Sto­wa­rzy­sze­nie Pa­pier­ni­ków Pol­skich na FEFCO Sum­mitPoprzedni artykuł 

24–25 ma­ja 2018 r. z ini­cja­ty­wy Eu­ro­pej­skiej Fe­de­ra­cji Pro­du­cen­tów Tek­tu­ry Fa­li­stej (FEFCO), przy współpra­cy ze szwedz­ką struk­tu­rą sto­wa­rzy­sze­nia (SWIF) zor­ga­ni­zo­wa­no w Sz­to­khol­mie ko­lej­ną edy­cję szczy­tu bra­nżo­we­go, FEFCO Sum­mit, w którym bra­li udział przed­ta­wi­cie­le Sto­wa­rzy­sze­nia Pa­pier­ni­ków Pol­skich.

Ha­sło re­ali­zo­wa­ne­go co dwa la­ta wy­da­rze­nia brzmia­ło: „Tek­tu­ra fa­li­sta z na­tu­ry bio­de­gra­do­wal­na”. W pro­gra­mie te­go­rocz­nej de­ba­ty or­ga­ni­za­to­rzy przy­go­to­wa­li sze­reg in­te­re­su­jących pre­zen­ta­cji i ma­te­ria­łów, które de­dy­ko­wa­ne by­ły m.in. ta­kim za­gad­nie­niom jak:

  • wy­zwa­nia oraz szan­se dla bra­nży im­pli­ko­wa­ne zmia­na­mi le­gi­sla­cyj­ny­mi UE: po­ten­cjał dla odzy­sku i re­cy­klin­gu w za­kre­sie stru­mie­nia od­pa­dów z pa­pie­ru i tek­tu­ry,
  • stra­te­gia re­ali­za­cji mo­de­lu go­spo­dar­ki obie­gu za­mkni­ęte­go w kra­jach człon­kow­skich FEFCO, wy­mier­ne ko­rzy­ści dla śro­do­wi­ska oraz kon­su­men­tów wy­ni­ka­jące z wdro­że­nia sce­na­riu­sza „c­lo­sing the lo­op”,
  • do­świad­cze­nia bra­nży w za­kre­sie do­sko­na­le­nia stan­dar­dów ja­ko­ści ze szcze­gól­nym uwzględ­nie­niem opa­ko­wań prze­zna­czo­nych do kon­tak­tu z żyw­no­ścią (pro­mo­cja bra­nżo­we­go cer­ty­fi­ka­tu CFQ: com­mon fo­ot­print qu­ali­ty).

W te­go­rocz­nej edy­cji szczy­tu FEFCO uczest­ni­czy­ło ra­zem ok. 200 osób re­pre­zen­tu­jących bra­nżę, wśród których obec­ni by­li: me­ne­dże­ro­wie za­rządza­jący struk­tu­ra­mi kor­po­ra­cji mi­ędzy­na­ro­do­wych, me­ne­dże­ro­wie zróżni­co­wa­nych form spółek ka­pi­ta­ło­wych dzia­ła­jący na szcze­blach na­ro­do­wych, wła­ści­cie­le i za­rządza­jący fir­ma­mi ro­dzin­ny­mi, ka­dra in­ży­nier­ska od­po­wie­dzia­na za pio­ny pro­duk­cji i do­sko­na­le­nia ja­ko­ści, przed­sta­wi­cie­le sto­wa­rzy­szeń bra­nżo­wych będących człon­ka­mi FEFCO, a ta­kże oso­by i in­sty­tu­cje po­sia­da­jące sta­tus tzw. człon­ków-sym­pa­ty­ków Kon­fe­de­ra­cji.

W po­rząd­ku wie­lu de­bat zre­ali­zo­wa­nych w ra­mach po­szcze­gól­nych se­sji te­ma­tycz­nych uczest­ni­czy­li (za­pro­sze­ni przez or­ga­ni­za­to­rów) przed­sta­wi­cie­le in­sty­tu­cji ba­daw­czo – roz­wo­jo­wych, bra­nżo­wi eks­per­ci i prak­ty­cy, spe­cja­li­ści ds. mar­ke­tin­gu i han­dlu oraz re­pre­zen­tan­ci fa­cho­wych me­di­ów.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Sto­wa­rzy­sze­nia Pa­pier­ni­ków Pol­skich

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści