Wśród wystawców tegorocznej edycji targów Luxe Pack Monaco znalazła się firma API Group – producent specjalistycznych folii i laminatów, znajdujących zastosowanie m.in. przy produkcji, uszlachetnianiu i zabezpieczaniu opakowań luksusowych. Wystawa była miejscem światowej premiery Holonique Boutique – pakietu usług API, obejmujących doradztwo i wsparcie przy wdrażaniu dekoracyjnych folii holograficznych i 3D oraz API Trends Folio – zestawu usług, mających być swego rodzaju inspiracją dla projektantów, agencji reklamowych i właścicieli marek przy tworzeniu atrakcyjnych wizualnie opakowań. Za oba projekty odpowiada David Peters – Creative Development Manager w firmie API Group.
Holonique Boutique to w zamierzeniu samych twórców źródło pozyskiwania wiedzy z zakresu praktycznego wykorzystania folii holograficznych oraz 3D przy projektowaniu i produkcji opakowań. API Group chce w ten sposób uświadamiać projektantów, jak w nieskomplikowany sposób – planując opakowanie – można w nim uwzględnić efekt trójwymiarowości. Usługi dedykowane są przede wszystkim na rynek wysokiej jakości opakowań na napoje, żywność, środki higieny osobistej oraz środki pielęgnacyjne.
Na czele zespołu specjalistów API Group zajmującego się tą działalnością (Holographic Designers) stoi David Peters. Podczas bezpośrednich spotkań na stoisku targowym zwiedzający je goście mieli okazję naocznie przekonać się o potencjale drzemiącym w aplikacjach takich jak personalizowane hologramy czy efekty optyczne. Dodatkowym magnesem przyciągającym klientów na stoisko API Group był stworzony przez firmę API Trend Yearbook – publikacja zawierająca liczne przykłady zastosowania rozwiązań brytyjskiego producenta przy produkcji wysokiej jakości opakowań.
API Group wykorzystuje swoje bogate portfolio rozwiązań w obszarze specjalnych efektów wizualnych, umożliwiając tworzenie ekscytujących i angażujących użytkownika projektów z wykorzystaniem holografii. W rezultacie wykonane z ich udziałem opakowania nabierają charakteru, polepszają komunikację z konsumentem i wpływają na jego zwiększone zainteresowanie znajdującym się w środku produktem. Podczas gdy hologramy są najczęściej stosowane jako zabezpieczenie przed podróbkami, firma API – poprzez projekt Holonique Boutique – zwraca uwagę na ich wykorzystanie do zwiększenia atrakcyjności opakowania. Wyrazistość barw i dynamiczny ruch zapewniany przez hologram, w połączeniu z tradycyjnym zadrukiem, powodują, że opakowanie tego typu nabiera zupełnie nowego wymiaru.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com