Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) przyspiesza cyfryzację branży i dalej rozszerza ofertę dla rosnących segmentów rynku – druku opakowań, druku cyfrowego i usług, z myślą o pokazaniu na targach drupa. Z jednej strony ważne jest zintegrowanie i automatyzacja całego łańcucha wartości dodanej u klientów i tym samym zwiększenie konkurencyjności drukarni.
W tym celu systemy z dopasowanymi usługami będą wkrótce pracowały bardziej samodzielnie i autonomicznie. Z drugiej strony oferta nowych systemów do drukowania cyfrowego ma pomóc klientom rozwinąć nowe modele biznesowe. Nowy system druku cyfrowego opracowany wspólnie z firmą Fujifilm powstał z założeniem, aby dzięki uelastycznieniu druku przemysłowego móc otworzyć się na nowe rynki.
„Wprowadzimy naszą branżę w nową cyfrową erę”, mówi Gerold Linzbach, prezes zarządu firmy.
„W tym celu inwestujemy w rosnące segmenty rynku druku cyfrowego i usług. Nasi klienci oczekują od nas wartości dodanej oraz rozszerzonych możliwości biznesowych, a my wspieramy ich aktywnie w transformacji w kierunku cyfrowej przyszłości.”
Heidelberg zaprezentuje cyfrową przyszłość na targach drupa 2016 w Düsseldorfie pod hasłem „Simply Smart”. W dynamicznie zmieniającym się środowisku branżowym, drukarnie muszą coraz szybciej i elastyczniej reagować na globalne wymagania swoich klientów. Ważne jest dopasowanie ucyfrowienia swojego modelu biznesowego i zaangażowanie w ten proces swoich odbiorów.
Przemysłowy system druku cyfrowego zwiększa elastyczność i wydajność
Na targach swoją premierę będzie miał nowy system druku cyfrowego Heidelberg Primefire 106. W ciągu niecałych dwóch lat firma we współpracy ze swoim japońskim partnerem Fujifilm przygotowała ofertę dla przemysłowego druku cyfrowego. Rozpoczęcie sprzedaży po prezentacji na targach przewidziane jest na rok 2017. Rynek poligraficzny jako całość rozwija się w kierunku personalizowanych i mniejszych nakładów. Rynek druku cyfrowego rośnie rocznie w dwucyfrowych wartościach. Heidelberg posiada szeroką ofertę maszyn cyfrowych zintegrowaną ze swoimi najnowszymi rozwiązaniami w zakresie offsetu. „Zintegrowane drukarnie mogą lepiej utrzymać się w trudnym otoczeniu rynkowym. Automatyzacja jest kluczem do pozostania konkurencyjnym w sektorze poligraficznym”, mówi Stephan Plenz, członek zarządu odpowiedzialny za dział Equipment. „Dla większości drukarni cyfrowy łańcuch wartości dodanej będzie po prostu niezbędny, aby były one gotowe na to co niesie przyszłość.”
Podstawę tego stanowi zintegrowana platforma oprogramowania, która umożliwia przepływ danych od przyjęcia zamówienia, poprzez maszyny, aż do realizacji zleceń. Heidelberg połączył swoje całe portfolio w systemie zarządzania przebiegiem procesów produkcji druków i mediów Prinect. W połączeniu z całkowicie nowym wyglądem i koncepcją systemu sterowania maszynami drukującymi, coraz więcej operacji w drukarni zostaje zautomatyzowanych. Wraz z nową generacją maszyn Speedmaster coraz bardziej realna staje się wizja Heidelberga autonomicznej drukarni, co pozwoli osiągać coraz większą produktywność i rentowność. „W „inteligentnej drukarni” przyszłości („Smart Print Shop”) pokażemy, że Heidelberg to nie tylko maszyny. Punktem odniesienia nie będzie tylko punkt rentowności pojedynczych systemów, lecz wydajność całego łańcucha wartości dodanej naszych klientów. Oferujemy całościowe rozwiązania – od kompletnie nowych innowacji biznesowych po wysokowydajne całościowe procesy”, potwierdza Stephan Plenz.
Platforma usług serwisowych oparta na rozwiązaniach w chmurze dla zwiększenia konkurencyjności
W erze cyfrowej znacznie zmieni się również współpraca pomiędzy firmą Heidelberg a jej klientami. Firma pracuje nad nową platformą serwisową opartą o rozwiązania w chmurze, która będzie łatwo dostępna i obejmuje całe portfolio usług. Podstawą platformy jest sieć zdalnego serwisu Heidelberga (Remote Service Network), która z serwisem Heidelberga łączy 10.000 maszyn i 15.000 pakietów oprogramowania. Dostępne na tej platformie usługi takie jak np. Remote Monitoring czy Performance Plus pomogą klientom w zwiększeniu dostępności ich maszyn, ale także w zwiększeniu ich całościowej produktywności. Duża baza maszyn podłączonych do sieci jest decydująca dla jakości poszczególnych produktów serwisowych oraz rekomendacji produktywności. Klienci otrzymują dostęp do platformy serwisowej przez portal klienta, który zawiera wiele aplikacji. Wszystkie informacje, wsparcie, dane kontaktowe, których klient potrzebuje od Heidelberga będą dla niego dostępne: od przeglądu bazy zainstalowanych maszyn, poprzez dostępne uaktualnienia, do komunikatów o błędach i narzędzi o charakterze poradnikowym.
„W cyfrowym świecie przyszłości, klienci będą mieli przegląd wszystkich niezbędnych informacji potrzebnych do optymalnego prowadzenia swojej firmy”, mówi Harald Weimer, członek zarządu odpowiedzialny za dział Services. „Poza tym oferujemy naszym klientom konkretne rozwiązania dla maksymalizacji dostępności maszyn, zwiększenia ich całkowitej wydajności oraz łatwego dostępu do sprawdzonych przez Heidelberga materiałów eksploatacyjnych.” Heidelberg już teraz osiąga prawie 50 procent przychodów z usług serwisowych i materiałów eksploatacyjnych i stale rozszerza swoją ofertę w tym zakresie.
Na podstawie informacji firmy Heidelberg Polska Sp. z o.o.