Ep­son w Mu­zeum Ksi­ążąt Czar­to­ry­skich: dzi­ęki Di­gi­gra­phie po­wsta­ną re­pro­duk­cje w ja­ko­ści sto­so­wa­nej przez LuwrPoprzedni artykuł 

Tech­no­lo­gia Di­gi­gra­phie fir­my Ep­son po­wsta­ła z my­ślą o za­sto­so­wa­niach w ga­le­riach oraz mu­ze­ach sztu­ki. Po­zwa­la ona na za­cho­wa­nie naj­wy­ższych stan­dar­dów cy­fro­wej re­pro­duk­cji, które gwa­ran­tu­ją nie­po­rów­ny­wal­ną z in­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi ja­ko­ść oraz tr­wa­ło­ść. Co wi­ęcej, je­śli dzie­ło po­wsta­ło w opar­ciu o do­kład­ne okre­ślo­ne kry­te­ria, je­go war­to­ść po­twier­dza­na jest zna­kiem ja­ko­ści Di­gi­gra­phie Col­lec­tion – jest to jed­no­cze­śnie gwa­rant, że re­pro­duk­cja za­cho­wa po­cząt­ko­wą ja­ko­ść ko­lo­ry­stycz­ną na sto lat.

“Di­gi­gra­phie jest od­po­wie­dzią tech­ni­ki na upływ cza­su. By sku­tecz­nie za­cho­wać obraz dla przy­szłych po­ko­leń, je­dy­nym spo­so­bem jest je­go utrwa­le­nie na pa­pie­rze. Nie ma­my prze­cież pew­no­ści, ja­kie for­ma­ty gra­ficz­ne obo­wi­ązy­wać będą za kil­ka de­kad, a au­tor­ski sys­tem Ep­son Di­gi­gra­phie jest w sta­nie utrwa­lić dzie­ło na set­ki lat, będąc później punk­tem od­nie­sie­nia dla mu­ze­ów, ga­le­rii i ko­lek­cjo­ne­rów sztu­ki. Co wi­ęcej, praw­dzi­wy obraz ma re­al­ną war­to­ść wy­łącz­nie na pa­pie­rze a nie na wy­świe­tla­czu” – mówi Grze­gorz Menc­fel z Ep­son.

Głów­nym ele­men­tem sys­te­mu jest wiel­ko­for­ma­to­wa dru­kar­ka fo­to­gra­ficz­na Ep­son Su­re­Co­lor SC-P9000 Spec­tro. Urządze­nie za­pew­nia od­wzo­ro­wa­nie ko­lo­rów Pan­to­ne na po­zio­mie 98 proc. i jest wy­po­sa­żo­ne w 10 atra­men­tów pig­men­to­wych Ul­tra­Ch­ro­me HDX. Za za­cho­wa­nie naj­wy­ższej pre­cy­zji od­po­wie­dzial­na jest gło­wi­ca dru­ku­jąca Pre­ci­sio­nCo­re z funk­cją au­to­ma­tycz­nej kon­tro­li dysz. Z ko­lei opro­gra­mo­wa­nie Mi­ra­ge Di­gi­gra­phie ste­ru­je sa­mym pro­ce­sem dru­ku, umo­żli­wia­jąc kon­tro­lę ja­ko­ści wy­dru­ków i po­praw­no­ść dzia­ła­nia ca­łe­go sys­te­mu.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ep­son Pol­ska

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści