Stora Enso poinformowała, że nagroda Grand Prix przyznana w ubiegłorocznej edycji konkursu Red Dot Award na najlepszy projekt opakowania przypadła firmie Win Win Packaging Ltd. z Finlandii. Uznanie jurorów wzbudził unikalny projekt „To nie jest Calvados”, skierowany do entuzjastów tego wytrawnego napoju alkoholowego i dedykowany trunkom klasy premium. Opakowanie bazuje na stworzonej przez Stora Enso specjalnej tekturze falistej Re-board, charakteryzującej się bardzo wysoką sztywnością i wytrzymałością. Do wykonania jego zewnętrznej części wykorzystano karton Ensocoat, przede wszystkim z uwagi na możliwość osiągnięcia atrakcyjnego efektu wizualnego i wykorzystania oferowanych przez niego parametrów poligraficznych.
Trunek „To nie jest Calvados” został wyprodukowany przez niewielką fińską destylarnię, która do jego produkcji stosuje wyłącznie naturalne jabłka z bio-upraw, stroni od barwników spożywczych i innych sztucznych substancji. Z uwagi na jego przeznaczenie – na niszowy i bardzo konkurencyjny rynek – opakowanie (każde posiadające własny, unikalny numer) musiało zostać wykonane w sposób nieszablonowy, by zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy. Hasło widniejące na etykiecie jednoznacznie określa gatunek tego wyrobu i jednocześnie rzuca wyzwanie podobnym w smaku do Calvados napojom alkoholowym spoza Normandii. Całości obrazu dopełnia „męski” kształt oraz prosty wzór etykiety, na której zastosowano font Franklin Gothic.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com