Ag­fa Gra­phics wpro­wa­dza na ry­nek wer­sję 3.1 opro­gra­mo­wa­nia do two­rze­nia skle­pów in­ter­ne­to­wych – Apo­gee Sto­re­Front i Asan­ti Sto­re­FrontPoprzedni artykuł 

Nowa wersja oprogramowania Apogee/Asanti StoreFront umożliwia tworzenie personalizowanych zestawów, składających się z różnych produktów dostępnych w sklepie internetowym.
No­wa wer­sja opro­gra­mo­wa­nia Apo­ge­e/Asan­ti Sto­re­Front umo­żli­wia two­rze­nie per­so­na­li­zo­wa­nych ze­sta­wów, skła­da­jących się z różnych pro­duk­tów do­stęp­nych w skle­pie in­ter­ne­to­wym.

Ag­fa Gra­phics po­in­for­mo­wa­ła o wpro­wa­dze­niu na ry­nek naj­now­szej wer­sji – 3.1 – opro­gra­mo­wa­nia Apo­gee Sto­re­Front i Asan­ti Sto­re­Front. Umo­żli­wia ono two­rze­nie skle­pów in­ter­ne­to­wych i jest prze­zna­czo­ne dla dru­ka­rń – od­po­wied­nio – of­f­se­to­wych i cy­fro­wych wiel­ko­for­ma­to­wych. W no­wej wer­sji po­ja­wi­ło się kil­ka no­wych, uży­tecz­nych funk­cji, m.in. two­rze­nie ze­sta­wów z ofe­ro­wa­nych w skle­pach pro­duk­tów, wpro­wa­dza­nie ra­ba­tów oraz ko­dów pro­mo­cyj­nych.

Two­rze­nie ze­sta­wów
Funk­cja ta umo­żli­wia gru­po­wa­nie różnych pro­duk­tów w ra­mach wspól­nej ofer­ty pro­po­no­wa­nej klien­to­wi. Przy­kła­do­wy ze­staw mo­że uwzględ­niać pla­kat wy­sta­wo­wy z na­dru­ko­wa­ną tre­ścią oraz pa­su­jące do nie­go na­klej­ki okien­ne. W tym względzie – jak za­pew­nia Ag­fa Gra­phics – pro­gram Sto­re­Front jest uni­kal­ny. Za­sto­so­wa­ny w nim spe­cjal­ny kre­ator (wi­zard) pro­wa­dzi klien­ta skle­pu – krok po kro­ku – przez ca­ły pro­ces skła­da­nia za­mówie­nia. Funk­cjo­nal­no­ść ta po­zwa­la na pro­stą i efek­tyw­ną per­so­na­li­za­cję wszyst­kich ele­men­tów wcho­dzących w skład ze­sta­wu.
„Aby osi­ągnąć suk­ces na ryn­ku we­b-to­-print, na­le­ży za­ofe­ro­wać klien­tom pro­ste w uży­ciu na­rzędzie za­ma­wia­nia pro­duk­tów w try­bie on­li­ne – mówi An­dy Grant, szef dzia­łu opro­gra­mo­wa­nia w fir­mie Ag­fa Gra­phics. – Po­moc w efek­tyw­nym two­rze­niu ze­sta­wu pro­duk­tów to wła­ści­wy przy­kład te­go, w ja­ki spo­sób opro­gra­mo­wa­nie uspraw­nia pro­ces skła­da­nia za­mówień, zwłasz­cza w przy­pad­ku mniej do­świad­czo­nych użyt­kow­ni­ków. Zm­niej­sza rów­nież ry­zy­ko zło­że­nia nie­kom­plet­ne­go za­mówie­nia czy też re­zy­gna­cji z za­ku­pów w trak­cie ich re­ali­za­cji”.

Ra­ba­ty i ko­dy pro­mo­cyj­ne
Opro­gra­mo­wa­nie Apo­gee Sto­re­Front i Asan­ti Sto­re­Front w wer­sji 3.1 umo­żli­wia też sto­so­wa­nie ko­dów pro­mo­cyj­nych, upraw­nia­jących do uzy­ska­nia ra­ba­tu na jed­no lub wi­ęcej za­mówień. Mo­gą to być za­rów­no jed­norazowe, oka­zjo­nal­ne zni­żki, jak też sta­ły ra­bat, np. dla klien­tów re­ali­zu­jących du­że ilo­ści za­mówień. Do­stęp­na jest w nim ta­kże funk­cja, w ra­mach której dru­kar­nia wiel­ko­for­ma­to­wa mo­że z jed­nej stro­ny wpro­wa­dzić do­dat­ko­we opcje do ofe­ro­wa­ne­go pro­duk­tu, z dru­giej zaś – za­pro­po­no­wać ni­ższą ce­nę, uza­le­żnio­ną od wiel­ko­ści za­mówie­nia.
„Ra­ba­ty i ko­dy pro­mo­cyj­ne to klu­czo­we funk­cje za­rów­no w przy­pad­ku skle­pów B2C, jak też w za­mkni­ętych śro­do­wi­skach ty­pu B2B, który­mi za­rządza­ją dru­kar­nie, bro­ke­rzy oraz agen­cje re­kla­mo­we” – do­da­je An­dy Grant.

Zda­niem użyt­kow­ni­ka
Jed­ną z firm, które z po­wo­dze­niem ko­rzy­sta­ją w swo­jej dzia­łal­no­ści z sys­te­mu Apo­gee Sto­re­Front, jest bry­tyj­ska dru­kar­nia Prin­toff Gra­phic Arts. In­ter­net od­gry­wa głów­ną ro­lę w jej ko­mu­ni­ka­cji z klien­ta­mi. Mówi John Spen­cer, dy­rek­tor tech­nicz­ny fir­my: „W na­szym przy­pad­ku Apo­gee Sto­re­Front jest swe­go ro­dza­ju plat­for­mą, umo­żli­wia­jącą two­rze­nie za­bez­pie­czo­nych ha­słem skle­pów in­ter­ne­to­wych dla klien­tów bi­zne­so­wych i or­ga­ni­za­cji. Sto­su­je­my ten pro­gram m.in. do two­rze­nia e-skle­pów dla ryn­ku edu­ka­cyj­ne­go – ni­szy, w której się spe­cja­li­zu­je­my. Z pew­no­ścią będzie­my też ak­tyw­nie ko­rzy­stać z funk­cji wpro­wa­dza­nia ra­ba­tów, ja­ka po­ja­wi­ła się w no­wej wer­sji te­go roz­wi­ąza­nia”.

Ana­li­za da­nych za­mówie­nia
Wie­lu użyt­kow­ni­ków opro­gra­mo­wa­nia Apo­ge­e/Asan­ti Sto­re­Front sto­su­je do­stęp­ną w nim funk­cję mo­ni­to­ro­wa­nia bi­zne­su pro­wa­dzo­ne­go w try­bie on­li­ne. W wer­sji 3.1 mo­gą oni eks­por­to­wać da­ne, uwzględ­nia­jące ca­łą hi­sto­rię za­mówień, do pli­ku w for­ma­cie Excel. To uła­twia ana­li­zę sprze­da­ży w dłu­gim okre­sie i umo­żli­wia iden­ty­fi­ko­wa­nie tren­dów w za­cho­wa­niach klien­tów. W efek­cie dru­kar­nia mo­że in­for­mo­wać klien­tów o po­pu­lar­no­ści po­szcze­gól­nych pro­duk­tów do­stęp­nych w skle­pie in­ter­ne­to­wym, a ta­kże su­ge­ro­wać ich za­stąpie­nie bar­dziej atrak­cyj­nym, al­ter­na­tyw­nym roz­wi­ąza­niem.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści