Sto­ra En­so głów­nym spon­so­rem mi­strzostw świa­ta w nar­ciar­stwie kla­sycz­nym Lah­ti 2017Poprzedni artykuł 

W dniach 22 lu­te­go – 5 mar­ca w Lah­ti (Fin­lan­dia) od­będą się mi­strzo­stwa świa­ta w nar­ciar­stwie kla­sycz­nym. Sto­ra En­so, głów­ny spon­sor te­go wy­da­rze­nia, chce przy tej oka­zji pro­mo­wać i pod­kre­ślać pro­eko­lo­gicz­no­ść tej spor­to­wej im­pre­zy, jak rów­nież re­ali­zo­wa­nych przez kon­cern dzia­łań na rzecz zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju.

„Jest dla nas za­szczy­tem ak­tyw­nie uczest­ni­czyć w tym wa­żnym mi­ędzy­na­ro­do­wym wy­da­rze­niu spor­to­wym, zwłasz­cza w ro­ku, w którym Fin­lan­dia ob­cho­dzi 100-le­cie uzy­ska­nia nie­pod­le­gło­ści. Ro­zgry­wa­ne w skan­dy­naw­skich la­sach za­wo­dy bie­go­we to zna­ko­mi­ta oka­zja, by przy­po­mnieć skąd wy­wo­dzą się ko­rze­nie Sto­ra En­so i pod­kre­ślić na­sze zwi­ąz­ki ze śro­do­wi­skiem. Ch­ce­my też wy­ra­źnie za­zna­czyć pro­eko­lo­gicz­ny cha­rak­ter mi­strzostw i na­szej obec­no­ści ja­ko ich głów­ne­go spon­so­ra: do­star­czo­ne przez Sto­ra En­so opa­ko­wa­nia, bio­su­row­ce, pro­duk­ty drzew­ne i pa­pier ba­zu­ją bo­wiem na ma­te­ria­łach od­na­wial­ny­ch” – mówi Kar­l-Hen­rik Sund­ström, CEO skan­dy­naw­skie­go kon­cer­nu.
Z pro­duk­tów drzew­nych Sto­ra En­so wy­ko­na­nych zo­sta­ło sze­reg bu­dyn­ków, wcho­dzących w skład in­fra­struk­tu­ry Lah­ti­2017, m.in. ze­gar od­mie­rza­jący czas tr­wa­nia za­wo­dów, głów­na bra­ma we­jścio­wa, część sta­dio­nu, ta­ra­sy w stre­fie ki­bi­ca oraz po­dium w stre­fie me­da­lo­wej. Wśród in­nych pro­duk­tów Sto­ra En­so, ja­kie znaj­dą się w co­dzien­nym użyt­ku uczest­ni­ków mi­strzostw, są m.in. kub­ki i ta­le­rzy­ki, ba­zu­jące na kar­to­nach Sto­ra En­so Con­su­mer Bo­ard, ko­sze na śmie­ci wy­ko­na­ne przez Sto­ra En­so Pac­ka­ging So­lu­tions oraz pa­pie­ry ksi­ążko­we, ak­cy­den­so­we i biu­ro­we, wy­twa­rza­ne przez Sto­ra En­so Pa­per.
W po­prze­dza­jącym mi­strzo­stwa spe­cjal­nym ba­da­niu, prze­pro­wa­dzo­nym on­li­ne wśród Fi­nów, Szwe­dów i Niem­ców, za­py­ta­no o kwe­stię od­po­wie­dzial­no­ści spo­łecz­nej i za­sto­so­wa­nia ma­te­ria­łów od­na­wial­nych przy or­ga­ni­za­cji wy­da­rzeń o cha­rak­te­rze ma­so­wym, m.in. za­wo­dów spor­to­wych. W ka­żdym z tych kra­jów wzi­ęło w nim udział po­nad 1000 osób w wie­ku od 18 do 80 lat. Po­nad po­ło­wa ba­da­nych stwier­dzi­ła, że by­ła­by skłon­na za­pła­cić za udział w da­nej im­pre­zie wi­ęcej pod wa­run­kiem, że wy­da­rze­nie to mia­ło­by w 100% pro­eko­lo­gicz­ny cha­rak­ter.
Sto­ra En­so jest prze­ko­na­na, że ka­żde za­wo­dy spor­to­we mo­gą być im­pre­zą w pe­łni przy­ja­zną dla śro­do­wi­ska i że trend ten będzie się na­si­lał w przy­szło­ści. Pierw­szym ku te­mu kro­kiem by­ło zwi­ęk­sze­nie po­zio­mu re­cy­klin­gu na te­go ty­pu wy­da­rze­niach, jed­nak punk­tem zwrot­nym – zda­niem fir­my – będzie po­wszech­ne za­sto­so­wa­nie ma­te­ria­łów od­na­wial­nych. Skan­dy­naw­ski pro­du­cent jest prze­ko­na­ny, że wszyst­kie przedmio­ty wy­ko­ny­wa­ne obec­nie z ma­te­ria­łów ba­zu­jących na su­row­cach ko­pal­nych, w nie­da­le­kiej przy­szło­ści mo­gą ba­zo­wać na drew­nie.
Z te­go też względu, ki­bi­cu­jąc spor­tow­com bio­rącym udział w mi­strzo­stwach Lah­ti­2017, fir­ma Sto­ra En­so będzie ak­tyw­nie pro­mo­wać na nich ha­sło: „What a tree can do”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści