API Group poinformowała, że po raz kolejny będzie obecna z własnym stoiskiem (nr H44) na brytyjskiej edycji targów Packaging Innovations. Odbędą się one w Birmingham w dniach 28 lutego – 1 marca br. Firma zaprezentuje tam – po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii – najnowsze wydanie swojego „przewodnika” po trendach opakowaniowych – API Trends Folio 2018/2019. Niedługo później również polscy klienci będą mieli okazję do zapoznania się z tą wyjątkową publikacją, jak też do spotkania z przedstawicielami API Group podczas warszawskiej edycji Packaging Innovations, jaka będzie miała miejsce w dniach 17-18 kwietnia br.
API Trends Folio to wydawnictwo powstałe dzięki zaangażowaniu pracowników i specjalistów API z całego świata, którzy pomogli w odpowiednim zidentyfikowaniu najważniejszych trendów w obszarze kreacji i projektowania opakowań. Równie istotne było wskazanie właściwego zastosowania do ich produkcji materiałów wytwarzanych przez API: folii, laminatów i podłoży holograficznych. Wszystko po to, by wzmocnić przekaz marki, jaka stoi za danym opakowaniem i w jak największym stopniu wykorzystać potencjał zmian rynkowych w nadchodzącym roku.
Pierwsza edycja Trends Folio obejmowała sezon 2017/2018. Obecne wydanie – na lata 2018/2019 – ma w zamiarze jego twórców w szczególny sposób promować innowacyjność, na wszystkich etapach powstawania finalnego produktu. Tym samym – jak zakłada API – publikacja ta stanie się niezbędnym elementem pracy każdego właściciela marki, projektanta czy drukarni opakowaniowej.
Twórcy API Trends Folio wskazali cztery kluczowe trendy, jakie ich zdaniem będą dominować w nadchodzących dwóch latach w segmencie projektowania i produkcji opakowań. Pierwszy z nich to Neon Storm – inspirowany naturalnymi zjawiskami przyrodniczymi np. nagłym rozbłyskiem słońca. Diamond Luxe z kolei ma uatrakcyjniać opakowania na dobra luksusowe za sprawą diamentowych elementów i wykończeń. Primary Matrix wykorzystuje specjalne efekty techniczne uzyskiwane dzięki manipulowaniu światłem. W ostatnim ze zdefiniowanych trendów – Ethereal – wykorzystano opracowaną przez API technologię Holonique, pozwalającą na tworzenie efektów lustra i „miękkich” barw.
Mówi David Peters – Creative Development Manager w API Group, kierujący zespołem odpowiedzialnym za powstanie Trends Folio: „Na współczesnym, niezwykle konkurencyjnym rynku jest niezwykle ważnym, by właściciele marek tworzyli własną tożsamość ich brandu, która – podczas eksponowania towaru na półce sklepowej – powoduje odpowiednią interakcję z klientem. Tegoroczna edycja Trends Folio ma im w tym pomóc, podobnie jak projektantom graficznym działającym na rynku opakowań. Założenie jest bardzo klarowne: stworzyć projekt, który spowoduje u konsumenta pozytywne doznania i reakcje, a przy tym wyróżnić się na tle konkurencji. Targi Packaging Innovations to idealne miejsce, by podzielić się z rynkiem swoimi wizjami i doradztwem w tym zakresie. Mamy nadzieję, że spotkania z naszym zespołem pomogą projektantom, drukarzom i właścicielom marek zrozumieć rolę, jaką wskazane w Trends Folio 2018/2019 kierunki odegrają na szeroko rozumianym rynku opakowań”.
Podczas prezentacji, przygotowywanych z myślą o zwiedzających targi, David Peters i jego zespół zobrazują zastosowanie trendów obowiązujących w latach 2018/2019. Pokażą też w praktyce, w jaki sposób tendencje rynkowe znane z pierwszej edycji publikacji przygotowanej przez API przełożyły się na ubiegłoroczne sukcesy globalnych marek.
Więcej informacji na temat najnowszej edycji Trends Folio można znaleźć pod adresem https://apigroup.com/trends/
API Group zaprezentuje na zbliżających się targach także nową, udoskonaloną folię do tłoczeń na zimno – TA-Plus. Zdaniem producenta jest to najbardziej zaawansowana technologicznie folia do tego typu zastosowań z dostępnych obecnie na rynku rozwiązań. Jak zapewnia API, oferuje ona wyjątkowo wyraźne odwzorowanie detali, możliwość aplikowania na większych powierzchniach opakowania oraz właściwe parametry w kontekście jej zadrukowywania.
Do dyspozycji zwiedzających targi na stoisku API będą również próbki innych podłoży (folii, laminatów i materiałów holograficznych), znajdujących się w stale rozszerzanym portfolio tego brytyjskiego producenta.
Polska premiera Trends Folio 2018/2019 oraz nowej folii TA-Plus odbędzie się niespełna dwa miesiące później, podczas warszawskiej edycji targów Packaging Innovations. Wystawa będzie miała miejsce w dniach 17-18 kwietnia br. na terenach Expo XXI. Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: „Zapraszamy serdecznie do odwiedzenia naszych stoisk na obu imprezach targowych z cyklu Packaging Innovations. Jesteśmy przekonani, że prezentowane tam rozwiązania technologiczne, jak też informacje o obecnych i przyszłych trendach obowiązujących na rynku opakowań, dla wielu z naszych klientów będą bardzo wartościowe. Niezależnie od tego czy mówimy o projektantach graficznych, przedstawicielach agencji reklamowych, drukarń czy właścicielach marek. Nasza obecność na obu imprezach będzie odzwierciedleniem hasła przyświecającego nam w codziennej działalności: „Empowering Brands”, czyli w wolnym tłumaczeniu „Wzmocnimy siłę każdej marki”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com