API Fo­lie Pol­ska na tar­gach Pac­ka­ging In­no­va­tions 2018 w War­sza­wiePoprzedni artykuł 

API Fo­lie Pol­ska, lo­kal­ny od­dział API Gro­up – pro­du­cen­ta spe­cja­li­stycz­nych fo­lii, la­mi­na­tów i roz­wi­ązań ho­lo­gra­ficz­nych de­dy­ko­wa­nych m.in. bra­nży opa­ko­wa­nio­wej, po raz ko­lej­ny we­źmie udział w tar­gach Pac­ka­ging In­no­va­tions 2018 w War­sza­wie. Wy­da­rze­nie będzie mia­ło miej­sce w dniach 17–18 kwiet­nia br. w ha­lach Cen­trum Expo XXI. Na sto­isku nr F2 fir­ma API Fo­lie Pol­ska będzie pre­zen­to­wać swo­je wszech­stron­ne port­fo­lio, w tym – po raz pierw­szy w na­szym kra­ju – no­wej ge­ne­ra­cji fo­lię do tło­czeń na zim­no TA-Plus. Pol­ską pre­mie­rę będzie tu mieć rów­nież API Trends Fo­lio 2018/2019 – naj­now­sze wy­da­nie spe­cjal­nej pu­bli­ka­cji API, de­dy­ko­wa­nej obec­nym i nad­cho­dzącym tren­dom na ryn­ku opa­ko­wań.

Mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, dy­rek­tor za­rządza­jąca fir­my: „Tar­gi Pac­ka­ging In­no­va­tions, których je­ste­śmy już sta­łym uczest­ni­kiem, przy­pa­da­ją na bar­dzo dla nas cie­ka­wy i in­ten­syw­ny okres. Pol­ski od­dział API Gro­up dy­na­micz­nie się roz­wi­ja, m.in. z uwa­gi na prze­jęcie dzia­łal­no­ści w za­kre­sie fo­lii prze­my­sło­wych, re­ali­zo­wa­nej do nie­daw­na przez za­kład w nie­miec­kim Red­nit­zem­bach. Sta­le po­sze­rza się port­fo­lio na­szych ma­te­ria­łów i usług z ni­mi zwi­ąza­nych. Ro­śnie też gro­no pol­skich użyt­kow­ni­ków roz­wi­ązań API. O tym wszyst­kim będzie­my chcie­li po­roz­ma­wiać z na­szy­mi obec­ny­mi i po­ten­cjal­ny­mi klien­ta­mi. Ma­my na­dzie­ję, że za­in­te­re­su­je ich rów­nież Trends Fo­lio 2018/2019 – prze­wod­nik po świe­cie opa­ko­wań, opra­co­wa­ny przez ze­spół spe­cja­li­stów API. Kie­ru­jący nim Da­vid Pe­ters – Bu­si­ness De­ve­lop­ment Ma­na­ger w bry­tyj­skiej cen­tra­li API Gro­up rów­nież za­po­wie­dział swój udział w war­szaw­skiej edy­cji Pac­ka­ging In­no­va­tions. In­for­ma­cja ta z pew­no­ścią ucie­szy nie tyl­ko przed­sta­wi­cie­li pol­skich dru­ka­rń, ale też agen­cji re­kla­mo­wych czy stu­di­ów gra­ficz­ny­ch”.

War­szaw­skie tar­gi będą ko­lej­ną – po nie­daw­nej wy­sta­wie Pac­ka­ging In­no­va­tions w Bir­min­gham – oka­zją do pre­zen­ta­cji API Trends Fo­lio 2018/2019 szer­szej pu­blicz­no­ści. Pierw­sze wy­da­nie te­go prze­wod­ni­ka po tren­dach opa­ko­wa­nio­wych spo­tka­ło się z bar­dzo do­brym przy­jęciem ryn­ku. Przed­sta­wi­cie­le API li­czą na to, że tym ra­zem będzie po­dob­nie.
Pu­bli­ka­cja ta wska­zu­je czte­ry klu­czo­we – zda­niem jej twór­ców – tren­dy, ja­kie będą obo­wi­ązy­wać w bra­nży opa­ko­wań przez naj­bli­ższe 24 mie­si­ące. Pierw­szy z nich to Ne­on Storm – in­spi­ro­wa­ny na­tu­ral­ny­mi zja­wi­ska­mi przy­rod­ni­czy­mi np. na­głym roz­bły­skiem sło­ńca. Dia­mond Lu­xe z ko­lei ma uatrak­cyj­niać opa­ko­wa­nia na do­bra luk­su­so­we za spra­wą dia­men­to­wych ele­men­tów i wy­ko­ńczeń. Pri­ma­ry Ma­trix wy­ko­rzy­stu­je spe­cjal­ne efek­ty tech­nicz­ne, uzy­ski­wa­ne dzi­ęki ma­ni­pu­lo­wa­niu świa­tłem. W ostat­nim z tren­dów – Ethe­re­al – wy­ko­rzy­sta­no opra­co­wa­ną przez API tech­no­lo­gię Ho­lo­ni­que, po­zwa­la­jącą na two­rze­nie efek­tów lu­stra i „mi­ęk­ki­ch” barw.
„Wy­daw­nic­two to będzie do­stęp­ne dla osób od­wie­dza­jących na­sze sto­isko – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Za­pra­sza­my do uma­wia­nia in­dy­wi­du­al­nych spo­tkań z Da­vi­dem Pe­ter­sem wszyst­kich, którzy chcie­li­by po­dy­sku­to­wać z nim na te­mat za­gad­nień ta­kich jak: two­rze­nie to­żsa­mo­ści mar­ki i zwi­ęk­sza­nie in­te­rak­cji z kon­su­men­tem po­przez opa­ko­wa­nia eks­po­no­wa­ne na półce czy też wzbo­ga­ca­nie pro­jek­tów po­przez nie­ba­nal­ne efek­ty spe­cjal­ne oraz ich wpływ na de­cy­zje po­dej­mo­wa­ne przez ku­pu­jących. W kon­te­kście te­go dru­gie­go te­matu z pew­no­ścią będzie oka­zja, by w roz­mo­wach po­wrócić do wy­ni­ków ubie­gło­rocz­nych ba­dań do­ty­czących czyn­ni­ków, ja­kie de­cy­du­ją o de­cy­zjach za­ku­po­wych. Za­sto­so­wa­no w nich me­to­dę tzw. ey­e-trac­king, a efek­ty są jed­no­znacz­ne: opa­ko­wa­nie uszla­chet­nio­ne, np. fo­lią czy la­mi­na­tem, na­da­je znaj­du­jące­mu się w środ­ku pro­duk­to­wi cech luk­su­so­wo­ści i wy­jąt­ko­wo­ści, czy­ni­ąc go w oczach klien­ta bar­dziej atrak­cyj­ny­m”.

Jed­nym z no­wych pro­duk­tów w ofer­cie API, które mo­gą być za­sto­so­wa­ne w tym kon­te­kście, jest udo­sko­na­lo­na fo­lia do tło­cze­nia na zim­no TA-Plus. „To na­szym zda­niem naj­bar­dziej za­awan­so­wa­na tech­no­lo­gicz­nie fo­lia do te­go ty­pu za­sto­so­wań, obec­nie do­stęp­na na ryn­ku – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Ofe­ru­je ona wy­jąt­ko­wo wy­ra­źne od­wzo­ro­wa­nie de­ta­li, mo­żli­wo­ść apli­ko­wa­nia na wi­ęk­szych po­wierzch­niach opa­ko­wa­nia oraz wła­ści­we pa­ra­me­try w kon­te­kście za­dru­ko­wy­wa­nia. Na na­szym sto­isku będą do­stęp­ne za­rów­no prób­ki fo­lii TA-Plus, jak rów­nież in­nych ma­te­ria­łów z ofer­ty API de­dy­ko­wa­nych bra­nżom opa­ko­wań i ety­kie­t”.
Nie za­brak­nie na nim ta­kże fi­nal­nych roz­wi­ązań: go­to­wych opa­ko­wań, stwo­rzo­nych z udzia­łem fo­lii, la­mi­na­tów i podło­ży ho­lo­gra­ficz­nych API. Część z nich po­wsta­ła zgod­nie z wy­tycz­ny­mi za­war­ty­mi w po­przed­niej edy­cji Trends Fo­lio, przy­no­sząc wła­ści­cie­lom ich ma­rek wy­mier­ne ko­rzy­ści w sprze­da­ży. „Na ten te­mat rów­nież będzie mo­żna po­roz­ma­wiać z oso­ba­mi od­po­wie­dzial­ny­mi za tę pu­bli­ka­cję. War­to bo­wiem do­dać, że w edy­cji 2018/2019 zna­la­zły się przy­kła­dy suk­ce­sów ryn­ko­wych od­nie­sio­nych dzi­ęki wcze­śniej­szym wska­zów­kom i do­radz­twu na­sze­go ze­spo­łu kre­atyw­ne­go” – pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

„Jak za­tem wi­dać, nie za­brak­nie te­ma­tów do roz­mów i dys­ku­sji na sto­isku tar­go­wym. Za­pra­sza­my wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych nie tyl­ko wy­so­kiej kla­sy ma­te­ria­ła­mi do pro­duk­cji opa­ko­wań, ale też do­radz­twem w za­kre­sie ich pro­jek­to­wa­nia i wy­twa­rza­nia” – pod­su­mo­wu­je dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści