API Gro­up na tar­gach Lu­xe Pack Mo­na­co 2016: no­we roz­wi­ąza­nia do pro­duk­cji opa­ko­wań luk­su­so­wychPoprzedni artykuł 

Wśród wy­staw­ców te­go­rocz­nej edy­cji tar­gów Lu­xe Pack Mo­na­co zna­la­zła się fir­ma API Gro­up – pro­du­cent spe­cja­li­stycz­nych fo­lii i la­mi­na­tów, znaj­du­jących za­sto­so­wa­nie m.in. przy pro­duk­cji, uszla­chet­nia­niu i za­bez­pie­cza­niu opa­ko­wań luk­su­so­wych. Wy­sta­wa by­ła miej­scem świa­to­wej pre­mie­ry Ho­lo­ni­que Bo­uti­que – pa­kie­tu usług API, obej­mu­jących do­radz­two i wspar­cie przy wdra­ża­niu de­ko­ra­cyj­nych fo­lii ho­lo­gra­ficz­nych i 3D oraz API Trends Fo­lio – ze­sta­wu usług, ma­jących być swe­go ro­dza­ju in­spi­ra­cją dla pro­jek­tan­tów, agen­cji re­kla­mo­wych i wła­ści­cie­li ma­rek przy two­rze­niu atrak­cyj­nych wi­zu­al­nie opa­ko­wań. Za oba pro­jek­ty od­po­wia­da Da­vid Pe­ters – Cre­ati­ve De­ve­lop­ment Ma­na­ger w fir­mie API Gro­up.

Ho­lo­ni­que Bo­uti­que to w za­mie­rze­niu sa­mych twór­ców źródło po­zy­ski­wa­nia wie­dzy z za­kre­su prak­tycz­ne­go wy­ko­rzy­sta­nia fo­lii ho­lo­gra­ficz­nych oraz 3D przy pro­jek­to­wa­niu i pro­duk­cji opa­ko­wań. API Gro­up chce w ten spo­sób uświa­da­miać pro­jek­tan­tów, jak w nie­skom­pli­ko­wa­ny spo­sób – pla­nu­jąc opa­ko­wa­nie – mo­żna w nim uwzględ­nić efekt trój­wy­mia­ro­wo­ści. Usłu­gi de­dy­ko­wa­ne są przede wszyst­kim na ry­nek wy­so­kiej ja­ko­ści opa­ko­wań na na­po­je, żyw­no­ść, środ­ki hi­gie­ny oso­bi­stej oraz środ­ki pie­lęgna­cyj­ne.
Na cze­le ze­spo­łu spe­cja­li­stów API Gro­up zaj­mu­jące­go się tą dzia­łal­no­ścią (Ho­lo­gra­phic De­si­gners) stoi Da­vid Pe­ters. Pod­czas bez­po­śred­nich spo­tkań na sto­isku tar­go­wym zwie­dza­jący je go­ście mie­li oka­zję na­ocz­nie prze­ko­nać się o po­ten­cja­le drze­mi­ącym w apli­ka­cjach ta­kich jak per­so­na­li­zo­wa­ne ho­lo­gra­my czy efek­ty optycz­ne. Do­dat­ko­wym ma­gne­sem przy­ci­ąga­jącym klien­tów na sto­isko API Gro­up był stwo­rzo­ny przez fir­mę API Trend Ye­ar­bo­ok – pu­bli­ka­cja za­wie­ra­jąca licz­ne przy­kła­dy za­sto­so­wa­nia roz­wi­ązań bry­tyj­skie­go pro­du­cen­ta przy pro­duk­cji wy­so­kiej ja­ko­ści opa­ko­wań.
API Gro­up wy­ko­rzy­stu­je swo­je bo­ga­te port­fo­lio roz­wi­ązań w ob­sza­rze spe­cjal­nych efek­tów wi­zu­al­nych, umo­żli­wia­jąc two­rze­nie eks­cy­tu­jących i an­ga­żu­jących użyt­kow­ni­ka pro­jek­tów z wy­ko­rzy­sta­niem ho­lo­gra­fii. W re­zul­ta­cie wy­ko­na­ne z ich udzia­łem opa­ko­wa­nia na­bie­ra­ją cha­rak­te­ru, po­lep­sza­ją ko­mu­ni­ka­cję z kon­su­men­tem i wpły­wa­ją na je­go zwi­ęk­szo­ne za­in­te­re­so­wa­nie znaj­du­jącym się w środ­ku pro­duk­tem. Pod­czas gdy ho­lo­gra­my są naj­częściej sto­so­wa­ne ja­ko za­bez­pie­cze­nie przed podrób­ka­mi, fir­ma API – po­przez pro­jekt Ho­lo­ni­que Bo­uti­que – zwra­ca uwa­gę na ich wy­ko­rzy­sta­nie do zwi­ęk­sze­nia atrak­cyj­no­ści opa­ko­wa­nia. Wy­ra­zi­sto­ść barw i dy­na­micz­ny ruch za­pew­nia­ny przez ho­lo­gram, w po­łącze­niu z tra­dy­cyj­nym za­dru­kiem, po­wo­du­ją, że opa­ko­wa­nie te­go ty­pu na­bie­ra zu­pe­łnie no­we­go wy­mia­ru.
Na sto­isku pre­zen­to­wa­ne by­ły ta­kże efek­ty za­sto­so­wa­nia no­we­go la­mi­na­tu – API Fre­snel Lens, na okład­ce ma­ga­zy­nu po­świ­ęco­ne­go opa­ko­wa­niom luk­su­so­wym – For­mes de Lu­xe. Wy­ko­rzy­sta­no tu spe­cjal­ne efek­ty za­pew­nia­ne przez so­czew­ki spi­ral­ne, które – w po­łącze­niu z dru­kiem – sta­no­wią przy­kład nie­stan­dar­do­wej apli­ka­cji la­mi­na­tów i in­nych roz­wi­ązań API, zwi­ęk­sza­jący atrak­cyj­no­ść mar­ki.

Dru­gi z pro­mo­wa­nych przez fir­mę pro­jek­tów – API Trends Fo­lio – ma sta­no­wić źródło wie­dzy w za­kre­sie two­rze­nia atrak­cyj­nych wi­zu­al­nie roz­wi­ązań opa­ko­wa­nio­wych. Po­dob­nie jak w przy­pad­ku Ho­lo­ni­que Bo­uti­que, kie­ru­je nim Da­vid Pe­ters – oso­ba z po­nad 20-let­nim do­świad­cze­niem w ob­sza­rze opa­ko­wań i dóbr luk­su­so­wych, zna­jąca taj­ni­ki pro­jek­to­wa­nia, pro­duk­cji i two­rze­nia mar­ki. „Spe­cja­li­ści two­rzący nasz ze­spół ma­ją za so­bą wie­le lat pra­cy w dzie­dzi­nie pro­jek­to­wa­nia i pro­duk­cji opa­ko­wań, dzi­ęki cze­mu do­sko­na­le wie­my, że za­rów­no pro­jek­tan­ci jak też dzia­ły kre­acji w agen­cjach re­kla­mo­wych do­ce­nia­ją uświa­da­mia­nie ich w naj­now­szych ten­den­cjach ryn­ko­wych. API Trends Fo­lio po­wsta­ło, by sta­no­wić dla nich in­spi­ra­cję i wy­zna­czać tren­dy dla ca­łe­go prze­my­słu, jak rów­nież sta­no­wić swe­go ro­dza­ju za­ple­cze z prak­tycz­ny­mi przy­kła­da­mi za­sto­so­wań pro­duk­tów API przy pro­duk­cji opa­ko­wań wzbu­dza­jących za­in­te­re­so­wa­nie i uwa­gę kon­su­men­tów” – mówi Da­vid Pe­ters.
API Trends Fo­lio obej­mu­je czte­ry klu­czo­we ob­sza­ry, m.in. różne opcje za­sto­so­wa­nia cy­fro­wej i ana­lo­go­wej tech­no­lo­gii dru­ko­wa­nia, jak też efek­ty wpły­wa­jące na wła­ści­we od­wzo­ro­wa­nie de­ta­li, umo­żli­wia­jące ogląda­nie opa­ko­wań z bar­dzo bli­skiej od­le­gło­ści.
„Uzna­li­śmy, że tar­gi Lu­xe Pack Mo­na­co są ide­al­nym miej­scem na za­pre­zen­to­wa­nie świa­tu API Trends Fo­lio – kon­ty­nu­uje Da­vid Pe­ters. – Je­ste­śmy dum­ni z fak­tu, że uda­ło nam się uru­cho­mić ten pro­jekt i cie­szy­my się, że tar­gi da­ły nam mo­żli­wo­ść licz­nych spo­tkań z oso­ba­mi po­ten­cjal­nie za­in­te­re­so­wa­ny­mi je­go wdro­że­niem. Ch­ce­my, aby API Trends Fo­lio by­ło swe­go ro­dza­ju ba­zą wie­dzy dla pro­jektantów i przed­sta­wi­cie­li agen­cji re­kla­mo­wych, dla­te­go za­mie­rza­my je sys­te­ma­tycz­nie ak­tu­ali­zo­wać o in­for­ma­cje na te­mat tren­dów ryn­ko­wych, a ta­kże prak­tycz­nych za­sto­so­wań no­wych fo­lii i la­mi­na­tów, ja­kie będą po­ja­wiać się na ryn­ku. Pla­nu­je­my też wpro­wa­dzać co ro­ku je­go no­wą wer­sję, wi­ęc ma­my na­dzie­ję, że będzie to pro­jekt, na który ry­nek będzie ocze­ki­wał z nie­cier­pli­wo­ści­ą” – pod­su­mo­wu­je Da­vid Pe­ters.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści