Sto­ra En­so wśród głów­nych part­ne­rów kon­kur­su Art of Pac­ka­ging 2017 na naj­lep­sze opa­ko­wa­nie ro­kuPoprzedni artykuł 

6 mar­ca br. na te­re­nach Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Po­zna­ńskich od­by­ło się uro­czy­ste wręcze­nie na­gród 11. edy­cji kon­kur­su Art of Pac­ka­ging na naj­lep­sze opa­ko­wa­nia ro­ku. Je­go or­ga­ni­za­to­rem jest Eu­ro­pe­an Me­dia Gro­up, a jed­nym z głów­nych part­ne­rów – obok KBA – zo­sta­ła już po raz ko­lej­ny fir­ma Sto­ra En­so, obej­mu­jąc swym pa­tro­na­tem ka­te­go­rie: „Opa­ko­wa­nie pre­miu­m” w edy­cji „Pro­fes­sio­na­l” oraz „Opa­ko­wa­nie pre­mium & na­tu­re” w edy­cji „De­biu­ty”.

W imie­niu fir­my na­gro­dy w po­szcze­gól­nych ka­te­go­riach wręcza­li: Dmi­try Pan­fi­lov – dy­rek­tor sprze­da­ży kar­to­nów i pro­duk­tów opa­ko­wa­nio­wych Sto­ra En­so na ob­sza­rze Eu­ro­py Środ­ko­wo­-Wschod­niej oraz Ma­riusz Le­wan­dow­ski – me­ne­dżer sprze­da­ży od­po­wie­dzial­ny w fir­mie Sto­ra En­so Pol­ska za kar­to­ny opa­ko­wa­nio­we i pa­pie­ry spe­cjal­ne.

W edy­cji „De­biu­ty” wy­różnia­ne są pra­ce nad­sy­ła­ne przez mło­dych ar­ty­stów dzia­ła­jących w seg­men­cie pro­jek­to­wa­nia opa­ko­wań. Głów­nym ce­lem jest ich pro­mo­cja i od­kry­wa­nie dla bra­nży opa­ko­wa­nio­wej no­wych ta­len­tów oraz wy­jąt­ko­wych w for­mie i war­to­ści użyt­ko­wej opa­ko­wań. W ra­mach edy­cji „De­biu­ty” fir­ma Sto­ra En­so ob­jęła pa­tro­na­tem ka­te­go­rię „Opa­ko­wa­nie pre­mium & na­tu­re”, w ra­mach której pro­dukt na­le­ża­ło za­pro­jek­to­wać i wy­ko­nać przy uży­ciu jed­ne­go z trzech kar­to­nów te­go pro­du­cen­ta: CKB, CKB Nu­de bądź Per­for­ma Bril­lian­ce.
Zwy­ci­ęży­ła w niej Da­ria En­smin­ger z Uni­wer­sy­te­tu Ar­ty­stycz­ne­go w Po­zna­niu, która do te­go­rocz­nej edy­cji Art of Pac­ka­ging zgło­si­ła ze­staw opa­ko­wań na pro­duk­ty re­gio­nal­ne pod na­zwą „Ka­sche­be”. Skła­da się on z trzech opa­ko­wań różni­ących się wiel­ko­ścią i na­sy­ce­niem bar­wy cha­rak­te­ry­stycz­nej dla re­gio­nu Ka­szub. Prze­zna­czo­ne są dla skle­pu mu­ze­al­ne­go, w którym mo­żna na­być stwo­rzo­ne wła­sno­ręcz­nie, uni­ka­to­we pro­duk­ty. Opa­ko­wa­nia za­pro­jek­to­wa­no tak, by pod­czas trans­por­tu i prze­cho­wy­wa­nia ce­cho­wa­ła je jak naj­mniej­sza po­wierzch­nia pła­ska.
War­to do­dać, że z kar­to­nu Sto­ra En­so wy­ko­na­ny zo­stał ta­kże pro­jekt wy­różnio­ny przez fir­mę Ro­sen­thal na­gro­dą spe­cjal­ną za in­no­wa­cyj­no­ść. Tu bra­no pod uwa­gę wszyst­kie pra­ce zgło­szo­ne do kon­kur­su w ra­mach edy­cji „De­biu­ty”. Wy­różnie­nie zdo­był wy­ko­na­ny z kar­to­nu CKB i zgło­szo­ny w ka­te­go­rii „Opa­ko­wa­nie pre­mium & na­tu­re” pro­jekt pod na­zwą „Fran­ci­s” au­tor­stwa Ja­na Kędzier­skie­go z Wy­ższej Sz­ko­ły Sz­tu­ki i Pro­jek­to­wa­nia w Ło­dzi. Jest to opa­ko­wa­nie na do­wol­ny pro­dukt luk­su­so­wy, w for­mie skręco­ne­go ośmio­bo­ku, z za­mkni­ęciem w kszta­łcie tur­bi­ny.

W edy­cji „Pro­fes­sio­na­l” uwzględ­nia­ne są opa­ko­wa­nia, ja­kie po­wsta­ły na ro­dzi­mym ryn­ku i tra­fi­ły do bie­żącej pro­duk­cji. Tu ju­ry rów­nież na­gra­dza wy­jąt­ko­wo­ść for­my, war­to­ści użyt­ko­we i ele­men­ty sztu­ki za­war­te w pro­jek­cie, szcze­gól­nie do­ce­nia­jąc funk­cjo­nal­no­ść two­rzo­nych roz­wi­ązań, za­spo­ka­ja­jących gu­sta co­raz bar­dziej wy­ma­ga­jących kon­su­men­tów. W tej edy­cji Sto­ra En­so – wspól­nie z fir­mą He­idel­berg – ob­jęła swym pa­tro­na­tem ka­te­go­rię „Opa­ko­wa­nie pre­miu­m” (de­dy­ko­wa­ną do­brom luk­su­so­wym). Zwy­ci­ężył w niej pro­jekt „Waj­da” zre­ali­zo­wa­ny przez fir­mę Takt. Jest to wy­daw­nic­two obej­mu­jące ko­lek­cję fil­mów An­drze­ja Waj­dy oraz ma­te­ria­ły do­dat­ko­we.
Mówi Ma­riusz Le­wan­dow­ski: „Mi­ło nam, że po raz ko­lej­ny mo­gli­śmy wes­przeć tak pre­sti­żo­we przed­si­ęw­zi­ęcie, ja­kim jest kon­kurs Art of Pac­ka­ging. Do­ce­nia­my nie­tu­zin­ko­wo­ść, atrak­cyj­no­ść i funk­cjo­nal­no­ść zgło­szo­nych do nie­go pro­jek­tów. W te­go­rocz­nej je­go edy­cji da­ło się za­uwa­żyć zna­czący udział pro­jek­tów wy­ko­na­nych z ma­te­ria­łów pro­eko­lo­gicz­nych (m.in. z tek­tu­ry i kar­to­nu), ba­zu­jących na su­row­cach od­na­wial­nych, co nas – ja­ko fir­mę z po­wo­dze­niem re­ali­zu­jącą po­li­ty­kę zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju i pro­du­cen­ta te­go ty­pu podło­ży – cie­szy w spo­sób szcze­gól­ny. Do­kła­da­my wszel­kich sta­rań, by za­rów­no od stro­ny tech­no­lo­gicz­nej, jak i mar­ke­tin­go­wej za­pew­nia­ły one naj­wy­ższą ja­kość. Pow­sta­łe na ich ba­zie pro­jek­ty opa­ko­wań, cho­ćby zgło­szo­nych w te­go­rocz­nej edy­cji Art of Pac­ka­ging, są te­go naj­lep­szym świa­dec­twe­m”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści