6 marca br. na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyło się uroczyste wręczenie nagród 11. edycji konkursu Art of Packaging na najlepsze opakowania roku. Jego organizatorem jest European Media Group, a jednym z głównych partnerów – obok KBA – została już po raz kolejny firma Stora Enso, obejmując swym patronatem kategorie: „Opakowanie premium” w edycji „Professional” oraz „Opakowanie premium & nature” w edycji „Debiuty”.
W imieniu firmy nagrody w poszczególnych kategoriach wręczali: Dmitry Panfilov – dyrektor sprzedaży kartonów i produktów opakowaniowych Stora Enso na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej oraz Mariusz Lewandowski – menedżer sprzedaży odpowiedzialny w firmie Stora Enso Polska za kartony opakowaniowe i papiery specjalne.
W edycji „Debiuty” wyróżniane są prace nadsyłane przez młodych artystów działających w segmencie projektowania opakowań. Głównym celem jest ich promocja i odkrywanie dla branży opakowaniowej nowych talentów oraz wyjątkowych w formie i wartości użytkowej opakowań. W ramach edycji „Debiuty” firma Stora Enso objęła patronatem kategorię „Opakowanie premium & nature”, w ramach której produkt należało zaprojektować i wykonać przy użyciu jednego z trzech kartonów tego producenta: CKB, CKB Nude bądź Performa Brilliance.
Zwyciężyła w niej Daria Ensminger z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, która do tegorocznej edycji Art of Packaging zgłosiła zestaw opakowań na produkty regionalne pod nazwą „Kaschebe”. Składa się on z trzech opakowań różniących się wielkością i nasyceniem barwy charakterystycznej dla regionu Kaszub. Przeznaczone są dla sklepu muzealnego, w którym można nabyć stworzone własnoręcznie, unikatowe produkty. Opakowania zaprojektowano tak, by podczas transportu i przechowywania cechowała je jak najmniejsza powierzchnia płaska.
Warto dodać, że z kartonu Stora Enso wykonany został także projekt wyróżniony przez firmę Rosenthal nagrodą specjalną za innowacyjność. Tu brano pod uwagę wszystkie prace zgłoszone do konkursu w ramach edycji „Debiuty”. Wyróżnienie zdobył wykonany z kartonu CKB i zgłoszony w kategorii „Opakowanie premium & nature” projekt pod nazwą „Francis” autorstwa Jana Kędzierskiego z Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi. Jest to opakowanie na dowolny produkt luksusowy, w formie skręconego ośmioboku, z zamknięciem w kształcie turbiny.
Na podstawie informacji firmy PrintinPoland.com