Nil­pe­ter i KBA CEE pod­su­mo­wu­ją pierw­sze mie­si­ące współpra­cy na pol­skim ryn­kuPoprzedni artykuł 

W ślad za niedawno podpisaną umową dystrybucyjną pomiędzy firmami KBA CEE i Nilpeter, na spotkanie dotyczące dalszej współpracy obu dostawców do Polski po raz pierwszy przyjechał Peter Eriksen - dyrektor operacyjny i współwłaściciel Nilpeter
W ślad za nie­daw­no pod­pi­sa­ną umo­wą dys­try­bu­cyj­ną po­mi­ędzy fir­ma­mi KBA CEE i Nil­pe­ter, na spo­tka­nie do­ty­czące dal­szej współpra­cy obu do­staw­ców do Pol­ski po raz pierw­szy przy­je­chał Pe­ter Erik­sen – dy­rek­tor ope­ra­cyj­ny i współwła­ści­ciel Nil­pe­ter

Od wrze­śnia br. Nil­pe­ter, du­ński pro­du­cent wąskow­stęgo­wych ma­szyn de­dy­ko­wa­nych pro­duk­cji ety­kiet i opa­ko­wań, jest w na­szym kra­ju obec­ny za po­śred­nic­twem no­we­go dys­try­bu­to­ra – KBA CEE. Pierw­sze mie­si­ące współpra­cy obu firm by­ły uda­ne i przy­nio­sły wy­mier­ne efek­ty han­dlo­we.

Obec­no­ść na tar­gach La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2017, która za­owo­co­wa­ła kon­trak­tem na pierw­szą w na­szym kra­ju ma­szy­nę „All New FA”, pre­zen­ta­cja roz­wi­ązań mar­ki Nil­pe­ter pod­czas kon­fe­ren­cji bra­nżo­wej de­dy­ko­wa­nej ety­kie­tom sa­mo­przy­lep­nym; sys­te­ma­tycz­na roz­bu­do­wa dzia­łu flek­so­gra­ficz­ne­go w ra­mach struk­tur KBA CEE i roz­mo­wy han­dlo­we na te­mat ko­lej­nych wdro­żeń ma­szyn du­ńskie­go pro­du­cen­ta w pol­skich fir­mach po­li­gra­ficz­nych – m.in. te za­gad­nie­nia by­ły oma­wia­ne przez kie­row­nic­two obu do­staw­ców pod­czas nie­daw­nej wi­zy­ty w Pol­sce przed­sta­wi­cie­li fir­my Nil­pe­ter: Pe­te­ra Erik­se­na – jej dy­rek­to­ra ope­ra­cyj­ne­go i współwła­ści­cie­la oraz Ja­ko­ba Land­ber­ga – wi­ce­pre­ze­sa ds. sprze­da­ży i mar­ke­tin­gu. Ze stro­ny KBA CEE w spo­tka­niu wzi­ęli udział: Jan Ko­renc – pre­zes za­rządu, Grze­gorz Szym­czy­kow­ski – dy­rek­tor ds. sprze­da­ży i ser­wi­su oraz Pa­weł Kra­sow­ski – Pro­duct & Mar­ke­ting Ma­na­ger.

Dla Pe­te­ra Erik­se­na by­ła to pierw­sza wi­zy­ta w na­szym kra­ju, co – jak pod­kre­śla­ją uczest­ni­cy spo­tka­nia – świad­czy m.in. o zna­cze­niu Pol­ski w kon­te­kście dal­szych dzia­łań fir­my Nil­pe­ter na tu­tej­szym ryn­ku. „W ostat­nich la­tach kon­cen­tro­wa­li­śmy się głów­nie na ryn­kach za­mor­skich, m.in. uru­cha­mia­jąc za­kła­dy pro­duk­cyj­ne w USA oraz w In­diach. Tym sa­mym Nil­pe­ter stał się je­dy­nym glo­bal­nym gra­czem w ob­sza­rze ma­szyn wąskow­stęgo­wych, po­sia­da­jącym trzy cen­tra wy­twór­cze, co wi­ęcej – zlo­ka­li­zo­wa­ne w różnych za­kąt­kach świa­ta. Zda­je­my so­bie jed­nak spra­wę, że na­szym stra­te­gicz­nym ryn­kiem jest Eu­ro­pa, gdzie tra­fia ok. 50% na­szej pro­duk­cji. Pol­ska z ko­lei jest jed­nym z naj­wa­żniej­szych ryn­ków Sta­re­go Kon­ty­nen­tu, z so­lid­ną gru­pą lo­jal­nych użyt­kow­ni­ków ma­szyn mar­ki Nil­pe­ter. Uzna­li­śmy za­tem, że po­trzeb­ne jest „no­we otwar­cie” na­szej obec­no­ści w tym kra­ju. W tym ce­lu na­wi­ąza­li­śmy współpra­cę z mo­żli­wie naj­sil­niej­szym part­ne­rem bi­zne­so­wym, tak pod względem dzia­łań han­dlo­wych, jak też ob­słu­gi ser­wi­so­wej. Pierw­sze mie­si­ące na­szej wspól­nej ak­tyw­no­ści z KBA CEE po­twier­dza­ją, że był to bar­dzo do­bry wy­bór. Od­bi­ór do­tych­czas prze­pro­wa­dzo­nych dzia­łań za­rów­no ze stro­ny obec­nych, jak i po­ten­cjal­nych klien­tów jest bo­wiem bar­dzo do­bry” – mówi Pe­ter Erik­sen.
„Po­ja­wie­nie się tak pre­sti­żo­wej mar­ki w na­szym port­fo­lio trak­tu­je­my ja­ko bar­dzo du­że wy­zwa­nie – do­da­je Jan Ko­renc. – Tra­fi­li­śmy przy tym na bar­dzo cie­ka­wy okres, gdyż kil­ka ty­go­dni po pod­pi­sa­niu umo­wy dys­try­bu­cyj­nej od­by­ły się tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe – naj­wa­żniej­sza im­pre­za bra­nży wąskow­stęgo­wej na świe­cie. Już na po­cząt­ku mie­li­śmy za­tem zna­ko­mi­tą oka­zję do spo­tkań z wie­lo­ma li­czący­mi się dru­kar­nia­mi ety­kie­to­wy­mi i opa­ko­wa­nio­wy­mi z Pol­ski, w du­żej mie­rze – z użyt­kow­ni­ka­mi ma­szyn Nil­pe­ter. Im­pre­za za­owo­co­wa­ła pierw­szym kon­trak­tem na ma­szynę „All New FA”, jak rów­nież wie­lo­ma no­wy­mi roz­mo­wa­mi han­dlo­wy­mi na te­mat ko­lej­nych wdro­że­ń”.
Ja­kob Land­berg uzu­pe­łnia: „Mie­si­ąc później wzi­ęli­śmy udział w od­by­wa­jącej się lo­kal­nie kon­fe­ren­cji de­dy­ko­wa­nej ety­kie­tom sa­mo­przy­lep­nym, w której wzi­ęło udział po­nad 220 osób, w tym licz­na gru­pa na­szych obec­nych i po­ten­cjal­nych part­ne­rów bi­zne­so­wych. Ja­ko jej uczest­nik i pre­le­gent, by­łem pod bar­dzo du­żym wra­że­niem fre­kwen­cji oraz za­in­te­re­so­wa­nia naj­now­szy­mi roz­wi­ąza­nia­mi tech­no­lo­gicz­ny­mi, ja­kie po­ja­wia­ją się na ryn­ku. Dla nas by­ła to ide­al­na oka­zja, by za­pre­zen­to­wać przed­sta­wi­cie­lom bra­nży wąskow­stęgo­wej z Pol­ski na­sze naj­now­sze ma­szy­ny: „All New FA” i Pa­no­ra­ma Hy­brid, kil­ka ty­go­dni wcze­śniej de­mon­stro­wa­ne na La­be­le­xpo Eu­ro­pe”.

Jak pod­kre­śla Pe­ter Erik­sen, fir­ma Nil­pe­ter sta­le po­dej­mu­je no­we wy­zwa­nia i wdra­ża in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne wo­bec zmie­nia­jące­go się oto­cze­nia ryn­ko­we­go: „Naj­le­piej odzwier­cie­dla to ofer­ta, rów­nież na­sza, pre­zen­to­wa­na pod­czas tar­gów La­be­le­xpo Eu­ro­pe, na których je­ste­śmy obec­ni od pierw­szej ich edy­cji. W la­tach 90. sy­tu­acja by­ła bar­dzo trans­pa­rent­na – ma­szy­ny flek­so­gra­ficz­ne funk­cjo­no­wa­ły obok of­f­se­to­wych. Z chwi­lą po­ja­wie­nia się roz­wi­ązań hy­bry­do­wych, zwłasz­cza w kon­te­kście tech­no­lo­gii cy­fro­wej, obraz ten ule­gł za­tar­ciu. Na ryn­ku po­ja­wi­li się jed­no­cze­śnie no­wi gra­cze, tech­no­lo­gie wci­ąż ewo­lu­ują, wi­ęc i klien­ci ma­ją do wy­bo­ru du­żo wi­ęcej mo­żli­wo­ści. Cie­szy­my się, że w tym kon­te­kście na­sza fi­lo­zo­fia się spraw­dza. Ofe­ru­je­my bo­wiem roz­wi­ąza­nia ba­zu­jące za­rów­no na tech­ni­kach kon­wen­cjo­nal­nych, jak też na in­kje­cie. War­to jed­nak za­zna­czyć, że ma­szy­ny cy­fro­we – mi­mo ro­snące­go zna­cze­nia – w ska­li glo­bal­nej wci­ąż pro­du­ku­ją nie­wiel­ki pro­cent pro­duk­cji opa­ko­wań i ety­kiet. Po­ka­za­ła to rów­nież wspo­mnia­na wy­sta­wa w Bruk­se­li, na której „gwiaz­dą” sto­iska oka­za­ła się ma­szy­na flek­so­gra­ficz­na „All New FA”.
Jak Ko­renc do­da­je: „Po­dob­ne od­czu­cia ma­my w kon­te­kście klien­tów z Pol­ski. W du­żej mie­rze wy­ko­nu­ją oni pra­ce, gdzie naj­le­piej spraw­dza­ją się tech­ni­ki kon­wen­cjo­nal­ne – flek­so­gra­fia i of­f­set, uzu­pe­łnio­ne o mo­du­ły uszla­chet­nia­jące i wy­ka­ńcza­jące. Ob­ser­wu­je­my wzmo­żo­ne za­in­te­re­so­wa­nie roz­wi­ąza­nia­mi cy­fro­wy­mi, ale póki co – przy­naj­mniej w dru­kar­niach opa­ko­wa­nio­wych i ety­kie­to­wych – są one trak­to­wa­ne ja­ko uzu­pe­łnie­nie par­ku sprzęto­we­go. Cie­szy­my się z pierw­sze­go kon­trak­tu na ma­szy­nę „All New FA” dla dru­kar­ni z Pol­ski i wspól­nie z fir­mą Nil­pe­ter czy­ni­my sta­ra­nia, by przy­wrócić tej mar­ce na­le­żny jej sta­tus w tym kra­ju. Wi­zy­ta Pe­te­ra Erik­se­na jest te­go naj­lep­szym do­wo­dem, sta­no­wi bo­wiem sy­gnał wspar­cia dla nas ja­ko re­gio­nal­ne­go dys­try­bu­to­ra, za­rów­no w kon­te­kście roz­mów z obec­ny­mi, jak też po­ten­cjal­ny­mi klien­ta­mi”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści