API Group partnerem i sponsorem wydarzeń branżowych w Polsce i za granicąPoprzedni artykuł 

David Peters będzie reprezentował firmę API Group podczas zbliżającego się Spirits Summit w Edynburgu
David Peters będzie reprezentował firmę API Group podczas zbliżającego się Spirits Summit w Edynburgu

Tegoroczna jesień to dla API Group okres wzmożonej aktywności w kontekście jej udziału w różnych wydarzeniach branżowych na całym świecie. Po udanej obecności – z własnymi stoiskami – na targach branży opakowaniowej i etykietowej (Luxe Pack Monaco, Labelexpo Americas, Luxury Packaging), firma podjęła decyzję o udziale w kolejnych imprezach związanych z tym segmentem rynkowym.

API Group objęła rolę głównego sponsora Spirits Summit 2016 – listopadowego spotkania w Edynburgu, dedykowanego opakowaniom dla branży alkoholowej. Z kolei w październiku jej polski oddział – API Folie Polska – był obecny jako partner na 11. konferencji „Etykiety samoprzylepne – nowe technologie”, zorganizowanej przez wydawnictwo Polski Drukarz.

Premierowa edycja Spirits Summit odbędzie się 24 listopada br. w Edynburgu w Szkocji. Ma ono stać się unikalnym w swojej formule forum wymiany doświadczeń i informacji dla wszystkich osób związanych z tworzeniem, projektowaniem i produkcją opakowań na wyroby alkoholowe.
Z ramienia API Group w forum weźmie udział David Peters – Creative Development Manager tej firmy. Zaprezentuje on kluczowe trendy w projektowaniu opakowań na wyroby alkoholowe i luksusowe oraz zjawiska, jakie mają wpływ na ich kształt. W swoim wystąpieniu będzie starał się nie tylko zainspirować uczestników do nieszablonowego myślenia, ale też poinformować ich o nowych usługach wprowadzonych niedawno na rynek przez firmę API, dedykowanych kreatywnemu rozwojowi i zastosowaniu hologramów. Skierowane do projektantów, właścicieli marek oraz drukarzy, mają one skłonić ich do podejmowania innowacyjnych działań, a w efekcie – wesprzeć status marki na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
David Peters posiada ponad 20-letnie doświadczenie w segmencie opakowań luksusowych. Obszar jego działań obejmował m.in. projektowanie, produkcję i branding. Jego wystąpienie będzie też uwzględniało liczne przykłady zastosowania najnowocześniejszych technik w projektowaniu i wytwarzaniu opakowań.
Organizowane we współpracy z magazynem Packaging News, spotkanie Spirits Summit ma stać się miejscem do szerzenia informacji i inspirowania projektantów, twórców i producentów opakowań na wyroby alkoholowe, którzy mierzą się z licznymi wyzwaniami rynkowymi. Podczas wydarzenia prezentowane będą studia przypadku, dotyczące konkretnych opakowań wprowadzonych do sprzedaży przez czołowe marki alkoholowe. Nie zabraknie wystąpień związanych ze środowiskiem sprzedaży detalicznej, trendami konsumenckimi oraz zagadnień ekologicznych.
Mówi David Peters: „Spirits Summit 2016 to dla nas idealne miejsce do zaprezentowania ostatnich trendów w świecie opakowań na wyroby alkoholowe. Serdecznie zapraszamy wszystkich projektantów, drukarzy i właścicieli marek do uczestnictwa i wysłuchania informacji na temat naszego portfolio w obszarze folii, laminatów i rozwiązań holograficznych. Chcemy podpowiedzieć im, jak – wykorzystując najnowsze trendy w projektowaniu i opakowalnictwie – w nieszablonowy sposób zwiększyć postrzeganie marki, a tym samym – podnieść atrakcyjność towarów znajdujących się na półce sklepowej”.

Tegoroczna jesień to pracowity okres także dla polskiego oddziału API Group. Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska - znalazła się wśród prelegentów 11. konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, zorganizowanej w Szczyrku przez wydawnictwo Polski Drukarz. Spotkanie zgromadziło ok. 180 specjalistów z branży etykietowej, w dużej mierze – przedstawicieli zakładów poligraficznych, wykorzystujących w swojej działalności technologię wąskowstęgową.
Katarzyna Kozińska rozpoczęła od prezentacji API Group i jej globalnych struktur, w których Polska stanowi ważny punkt: „Nasza firma posiada dziewięć oddziałów i jeden z nich mieści się w podwarszawskim Piasecznie. Co istotne, poza biurem handlowym i magazynem zajmujemy się lokalnie konfekcjonowaniem naszych wyrobów. To zaś oznacza, że możemy być bliżej klienta – pod każdym względem. Mam tu na myśli m.in. doradztwo w zakresie doboru folii, pomoc techniczną przy trudnych projektach i wprowadzanie nowych produktów na rynek, jak też tzw. colour match – usługę doboru kolorów na życzenie. Organizujemy też seminaria techniczne, a nasza najnowsza propozycja to API Trends Folio – pakiet usług, mających być swego rodzaju inspiracją dla projektantów, agencji reklamowych i właścicieli marek przy tworzeniu atrakcyjnie wizualnych opakowań”. Katarzyna Kozińska podkreślała, że API Group współpracuje ze wszystkimi podmiotami rynkowymi działającymi w sektorze opakowań i etykiet: producentami sprzętu, farb i lakierów, matryc oraz podłoży drukowych.
Prelegentka wymieniła trzy główne działy produktowe, w jakich obecna jest API Group: folie do tłoczenia na zimno/gorąco i pigmentowe; folie holograficzne oraz laminaty. Następnie szczegółowo omówiła każdą z nich, zwracając uwagę nie tylko na konstrukcję samych materiałów, ale też ich własności względem procesów uszlachetniania (m.in. tłoczenia) oraz technik zadrukowywania podłoży następnie poddawanych obróbce (offset, flekso, druk arkuszowy i zwojowy).
Katarzyna Kozińska wymieniła też szereg wyzwań, jakie stoją przed użytkownikami folii podczas ich aplikowania, zarówno w kontekście technologii hot jak i cold stampingu. Na zakończenie zwróciła uwagę na związek między posiadanym parkiem maszynowym i właściwej jakości materiałami eksploatacyjnymi, a efektem finalnym realizowanej produkcji: „To bardzo ważny aspekt, na który zwracamy uwagę także podczas szkoleń dla naszych klientów. W Polsce ich liczba systematycznie rośnie, co – mamy nadzieję – ma związek z zapewnianą przez nas jakością usług i produktów. Zapraszamy do współpracy i do kontaktu z naszym polskim oddziałem”.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności