Po 22 latach istnienia, legendarny konkurs projektowania opakowań „Young Package“ pojawia się w całkowicie nowej odsłonie. Oprócz nadania mu nowej nazwy: „Model Young Package“, potrojono również nagrodę pieniężną dla zwycięzców. Organizatorzy zlikwidowali także górny limit wiekowy w kategorii uniwersyteckiej, dlatego też projektanci w każdym wieku mogą zarejestrować się w konkursie.
Tematem 23 edycji konkursu jest Coffee Mania. Model Young Package ma nadal dwie kategorie. Do pierwszej kategorii mogą zarejestrować się uczniowie szkół średnich i szkół wyższych licencjackich. Do drugiej kategorii mogą zgłaszać się studenci uniwersytetów i projektanci w dowolnym wieku. Teraz na zwycięzcę konkursu czeka łącznie ponad 6000 EUR. TEMAT Podobnie jak w poprzednich latach, konkurs motywuje projektantów z całego świata do stworzenia opakowania ekologicznego. Tym razem projektanci stworzą opakowania, które będą odpowiedzią na wszechobecny fenomen picia kawy.
Poprzez temat „Coffee Mania” organizatorzy wzywają twórców do zaprojektowania opakowań nie tylko na kawę, ale także na wszystko, co się z nią wiąże. W tym roku mogą wygrać talerze deserowe, kubki, spodki, zestawy do kawy, ale także na przykład opakowanie dla ulubionego produktu z motywem kawowym, który pojawia się w projekcie graficznym. Zafunduj sobie kawowe przyjęcie o przemyślanym i odpowiedzialnym designie! ASPEKT EKOLOGICZNY Jury, jak zwykle dotychczas, będzie oceniać prace jako anonimowe.
Również w tym roku szansę na zwycięstwo ma opakowanie papierowe – takie, które doskonale chroni produkt, łatwo się otwiera, posiada ciekawy projekt graficzny, a także jest idealnie łatwe do wyprodukowania. Przewodniczącym jury pozostaje czołowy czeski projektant opakowań Jan Činčera, który uczestniczy w organizacji konkursu od 1996 roku.
Uczestnicy konkursu mogą zgłaszać się używając formularza rejestracji online na stronie internetowej young-package.com, a następnie przesyłać swoje prace pocztą na adres Organizatora:
MODEL YOUNG PACKAGE
Trudno wyobrazić sobie bardziej wykwalifikowanego pomysłodawcę i organizatora konkursu Model Young Package niż Model Obaly a.s. Firma należy do największych europejskich producentów opakowań, a także prowadzi centrum innowacji, w którym pod nadzorem projektantów powstają nowatorskie projekty. Dzięki inicjatywie firmy konkurs trwa od 1996 roku aż do dziś. Od 2009 organizatorzy konkursu dla Model Obaly a.s. działają jako niezależna profesjonalna organizacja pod nazwą CZECHDESIGN. Przez konkurs przewinęło się wielu młodych twórców, którzy później stali się uznanymi projektantami: historycznie pierwszym zwycięzcą był Jan Čtvrtník, który wiele lat później pracował dla NASA oraz firm IKEA i Elektrolux. W kolejnych latach nagrodę zdobył na przykład Ladislav Škoda, główny projektant firmy Tescoma i wielu innych.
NAGRODY ZA ZWYCIĘSKIE PRACE
Uniwersytety i Projektanci
1 miejsce: 2000 EUR
2 miejsce: 1200 EUR
3 miejsce: 800 EUR
Szkoły średnie i szkoły wyższe licencjackie:
1 miejsce: 1200 EUR
2 miejsce: 600 EUR
3 miejsce: 400 EUR
KONTAKT
Michaela Holubec Birtusová Kordynator konkursu Model Young Package michaela.birtusova@czechdesign.cz tel.: +420 773 541 673 Model Obaly, a.s.
Podmiot ogłaszający konkurs Model Young Package www.modelgroup.com/cs CZECHDESIGN.CZ
Organizator konkursu Model Young Package Vojtěšská 3, Praha 1 110 00 www.czechdesign.cz
Na podstawie informacji organizatora