca­łe­go dzia­łu pre­press. Co wi­ęcej, od­po­wied­nia kon­fi­gu­ra­cja obu sys­te­mów po­mo­gła nam w bar­dziej opty­mal­ny spo­sób wy­ko­rzy­stać po­miesz­cze­nia, ja­ki­mi dys­po­nu­je­my”.
Jo­lan­ta Pol­kow­ska do­da­je: „Ch­cia­ła­bym pod­kre­ślić rów­nież pe­łne wspar­cie do­staw­cy na ka­żdym eta­pie pro­jek­tu zwi­ąza­ne­go z wdro­że­niem no­wych sys­te­mów CtP: od wy­bo­ru od­po­wied­niej ich kon­fi­gu­ra­cji, po­przez mak­sy­mal­ne skróce­nie ter­mi­nu do­sta­wy, suk­ce­syw­ną in­sta­la­cję obu ma­szyn aż po szko­le­nie dla za­ło­gi i opie­kę po­sprze­da­żo­wą”.
Mówi Ja­ro­sław Su­cho­dol­ski, re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży Ag­fa Gra­phics: „Dzia­łal­no­ść w bra­nży po­li­gra­ficz­nej ozna­cza no­we wy­zwa­nia nie­mal ka­żde­go dnia. Obec­nie spo­sób współpra­cy po­mi­ędzy pro­du­cen­tem, do­staw­cą a dru­kar­nią jest zu­pe­łnie in­ny niż kie­dyś. Sta­ra­my się do­pa­so­wać do zmie­nia­jących się wy­ma­gań klien­tów i m.in. dzi­ęki ta­kie­mu po­de­jściu ma­my przy­jem­no­ść współpra­co­wać z ta­ki­mi part­ne­ra­mi jak Za­po­lex. Ta świet­nie pro­spe­ru­jąca i bar­dzo zna­na fir­ma ob­da­rza nas swym za­ufa­niem od lat, ko­rzy­sta­jąc z pro­du­ko­wa­nych przez Ag­fa Gra­phics płyt of­f­se­to­wych. Tym bar­dziej cie­szy ko­lej­ny kre­dyt za­ufa­nia, ja­kim jest de­cy­zja jej kie­row­nic­twa o kom­plek­so­wym wy­po­sa­że­niu dzia­łu pre­press w dwie au­to­ma­tycz­ne li­nie CtP na­szej fir­my. Zwłasz­cza bio­rąc pod uwa­gę, że do­tych­czas pra­co­wa­ły tu dwa urządze­nia różnych pro­du­cen­tów. Ma­my na­dzie­ję, że na­sze sys­te­my CtP przy­czy­nią się do dal­sze­go, prężne­go roz­wo­ju dru­kar­ni Za­po­lex i sta­ną się wa­żnym ele­men­tem owoc­nej dla obu stron współpra­cy.”

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści