API Group na targach Luxe Pack Monaco 2016: nowe rozwiązania do produkcji opakowań luksusowychPoprzedni artykuł 

Wśród wystawców tegorocznej edycji targów Luxe Pack Monaco znalazła się firma API Group – producent specjalistycznych folii i laminatów, znajdujących zastosowanie m.in. przy produkcji, uszlachetnianiu i zabezpieczaniu opakowań luksusowych. Wystawa była miejscem światowej premiery Holonique Boutique – pakietu usług API, obejmujących doradztwo i wsparcie przy wdrażaniu dekoracyjnych folii holograficznych i 3D oraz API Trends Folio – zestawu usług, mających być swego rodzaju inspiracją dla projektantów, agencji reklamowych i właścicieli marek przy tworzeniu atrakcyjnych wizualnie opakowań. Za oba projekty odpowiada David Peters – Creative Development Manager w firmie API Group.

Holonique Boutique to w zamierzeniu samych twórców źródło pozyskiwania wiedzy z zakresu praktycznego wykorzystania folii holograficznych oraz 3D przy projektowaniu i produkcji opakowań. API Group chce w ten sposób uświadamiać projektantów, jak w nieskomplikowany sposób – planując opakowanie – można w nim uwzględnić efekt trójwymiarowości. Usługi dedykowane są przede wszystkim na rynek wysokiej jakości opakowań na napoje, żywność, środki higieny osobistej oraz środki pielęgnacyjne.
Na czele zespołu specjalistów API Group zajmującego się tą działalnością (Holographic Designers) stoi David Peters. Podczas bezpośrednich spotkań na stoisku targowym zwiedzający je goście mieli okazję naocznie przekonać się o potencjale drzemiącym w aplikacjach takich jak personalizowane hologramy czy efekty optyczne. Dodatkowym magnesem przyciągającym klientów na stoisko API Group był stworzony przez firmę API Trend Yearbook – publikacja zawierająca liczne przykłady zastosowania rozwiązań brytyjskiego producenta przy produkcji wysokiej jakości opakowań.
API Group wykorzystuje swoje bogate portfolio rozwiązań w obszarze specjalnych efektów wizualnych, umożliwiając tworzenie ekscytujących i angażujących użytkownika projektów z wykorzystaniem holografii. W rezultacie wykonane z ich udziałem opakowania nabierają charakteru, polepszają komunikację z konsumentem i wpływają na jego zwiększone zainteresowanie znajdującym się w środku produktem. Podczas gdy hologramy są najczęściej stosowane jako zabezpieczenie przed podróbkami, firma API – poprzez projekt Holonique Boutique – zwraca uwagę na ich wykorzystanie do zwiększenia atrakcyjności opakowania. Wyrazistość barw i dynamiczny ruch zapewniany przez hologram, w połączeniu z tradycyjnym zadrukiem, powodują, że opakowanie tego typu nabiera zupełnie nowego wymiaru.
Na stoisku prezentowane były także efekty zastosowania nowego laminatu – API Fresnel Lens, na okładce magazynu poświęconego opakowaniom luksusowym – Formes de Luxe. Wykorzystano tu specjalne efekty zapewniane przez soczewki spiralne, które – w połączeniu z drukiem – stanowią przykład niestandardowej aplikacji laminatów i innych rozwiązań API, zwiększający atrakcyjność marki.

Drugi z promowanych przez firmę projektów – API Trends Folio – ma stanowić źródło wiedzy w zakresie tworzenia atrakcyjnych wizualnie rozwiązań opakowaniowych. Podobnie jak w przypadku Holonique Boutique, kieruje nim David Peters – osoba z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze opakowań i dóbr luksusowych, znająca tajniki projektowania, produkcji i tworzenia marki. „Specjaliści tworzący nasz zespół mają za sobą wiele lat pracy w dziedzinie projektowania i produkcji opakowań, dzięki czemu doskonale wiemy, że zarówno projektanci jak też działy kreacji w agencjach reklamowych doceniają uświadamianie ich w najnowszych tendencjach rynkowych. API Trends Folio powstało, by stanowić dla nich inspirację i wyznaczać trendy dla całego przemysłu, jak również stanowić swego rodzaju zaplecze z praktycznymi przykładami zastosowań produktów API przy produkcji opakowań wzbudzających zainteresowanie i uwagę konsumentów” – mówi David Peters.
API Trends Folio obejmuje cztery kluczowe obszary, m.in. różne opcje zastosowania cyfrowej i analogowej technologii drukowania, jak też efekty wpływające na właściwe odwzorowanie detali, umożliwiające oglądanie opakowań z bardzo bliskiej odległości.
„Uznaliśmy, że targi Luxe Pack Monaco są idealnym miejscem na zaprezentowanie światu API Trends Folio – kontynuuje David Peters. – Jesteśmy dumni z faktu, że udało nam się uruchomić ten projekt i cieszymy się, że targi dały nam możliwość licznych spotkań z osobami potencjalnie zainteresowanymi jego wdrożeniem. Chcemy, aby API Trends Folio było swego rodzaju bazą wiedzy dla projektantów i przedstawicieli agencji reklamowych, dlatego zamierzamy je systematycznie aktualizować o informacje na temat trendów rynkowych, a także praktycznych zastosowań nowych folii i laminatów, jakie będą pojawiać się na rynku. Planujemy też wprowadzać co roku jego nową wersję, więc mamy nadzieję, że będzie to projekt, na który rynek będzie oczekiwał z niecierpliwością” – podsumowuje David Peters.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności