Ko­lej­na na­świe­tlar­ka Ko­dak w dru­kar­ni Kar­to­n-Pak, 21-ty­si­ęcz­na na świe­ciePoprzedni artykuł 

Podpis pod zdjęcia: Od lewej: Jerzy Sarama, Jarosław Krasnodębski
Pod­pis pod zdjęcia: Od le­wej: Je­rzy Sa­ra­ma, Ja­ro­sław Kra­sno­dęb­ski

Ju­bi­le­uszo­wa 21-ty­si­ęcz­na na­świe­tlar­ka fir­my Ko­dak – mo­del Ma­gnus VLF Q2400 z tech­no­lo­gią Ko­dak SQUAREspot – zo­sta­ła za­in­sta­lo­wa­na w pol­skiej dru­kar­ni Kar­to­n-Pak z No­wej So­li. To dru­gie już roz­wi­ąza­nie CTP fir­my Ko­dak w tym przed­si­ębior­stwie, spe­cja­li­zu­jącym się w pro­duk­cji opa­ko­wań jed­nost­ko­wych z kar­to­nów i tek­tur li­tych. In­we­sty­cja wpi­sa­ła się w plan roz­wo­ju fir­my, które­go ce­lem jest wy­po­sa­że­nie jej dru­giego za­kła­du pro­duk­cyj­ne­go w naj­wy­ższej kla­sy tech­no­lo­gie. Do co­dzien­nej pro­duk­cji wy­ko­rzy­stu­je ona pły­ty Ko­daka – Elec­tra XD.

No­wo­cze­sno­ść z hi­sto­rią w tle

Hi­sto­ria fir­my Kar­to­n-Pak, która si­ęga lat dwu­dzie­stych ubie­głe­go stu­le­cia i jej po­nad 70-let­nie do­świad­cze­nie w pro­duk­cji opa­ko­wań oraz no­wo­cze­sne i za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne po ja­kie si­ęga, spra­wia­ją, że śmia­ło mo­że ona obec­nie do­rów­ny­wać czo­ło­wym fir­mom za­gra­nicz­nym. Do­wo­dem te­go jest rów­nież jej im­po­nu­jący roz­wój w ostat­nich la­tach nie tyl­ko na ro­dzi­mym ryn­ku, ale rów­nież dy­na­micz­ny wzrost eks­por­tu pro­du­ko­wa­nych tu opa­ko­wań (obec­nie to oko­ło 30% war­to­ści sprze­da­ży). Spe­cjal­no­ścią fir­my Kar­to­n-Pak są opa­ko­wa­nia z tek­tu­ry li­tej, których wy­gląd, pre­cy­zja wy­ko­na­nia oraz wy­so­ka ja­ko­ść na­dru­ku od­po­wia­da­ją po­trze­bom naj­bar­dziej wy­ma­ga­jących klien­tów (są wśród nich przede wszyst­kich fir­my spo­żyw­cze z kra­ju i z za­gra­ni­cy, co de­ter­mi­nu­je Kar­to­n-Pak do prze­strze­ga­nia bar­dzo ry­go­ry­stycz­nych norm pro­duk­cji).

„Opa­ko­wa­nia z tek­tu­ry li­tej, ja­kie ofe­ru­je na­sza fir­ma są two­rzo­ne przy po­mo­cy dru­ku of­f­se­to­we­go, na­stęp­nie są wy­ci­na­ne i skle­ja­ne, sto­su­je­my rów­nież różne­go ro­dza­ju uszla­chet­nie­nia – mówi Je­rzy Sa­ra­ma, pre­zes fir­my Kar­to­n-Pak. – Na ka­żdym eta­pie współpra­cy z klien­ta­mi – po­cząw­szy od wspól­nie opra­co­wa­ne­go po­my­słu, po­przez pro­jekt i pro­to­typ, a po je­go ak­cep­ta­cji – rów­nież na ka­żdym eta­pie pro­duk­cji do­kła­da­my wszel­kich sta­rań, aby za­spo­ko­ić po­trze­by i ocze­ki­wa­nia współpra­cu­jących z na­mi przed­si­ębiorstw. Dba­my rów­nież o to, by opa­ko­wa­nia tek­tu­ro­we, na które de­cy­du­ją się na­si klien­ci podno­si­ły atrak­cyj­no­ść pro­du­ko­wa­nych przez nich wy­ro­bów oraz wpły­wa­ły po­zy­tyw­nie na roz­po­zna­wal­no­ść ich mar­ki”.

Fir­ma ofe­ru­je tek­tu­ro­we opa­ko­wa­nia kla­po­we, do­star­cza­ne na pła­sko, opa­ko­wa­nia wiecz­ko­-spód, di­splaye, mul­ti­pac­ki, opa­ko­wa­nia ty­pu „sle­eve”, a ta­kże wy­ro­by nie­stan­dar­do­we. Mo­gą być one wy­po­sa­żo­ne w in­ser­ty, ety­kie­ty, ko­dy QR, na­druk obu­stron­ny, po­sia­dać la­kier ma­to­wy lub UV. Prio­ry­te­tem jest tu ja­ko­ść, ter­mi­no­wo­ść oraz in­dy­wi­du­al­ne po­de­jście, ela­stycz­no­ść w re­ali­za­cji po­wie­rzo­nych fir­mie zle­ceń, a ta­kże eko­lo­gia. Suk­ces Kar­to­n-Pa­ku w tym za­kre­sie jest mo­żli­wy dzi­ęki ba­zo­wa­niu na naj­no­wo­cze­śniej­szych roz­wi­ąza­niach, ja­ki­mi obec­nie dys­po­nu­je to prężnie dzia­ła­jące przed­si­ębior­stwo. Wśród nich są dwie na­świe­tlar­ki Ko­dak.

Na­świe­tlar­ki Ko­dak – bez­pie­cze­ństwo ra­zy dwa

„Sze­ść lat te­mu zde­cy­do­wa­li­śmy się na za­kup pierw­szej na­świe­tlar­ki fir­my Ko­dak. Był to mo­del Ko­dak Ma­gnus VLF 5570Q – mówi Je­rzy Sa­ra­ma – i przez la­ta pra­cy z tym urządze­niem po­zna­li­śmy je­go ogrom­ne mo­żli­wo­ści, wśród których naj­bar­dziej istot­ny­mi by­ły dla nas sta­bi­li­za­cja pro­ce­su na­świe­tla­nia, ja­ką ono gwa­ran­tu­je, a ta­kże wy­ższa ja­ko­ść, ja­ką uzy­ska­li­śmy w na­szych opa­ko­wa­niach, wy­ko­rzy­stu­jąc na­świe­tlar­kę te­go pro­du­cen­ta i ofe­ro­wa­ne przez nie­go pły­ty – Elek­tra XD, a ta­kże pro­eko­lo­gicz­ną che­mię Ko­daka. Ko­lej­ne in­we­sty­cje w na­szym za­kła­dzie (w tym rów­nież wspo­mnia­na na­świe­tlar­ka) zwi­ęk­szy­ły na­sze mo­ce pro­duk­cyj­ne, co po­zwo­li­ło nam na szyb­ki roz­wój w ostat­nim cza­sie. W ci­ągu pi­ęciu lat od 2010 ro­ku po­dwo­ili­śmy war­to­ść na­szych obro­tów. Zna­cząco zwi­ęk­szy­li­śmy licz­bę na­szych klien­tów – obec­nie ka­żde­go dnia pro­du­ku­je­my dla nich 150 ton opa­ko­wań tek­tu­ro­wych. Ro­zwi­nęli­śmy też eks­port, głów­nie na ryn­ki Eu­ro­py Za­chod­niej. Wszyst­ko to spra­wi­ło, że mu­sie­li­śmy po­my­śleć o in­we­sty­cji w dru­gi za­kład, po­nie­waż mo­ce pro­duk­cyj­ne te­go pierw­sze­go zo­sta­ły w ca­ło­ści wy­ko­rzy­sta­ne. Na­szym za­mie­rze­niem by­ło zgro­ma­dze­nie tam naj­no­wo­cze­śniej­sze­go sprzętu, za­awan­so­wa­ne­go tech­no­lo­gicz­nie, który umo­żli­wi­łby nam wy­daj­ną i spraw­ną pro­duk­cję przy za­cho­wa­niu naj­wy­ższych stan­dar­dów do­ty­czących ja­ko­ści. Ma­jąc przez ostat­nie la­ta bar­dzo po­zy­tyw­ne do­świad­cze­nia z na­świe­tlar­ką fir­my Ko­dak, pły­ta­mi i che­mią te­go do­staw­cy oczy­wi­stym wręcz był dla nas za­kup urządze­nia te­go sa­me­go pro­du­cen­ta do przy­go­to­wal­ni w na­szym no­wym za­kła­dzie”.

Pow­sta­nie no­we­go za­kła­du pro­duk­cyj­ne­go o po­wierzch­ni 23 tys. m2 to prze­ło­mo­wy krok w roz­wo­ju fir­my Kar­to­n-Pak i stra­te­gii ja­ką za­ło­ży­ła so­bie na kil­ka na­stęp­nych lat, ale jed­no­cze­śnie wzro­stu bez­pie­cze­ństwa fir­my oraz jej klien­tów. „Dru­ga na­świe­tlar­ka z ko­lei sta­no­wi też ele­ment za­bez­pie­cze­nia dla nas sa­mych – wie­my, że w ra­zie cze­go ma­my dru­gie bar­dzo do­bre urządze­nie, na którym mo­że­my na­świe­tlać pły­ty o zna­ko­mi­tej ja­ko­ści bez prze­sto­ju na­szych li­nii pro­duk­cyj­ny­ch” – pod­kre­śla Je­rzy Sa­ra­ma.

Elec­tra XD – spo­tęgo­wa­ny suk­ces

Za­ku­pio­na ostat­nio na­świe­tlar­ka Ko­dak Ma­gnus VLF Q2400, ba­zu­jąca na tech­no­lo­gii Ko­dak SQUAREspot, wy­ko­rzy­stu­je – po­dob­nie jak po­przed­nia – pły­ty Ko­dak Elec­tra XD, które po­tęgu­ją suk­ces w za­kre­sie na­świe­tla­nia z wy­so­ką ja­ko­ścią. To in­no­wa­cyj­ne ter­micz­ne pły­ty CtP naj­now­szej ge­ne­ra­cji, gwa­ran­tu­jące – jak za­pew­nia pro­du­cent – wy­so­ką ja­ko­ść na­wet przy eks­tre­mal­nych na­kła­dach si­ęga­jących 500 000 eg­zem­pla­rzy, które osi­ąga­ne są bez wy­pa­la­nia. Zda­niem fir­my Ko­dak za­pew­niają wy­so­ką roz­dziel­czo­ść obra­zu, wła­ści­wą wier­no­ść od­wzo­ro­wa­nia szcze­gółów, nie­za­wod­no­ść i po­wta­rzal­no­ść. Pły­ty od­wzo­ro­wu­ją ra­stry o li­nia­tu­rze 450 lpi, a ni­ska moc la­se­ra po­trzeb­na do ich na­świe­tle­nia zwi­ęk­sza pro­duk­tyw­no­ść sa­mej na­świe­tlar­ki.

„Te­sto­wa­li­śmy ja­kiś czas te­mu pły­ty in­ne­go do­staw­cy, ale nie za­ko­ńczy­ły się one suk­ce­sem, bo efek­ty by­ły znacz­nie słab­sze, wi­ęc po­zo­sta­li­śmy przy do­brym i spraw­dzo­nym roz­wi­ąza­niu. Je­ste­śmy wi­ęc po raz ko­lej­ny bar­dzo za­do­wo­le­ni z na­szych in­we­sty­cji w roz­wi­ąza­nie fir­my Ko­dak i prze­ko­na­ni, że urządze­nia po­słu­żą nam dłu­go” – pod­kre­śla Je­rzy Sa­ra­ma.

„To praw­da, że na­świe­tlar­ki ofe­ro­wa­ne przez fir­mę Ko­dak da­ją ich użyt­kow­ni­kom po­czu­cie bez­pie­cze­ństwa na wie­le lat. Dzie­je się tak za spra­wą za­sto­so­wa­nej w nich tech­no­lo­gii SQUAREsport, która gwa­ran­tu­je sta­bil­ny pro­ces na­świe­tla­nia. Do­dat­ko­wym atu­tem na­szych roz­wi­ązań są ich ogrom­ne mo­żli­wo­ści, których klien­ci często nie wy­ko­rzy­stu­ją od ra­zu. Z cza­sem jed­nak, kie­dy fir­ma się roz­wi­ja i oka­zu­je się, że jej po­trze­by są wi­ęk­sze, na­sze urządze­nia mo­żna do­pa­so­wać do ro­snących po­trzeb bez ko­niecz­no­ści wy­mia­ny sprzętu na zu­pe­łnie no­wy, na przy­kład po­wi­ęk­sza­jąc je­go for­mat czy zwi­ęk­sza­jąc wy­daj­no­ść. To z pew­no­ścią da­je na­szym roz­wi­ąza­niom prze­wa­gę kon­ku­ren­cyj­ną” – mówi Ja­ro­sław Kra­sno­dęb­ski z fir­my Ko­dak Pol­ska, od­po­wie­dzial­ny za sprze­daż na­świe­tlar­ki Ko­dak Ma­gnus VLF Q2400 do fir­my Kar­to­n-Pak.

Eko­lo­gia – kie­ru­nek na przy­szło­ść

„Przy wy­bo­rze na­świe­tlar­ki CtP i wie­lu in­nych roz­wi­ązań do obu na­szych za­kła­dów – mówi pre­zes dru­kar­ni Kar­to­n-Pak – wa­żny­mi by­ły dla nas rów­nież spra­wy zwi­ąza­ne z eko­lo­gią. Obec­nie to istot­ny aspekt dzia­ła­nia ka­żdej fir­my. Ogra­ni­cza­nie ne­ga­tyw­ne­go wpły­wu na śro­do­wi­sko jest czyn­ni­kiem, który dla wie­lu na­szych klien­tów jest klu­czo­wy. Dla nie­których to naj­wa­żniej­sza kwe­stia przy po­dej­mo­wa­niu współpra­cy z na­mi. Zmie­nia­ją się w tym za­kre­sie ta­kże prze­pi­sy praw­ne – w ci­ągu naj­bli­ższych lat by­cie eko­lo­gicz­nym będzie nie tyl­ko mod­ne, ale ta­kże obo­wi­ąz­ko­we. Na­sza fir­ma jest już do te­go przy­go­to­wa­na, co jest dla mnie oso­bi­ście po­wo­dem do du­żej sa­tys­fak­cji. Je­stem prze­ko­na­ny, że wszyst­kie po­czy­nio­ne przez nas in­we­sty­cje umo­żli­wią nam dal­szy roz­wój, będący od­po­wie­dzią na ocze­ki­wa­nia klien­tów. W gło­wie mam już wie­le po­my­słów. W przy­pad­ku kil­ku z nich chce­my być po raz ko­lej­ny pre­kur­so­rem nie tyl­ko na ryn­ku pol­skim, ale ta­kże za gra­ni­cą”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści