API Folie Polska, lokalny oddział API Group – producenta specjalistycznych folii, laminatów i rozwiązań holograficznych dedykowanych m.in. branży opakowaniowej, po raz kolejny weźmie udział w targach Packaging Innovations 2018 w Warszawie. Wydarzenie będzie miało miejsce w dniach 17-18 kwietnia br. w halach Centrum Expo XXI. Na stoisku nr F2 firma API Folie Polska będzie prezentować swoje wszechstronne portfolio, w tym – po raz pierwszy w naszym kraju – nowej generacji folię do tłoczeń na zimno TA-Plus. Polską premierę będzie tu mieć również API Trends Folio 2018/2019 – najnowsze wydanie specjalnej publikacji API, dedykowanej obecnym i nadchodzącym trendom na rynku opakowań.
Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca firmy: „Targi Packaging Innovations, których jesteśmy już stałym uczestnikiem, przypadają na bardzo dla nas ciekawy i intensywny okres. Polski oddział API Group dynamicznie się rozwija, m.in. z uwagi na przejęcie działalności w zakresie folii przemysłowych, realizowanej do niedawna przez zakład w niemieckim Rednitzembach. Stale poszerza się portfolio naszych materiałów i usług z nimi związanych. Rośnie też grono polskich użytkowników rozwiązań API. O tym wszystkim będziemy chcieli porozmawiać z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami. Mamy nadzieję, że zainteresuje ich również Trends Folio 2018/2019 – przewodnik po świecie opakowań, opracowany przez zespół specjalistów API. Kierujący nim David Peters – Business Development Manager w brytyjskiej centrali API Group również zapowiedział swój udział w warszawskiej edycji Packaging Innovations. Informacja ta z pewnością ucieszy nie tylko przedstawicieli polskich drukarń, ale też agencji reklamowych czy studiów graficznych”.
Warszawskie targi będą kolejną – po niedawnej wystawie Packaging Innovations w Birmingham – okazją do prezentacji API Trends Folio 2018/2019 szerszej publiczności. Pierwsze wydanie tego przewodnika po trendach opakowaniowych spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem rynku. Przedstawiciele API liczą na to, że tym razem będzie podobnie.
Publikacja ta wskazuje cztery kluczowe – zdaniem jej twórców – trendy, jakie będą obowiązywać w branży opakowań przez najbliższe 24 miesiące. Pierwszy z nich to Neon Storm – inspirowany naturalnymi zjawiskami przyrodniczymi np. nagłym rozbłyskiem słońca. Diamond Luxe z kolei ma uatrakcyjniać opakowania na dobra luksusowe za sprawą diamentowych elementów i wykończeń. Primary Matrix wykorzystuje specjalne efekty techniczne, uzyskiwane dzięki manipulowaniu światłem. W ostatnim z trendów – Ethereal – wykorzystano opracowaną przez API technologię Holonique, pozwalającą na tworzenie efektów lustra i „miękkich” barw.
„Wydawnictwo to będzie dostępne dla osób odwiedzających nasze stoisko – mówi Katarzyna Kozińska. – Zapraszamy do umawiania indywidualnych spotkań z Davidem Petersem wszystkich, którzy chcieliby podyskutować z nim na temat zagadnień takich jak: tworzenie tożsamości marki i zwiększanie interakcji z konsumentem poprzez opakowania eksponowane na półce czy też wzbogacanie projektów poprzez niebanalne efekty specjalne oraz ich wpływ na decyzje podejmowane przez kupujących. W kontekście tego drugiego tematu z pewnością będzie okazja, by w rozmowach powrócić do wyników ubiegłorocznych badań dotyczących czynników, jakie decydują o decyzjach zakupowych. Zastosowano w nich metodę tzw. eye-tracking, a efekty są jednoznaczne: opakowanie uszlachetnione, np. folią czy laminatem, nadaje znajdującemu się w środku produktowi cech luksusowości i wyjątkowości, czyniąc go w oczach klienta bardziej atrakcyjnym”.
Jednym z nowych produktów w ofercie API, które mogą być zastosowane w tym kontekście, jest udoskonalona folia do tłoczenia na zimno TA-Plus. „To naszym zdaniem najbardziej zaawansowana technologicznie folia do tego typu zastosowań, obecnie dostępna na rynku – mówi Katarzyna Kozińska. – Oferuje ona wyjątkowo wyraźne odwzorowanie detali, możliwość aplikowania na większych powierzchniach opakowania oraz właściwe parametry w kontekście zadrukowywania. Na naszym stoisku będą dostępne zarówno próbki folii TA-Plus, jak również innych materiałów z oferty API dedykowanych branżom opakowań i etykiet”.
Nie zabraknie na nim także finalnych rozwiązań: gotowych opakowań, stworzonych z udziałem folii, laminatów i podłoży holograficznych API. Część z nich powstała zgodnie z wytycznymi zawartymi w poprzedniej edycji Trends Folio, przynosząc właścicielom ich marek wymierne korzyści w sprzedaży. „Na ten temat również będzie można porozmawiać z osobami odpowiedzialnymi za tę publikację. Warto bowiem dodać, że w edycji 2018/2019 znalazły się przykłady sukcesów rynkowych odniesionych dzięki wcześniejszym wskazówkom i doradztwu naszego zespołu kreatywnego” – podkreśla Katarzyna Kozińska.
„Jak zatem widać, nie zabraknie tematów do rozmów i dyskusji na stoisku targowym. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych nie tylko wysokiej klasy materiałami do produkcji opakowań, ale też doradztwem w zakresie ich projektowania i wytwarzania” – podsumowuje dyrektor zarządzająca API Folie Polska.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com