6 marca br. na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyło się uroczyste wręczenie nagród 11. edycji konkursu Art of Packaging na najlepsze opakowania roku. Jego organizatorem jest European Media Group, a jednym z głównych partnerów – obok KBA – została już po raz kolejny firma Stora Enso, obejmując swym patronatem kategorie: „Opakowanie premium” w edycji „Professional” oraz „Opakowanie premium & nature” w edycji „Debiuty”.
W imieniu firmy nagrody w poszczególnych kategoriach wręczali: Dmitry Panfilov – dyrektor sprzedaży kartonów i produktów opakowaniowych Stora Enso na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej oraz Mariusz Lewandowski – menedżer sprzedaży odpowiedzialny w firmie Stora Enso Polska za kartony opakowaniowe i papiery specjalne.
W edycji „Debiuty” wyróżniane są prace nadsyłane przez młodych artystów działających w segmencie projektowania opakowań. Głównym celem jest ich promocja i odkrywanie dla branży opakowaniowej nowych talentów oraz wyjątkowych w formie i wartości użytkowej opakowań. W ramach edycji „Debiuty” firma Stora Enso objęła patronatem kategorię „Opakowanie premium & nature”, w ramach której produkt należało zaprojektować i wykonać przy użyciu jednego z trzech kartonów tego producenta: CKB, CKB Nude bądź Performa Brilliance.
Zwyciężyła w niej Daria Ensminger z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, która do tegorocznej edycji Art of Packaging zgłosiła zestaw opakowań na produkty regionalne pod nazwą „Kaschebe”. Składa się on z trzech opakowań różniących się wielkością i nasyceniem barwy charakterystycznej dla regionu Kaszub. Przeznaczone są dla sklepu muzealnego, w którym można nabyć stworzone własnoręcznie, unikatowe produkty. Opakowania zaprojektowano tak, by podczas transportu i przechowywania cechowała je jak najmniejsza powierzchnia płaska.
Warto dodać, że z kartonu Stora Enso wykonany został także projekt wyróżniony przez firmę Rosenthal nagrodą specjalną za innowacyjność. Tu brano pod uwagę wszystkie prace zgłoszone do konkursu w ramach edycji „Debiuty”. Wyróżnienie zdobył wykonany z kartonu CKB i zgłoszony w kategorii „Opakowanie premium & nature” projekt pod nazwą „Francis” autorstwa Jana Kędzierskiego z Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi. Jest to opakowanie na dowolny produkt luksusowy, w formie skręconego ośmioboku, z zamknięciem w kształcie turbiny.
W edycji „Professional” uwzględniane są opakowania, jakie powstały na rodzimym rynku i trafiły do bieżącej produkcji. Tu jury również nagradza wyjątkowość formy, wartości użytkowe i elementy sztuki zawarte w projekcie, szczególnie doceniając funkcjonalność tworzonych rozwiązań, zaspokajających gusta coraz bardziej wymagających konsumentów. W tej edycji Stora Enso – wspólnie z firmą Heidelberg – objęła swym patronatem kategorię „Opakowanie premium” (dedykowaną dobrom luksusowym). Zwyciężył w niej projekt „Wajda” zrealizowany przez firmę Takt. Jest to wydawnictwo obejmujące kolekcję filmów Andrzeja Wajdy oraz materiały dodatkowe.
Mówi Mariusz Lewandowski: „Miło nam, że po raz kolejny mogliśmy wesprzeć tak prestiżowe przedsięwzięcie, jakim jest konkurs Art of Packaging. Doceniamy nietuzinkowość, atrakcyjność i funkcjonalność zgłoszonych do niego projektów. W tegorocznej jego edycji dało się zauważyć znaczący udział projektów wykonanych z materiałów proekologicznych (m.in. z tektury i kartonu), bazujących na surowcach odnawialnych, co nas – jako firmę z powodzeniem realizującą politykę zrównoważonego rozwoju i producenta tego typu podłoży – cieszy w sposób szczególny. Dokładamy wszelkich starań, by zarówno od strony technologicznej, jak i marketingowej zapewniały one najwyższą jakość. Powstałe na ich bazie projekty opakowań, choćby zgłoszonych w tegorocznej edycji Art of Packaging, są tego najlepszym świadectwem”.
Na podstawie informacji firmy PrintinPoland.com